11.18.2014






تنـــــه   نـــــزن           טאנה  נאזאן     Tanehnazan





















بی ی سی

۲ ساعت بعد از حادثه


The aftermath of the attack.
Outside the scene of the attack on Tuesday morning
تصویر گروه امداد برای نجات جان مصدومین


رادیو صدای اسرائیل 

در یکی از فجیع ترین حملات تروریستی صورت گرفته از سوی خرابکاران فلسطینی علیه مردم اسرائیل، دو خرابکار بامداد سه شنبه با دردست داشتن تبر، چاقوی سلاخی و اسلحه کلت وارد یک کنیسای یهودیان در غرب اورشلیم شده و نمازگزاران را که در حال نیایش بامدادی بودند، مورد حمله قرار دادنداین حادثه تکان دهنده تروریستی در اوائل ساعت 7 صبح به وقت محلی، صورت گرفتدو تروریست قسی القلب ( عدی و عسان ابوجمل ۲۲ و ۲۷ ساله ) که دو پسر عمو از فلسطینیان محله "جبل المکبردر شرق اورشلیم بودند، با اتومبیل خود به محله "هر نوفدر غرب پایتخت رسیده و با ورود به کنیسای محل؛ سریعا یکی با تبر شروع به حمله به نمازگزاران کرد و خرابکار دوم با چاقوی سلاخی و بلندی که داشت، نمازگزاران را مورد ضربه چاقو قرار می داداکثر مردان نمازگزار مسن و در حال گذاشتن مهر نماز بر سر و دست خود بودند و لذا فرصت یا حتی توانی برای دفاع از خود در برابر این جنایت تکان دهنده و غافلگیرکننده نداشتند.
  تروریست های حادثه امروز غرب اورشلیم دو پسر عمو از ساکنان محله "جبل المکبردر شرق اورشلیم به نام های عدی و غسان ابوجمل بودند.

عدی و غسان ابوجمل۲۲ و ۲۷ ساله، دو پسرعموی تروریست
 که عامل جنایت هولناک امروز اورشلیم بودند و خود به هلاکت رسیدند.

آنها از اعضای خانواده ابوجمل هستند که پیشتر نیز افرادی از آن در حملات تروریستی علیه مردم اسرائیل دخالت داشته و یا بانی و باعث شماری از حملات در شهر اورشلیم یا نقاط  دیگر بوده اندیکی از تروریست های حادثه امروز مدتی کارگر یک سوپر مارکت چسبیده به کنیسایی بود که امروز با پسر عمویش به آنجا حمله کرداین تروریست از همه امور در مورد کنیسا خبر داشت و می دانست که در آن ساعت نیایش بامدادی در آنجا انجام می شود.
فلسطینی ها بعد از جنایت امروز دو خرابکار عرب، علیه اسرائیل اقدام به پخش شیرینی در ملاء عام کردنددر غزه نیز فلسطینی ها بعد از شنیدن این خبر برای نشان دادن شادی خود تیر هوایی شلیک می کردندو برخی از آنها نیز در بین مردم و خودروهایی که در حال عبور از خیابان بودند شیرینی توزیع می کردنددر الرفح نیز فلسطینی ها در یک راه پیمایی از جنایت صورت گرفته در اورشلیم ابراز خوشحالی می کردند.


این اعلامیه در سراسر مناطق فلسطینی نشین 

 به مضمون زیر انتشار یافته و در دسترس 

همه گان برای تشویق انان در اجرای مقاصد 

شوم تروریستی بر علیه یهودیان اسرائیل

 قرار گرفته است

 این راهیست که از از این پس طی خواهد شد 



Photo: This poster is being spread across Palestinian social media. It reads: "This is the way from now on."  #Terrorism  #Palestinians





















نگرانی سوئد از ترور فلسطینی 

امروز ( سه شنبه ) در اسرائیل

رادیو سوئد

مارگوت والستروم، وزیرامورخارجه سوئد
نگرانی مارگوت والستروم، وزیرامورخارجه سوئد از پیآمدهای حادثه امروز در اسرائیل


مارگوُت والستروم، وزیر امورخارجه سوئد، نگرانی خود را از احتمال گسترش اختلاف میان اسرائیل و فلسطین به دلیل حادثه‌ی امروز بیت المقدس (اورشلیم) اعلام کرد.
بامداد امروز دو فلسطینی ساکن شرق اورشلیم وارد کنیسه‌ای دراین شهرشده و با کارد و تبر، چهار نمازگذار یهودی را به قتل رساندند. آنها به سلاح گرم نیز مسلح بودند و در درگیری با پلیس، دوتن از آنها را زخمی کردند. هردوی ضاربان توسط پلیس به قتل رسیدند. این حمله تنش میان فلسطین و اسرائیل را افزایش داده و نگرانی‌هائی را نسبت به پیامدهای آن درجهان موجب شده است.
سازمان حماس که اداره‌ی غزه را دراختیاردارد، حادثه‌ی پیش آمده وعمل ضاربان را مورد تحسین قرارداده، اما محمودعباس، رئیس جمهور فلسطین آن را محکوم کرده‌است. دولت اسرائیل نیزاعلام کرده‌است که این حادثه را بی پاسخ نخواهدگذاشت. ازهم اکنون خانواده‌های عاملان این حادثه بازداشت شده‌اند و منزل مسکونی آنها نیزتحت کنترل قرار گرفته است.
وزیر امورخارجه‌ی سوئد، مارگوت والستروم ضمن ابراز نگرانی خود از پیآمدهای این حادثه گفته‌است که ما شاهد تاثیر بحران‌های موجود بر اختلافات مذهبی بوده‌ایم. او همچنین نگران واکنش‌های تند از جمله از سوی اسرائیل است. او می گوید که این امری جدی‌ست و نگرانی‌های زیادی را درمورد گسترش دامنه‌ی این اختلافات موجب شده است.

