4.21.2015

ویژه روز * جانبازان ارتش و شهروندان غرنسلح اسرائیلی در شصت و هفتمین سالگرد استقلال ان








سه شنبه اول اردیبهشت 

ماه  ۱۳۹۴ خورشیدی


بیست و یکم ماه 

آوریل  ۲۰۱۵ میلادی


دوم ماه «ایار» از

سال ۵۷۷۵ عبری



تانیه های سکوت




در  روز * جان باختگان * 


دفاعی کشور یهود و در


 زمانی معین مردم 



* اسرائیل * با شنیدن


 «صدای اژیر » به


مدت ۲ دقیقه



در هر حالتی که  باشند


 به منظور ادای احترام به


 هزاران تن از مدافعان 


کشور که از اهدای  جان و 


مال خود برای حفظ  



ناموس و جان و مال 


 دیگر شهروندان خود داری 


نورزیده و در ان  راه قربانی 



شده اند با احترام و در 


نهایت سکوت بر جای 


خود قرار گرفته و به 


حالت خبردار در انجا


 می ایساتند!.



در حاشیه : خبرهای * روز جان باختگان * نظامی و غیر نظامی یهودیان 


جهان به ویژه 


اسرائیل


          در افتتاحیه مراسم یادبود کشته های نظامی و غیر نظامی اسرائیل، پرزیدنت رئوبن ریولین، رییس جمهوری گفت: «ما مردمی تشنه به خون نیستیم، بلکه هر کسی از ما که به  سوی جنگ کشیده شده، چه جنگ سال گذشته (در غزه) و چه جنگ های پیشین، این نبردها به ما تحمیل شده است».  

آقای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر نیز سه شنبه شب در سخنان خود در مراسم یادبود قربانیان راه استقلال، گفت از 142 سال پیش که اندیشه احیای سرزمین اسرائیل مطرح شد، یهودیان از آغاز تلاش خود برای تشکیل کشور اسرائیل در نبرد و چالش و سختی بوده اند. وی گفت: «دشمنان ما خواسته اند ما را نابود کنند. ولی ما با قاقطعیت از خانه و کاشانه خود دفاع می کنیم». نخست وزیر در اشاره ای به کشته شدن 67 سرباز و افسر در جنگ تابستان گذشته ارتش اسرائیل در غزه، از آنان قدردانی کرد و گفت: «شجاعت های بسیاری از سوی این نظامیان نشان داده شد».


  سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد، آقای "رون پروس اور" شب گذشته در نشست شورای امنیت، متن سرود "هتیکوا" (سرود ملی اسرائیل) را قرائت کرد و از کشته های نبردهای اسرائیل یاد کرد. سفیر اسرائیل به حاضران در نشست گفت اسرائیل همواره و از آغاز تاسیس خود صلح و مسالمت جویی را انتخاب کرده اما همزمان، از نبردهایی نیز که به اسرائیل تحمیل شده است، هراسان نشده و از خود دفاع کرده است.

وزیر خارجه اردن هاشمی، آقای "ناصر جوده" که سه شنبه شب ریاست نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده داشت (چرا که اردن عضو غیر دایم شورای امنیت است)، پس از سخنان سفیر اسرائیل، دولت اورشلیم را فرا خواند که طرح صلح اتحادیه عرب و پادشاهی سعودی را قبول کند، که تاکید داشت اسرائیل در برابر برقراری صلح با فلسطینی ها، می تواند با همه کشورهای عربی و مسلمان جهان رابطه داشته باشد و از  سوی همه آنها به رسمیت شناخته شود.


















*          کشور اسرائیل دیشب و امروز سه شنبه * روز جانبازی * افراد کادر، وظیفه و دخیره ارتش دفاعی و همچنین نیروهای امنیتی و شهرنوندان بیکناه و غیر مسلح خود که در حین عملیات تروریستی گروههای مسلح فلسطینی و یاران انان در داخل و خارج از مرزهای ان کشور مانند «‌جمهوری فاسد اسلامی ایران » از آغاز استقلال تا کنون به وقوع پیوسته را طی مراسم باشکوهی در سراسر* کشور یهود * برگزار نمود. آیین های یادبود سربازان کشته شده و شهروندان اسرائیلی که در عملیات تروریستی در  ۶۶ سال اخیر جان خود را از دست داده اند، از ساعت   ۸  شامگاه سه شنبه آغاز و به مدت  ۲۴ ساعت تا آغاز جشن شصت و هفتمین سالروز استقلال اسرائیل ادامه یافت. در آماری که امروز اعلام شد، از آغاز استقلال اسرائیل بیش از  ۲۳  هزار سرباز در عملیات نظامی یا هنگام انجام وظیفه خود کشته شده اند  
Yom zikaron-2015.jpg-11.jpg
تصاویری از آیین های یادبود نظامیان کشته 

شده در راه دفاع از کشور یهود

*       در برگزاری آیین های یادبود سربازان کشته شده و شهروندان به قتل رسیده در عملیات تروریستی، خانواده های بازماندگان نقش مهم دارند. رییس جمهوری، نخست وزیر و فرمانده کل ارتش در این سلسله آئین ها سخنرانی هایی ایراد می کنند.  







No comments:

Post a Comment

POST توراه و هفطارای

Every Post's Information