چندین کشته در پی حمله به کنیسه‌ای در اورشلیم


رادیو المان
در جریان سوءقصدی به یک کنیسه در اورشلیم (بیت‌المقدس) دست کم چهار نفر کشته و شماری نیز زخمی شده‌اند. دو فرد فلسطینی مسلح با چاقو و تبر به حاضران در این کنیسه که مشغول عبادت بودند، حمله بردند.
بامداد سه‌شنبه (۱۸ نوامبر) دو فلسطینی به کنیسه‌ای در اورشلیم (بیت‌المقدس) یورش برده و با سلاح‌ سرد دست کم چهار نفر را کشته و شش تن دیگر، از جمله دو مأمور پلیس را زخمی کردند. به گزارش رسانه‌های خبری این دو فرد به تبر و چاقو مسلح بوده‌اند.
این حمله در محله "هار نوف" واقع در شمال‌غربی اورشلیم صورت گرفته که بسیاری از ساکنان آن مذهبی افراطگرا هستند. طبق اعلام پلیس، سوقصدکنندگان فلسطینی از بخش شرقی بیت‌المقدس بوده‌اند.
میکی روزن‌برگ، سخنگوی پلیس بدون ذکر جزئیات گفت که این دو سوءقصدکننده نیز کشته شده‌اند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این دو فرد به ضرب گلوله مأموران پلیس اسرائیل جان خود را از دست داده‌اند.
سازمان‌های افراطگرای حماس و "جهاد اسلامی" حمله به کنیسه‌ی در اورشلیم را را انتقام‌جویی از مرگ یک اتوبوسران فلسطینی خواندند که جسد وی شامگاه یکشنبه (۱۶ نوامبر) در شرق این شهر کشف شده بود.
پلیس اسرائیل و پزشکی قانونی علت مرگ فرد مزبور را خودکشی اعلام کردند. این در حالی است که به گفته‌ی یکی از همکاران و همچنین برادر این اتوبوسران، آثار جراحت و اعمال خشونت در بدن وی مشهود بوده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، سامی ابو زهری، سخنگوی حماس فلسطینیان را به ادامه حملات انتقام‌جویانه و فشار علیه اسرائیل فراخوانده است.
از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را نیز مسئول حمله‌ی بامداد سه‌شنبه دانسته است.
به گفته‌ی نتانیاهو حمله به کنیسه در هار نوف "حاصل مستقیم تحریکات حماس و محمود عباس است که جامعه بین‌الملل نیز بشکلی غیرمسئولانه به آن واکنش نشان نمی‌دهد."
خبرگزاری آلمان به نقل از نخست‌وزیر اسرائیل همچنین گزارش داد که دولت وی "با سرسختی و تندی به قتل بیرحمانه یهودیانی که قصد عبادت داشته و به‌شکلی حیله‌گرایانه کشته شده‌اند، واکنش نشان خواهد داد".

چهار اسرائیلی در اثر حمله به کنیسه در اورشلیم کشته شدند

رادیو روسیه
چهار اسرائیلی در اثر حمله به کنیسه در اورشلیم کشته شدند

پلیس و پزشکان اسرائیلی تایید کردند که در اثر حمله به کنیسه در اورشلیم ۴ نفر کشته و  ۸ اسرائیلی زخمی شدند.

میکی روزنفلد، سخنگوی پلیس به خبرگزاری "فرانس پرس" گفت که هر دو مهاجم نابود شدند. پیش از این، رسانه های محلی از مرگ پنج اسرائیلی گزارش دادند. دو مرد مسلح به چاقو، تبر و هفت تیر صبح روز سه شنبه به کنیسه در منطقه هار نوف واقع در حومه غربی اورشالیم نفوذ و به مردم جمع شده برای نماز صبح حمله کردند. رادیوی ارتش اسرائیل گزارش داد که این حمله توسط دو فلسطینی از اورشالیم شرقی انجام شد .
مقامات کشور اعلام کردند که این حادثه، ادامه سری حملات تروریستی به اسرائیلی هاست. شش نفر (غیر از کشته شدگان در کنیسه) به مدت کمتر از یک ماه توسط تروریست هایی کشته شدند که یا به ایستگاه های ترابری عمومی حمله یا از سلاح سرد استفاده می کردند.




No comments:

Post a Comment

POST توراه و هفطارای

Every Post's Information