7.11.2014






بین کشورهای عرب و اسلامی تنها رژیمی که به صورت قاطع به پشتیبانی از عملیات تروریستی حماس و تجاوزگری جهاد اسلامی علیه اسرائیل پرداخته حکومت اسلامی ایران است.
حسن روحانی رییس جمهوری گفت: جهان اسلام باید بدون فوت وقت همه توان خویش را برای لغو فوری و کامل محاصره غزه و کمک به فلسطینی ها به کار گیرد. روحانی عملیات تروریستی حماس و جهاد را "مقاومت قهرمانانه گروه های مقاومت فلسطینی" نامید. محمد جواد ظریف نیز با فرستادن نامه هایی برای دبیران سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی و جامعه عرب خواستار اقدام قاطع آنان برای پایان بخشیدن به جنگ شد.  
*          رادیو اسرائیل: علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مسلمانان جهان باید ید واحده شوند تا فتنه های عالم اسلام برطرف گرددولی نماینده سازمان تروریستی جهاد اسلامی آزادی فلسطین که ساخته و پرداخته حکومت اسلامی ایران است از بی توجهی کشورهای عرب و اسلامی در برابر تلفات و خسارات وارده بر سازمان های ترور در غزه سخت زبان به گله گشود. این فرد با نام ناصر ابوشریف گفت: «در همان حال که صهیونیست ها فلسطینیان را کشتار می کنند همه توجه مردم عرب و مسلمان به بازی های فوتبال در برزیل است». محمود عباس رییس حکومت خودگردان فلسطینی امروز گفت: که از طریق سیاسی می توان نتایج بهتری به دست آوردو افزود: سخن آن نیست که چه  کسی نبرد را آغاز کردبلکه این پرسش که چگونه می توان به آن پایان داد.

*          رادیو اسرائیل: شهرهای بزرگ و کوچک اسرائیل امروز همچنان در معرض حملات موشکی و راکتی گروه های ستیزجو از داخل نوار غزه قرار داشت و ده ها فروند دیگر انواع موشک ها و راکت ها به هدف کشتن شهروندان اسرائیلی به سوی تل آویو، اشدود، اشکلون و شهرک ها و آبادی های پیرامونی پرتاب گردید. ولی سیستم ضد موشکی گنبد آهنین توانست همه موشک هایی را که ممکن بود به نواحی مسکونی اصابت کند و موجب تلفات شود در هوا شکار کرد و آن ها را متلاشی ساخت. هم زمان نیروی هوایی اسرائیل به ضربات کوبنده خود علیه هدف های تروریستی در داخل نوار غزه ادامه داد و به موازات آن چند تن از سران ترور فلسطینی در غزه را از طریق حمله هوایی نقطه ای به هلاکت رساند.
 
اهالی در محل سقوط یک موشک
*          رادیو اسرائیل: نخست وزیر و وزیر دفاع اسرائیل گفتند عملیات دفاعی این کشور تا هنگامی که امنیت شهروندان به طور کامل تامین گردد ادامه خواهد یافت. آگاهان نظامی گفتند: در صورتی که لازم باشد، نیروی زمینی اسرائیل حاضر به ورود به خاک غزه است – ولی در حال حاضر حملات هوایی ادامه خواهد یافت. پرزیدنت پرس امروز گفت که جنگ کنونی را اسرائیل آغاز نکرد، بلکه گروه های ترور فلسطینی و در راس آن حماس بودند که حملات موشکی را شروع کردند و اسرائیل از جان و مال شهروندان خود دفاع می کند. سران فلسطینیان فریاد مظلومیت سر داده اند و ادعا می کنند که آن ها هستند که هدف تعرض اسرائیل قرار گرفته اند – ولی در همان حال تهدید می کنند که این نبرد را تا هنگامی که اسرائیل به زانو درآید و تقاضای ترحم کند، ادامه خواهند داد.  


*          رادیو اسرائیل: شورای امنیت سازمان ملل قرار است در این ساعت تشکیل جلسه دهد. اکثر کشورهای جهان به اسرائیل حق داده اند که از خود در برابر حملات موشکی دفاع کند. اکثر کشورهای اسلامی و عرب گروه حماس را به حال خود گذاشته و کوچک ترین اقدام عملی علیه اسرائیل انجام نداده اند. تنها حکومت اسلامی ایران و ترکیه بودند که اسرائیل را هدف حملات تبلیغاتی قرار دادند و دولت های مصر و اردن و جامعه عرب نیز اظهاراتی در حمایت از نوار غزه بیان کردند – که هیچ پشتوانه عملی ندارد و تنها به عنوان یک امر تشریفاتی بیان شده است.    


*          رادیو اسرائیل: بیشتر شهرهای اسرائیل از جنوب تا مرکز و حتی شماری از شهرهای شمالی، امروز همچنان در معرض حملات موشکی و راکتی حماس و دیگر سازمان های ترور از نوار غزه قرار داشتند. اکثریت قریب به اتفاق موشک ها در زمین باز سقوط  کرد و هر موشکی که ممکن بود به نواحی مسکونی آسیب برساند، توسط  سیستم ضد موشکی "گنبد آهنین" در هوا شکار شد و متلاشی گردید.
 
بازمانده موشک حماس که "گنبد آهنین" آن را شکار کرد
*          رادیو اسرائیل: اسرائیل تنها کشور جهان است که چنین سیستمی را برای رویارویی با موشک های کوتاه برد طراحی و تولید کرده است. اسرائیل همچنین دارای یک سیستم ضد موشکی برای شکار کردن موشک های دوربردی است که از جمله ممکن است از خاک ایران به سوی اسرائیل پرتاب شود. این سیستم "پیکان" (ختس) نامیده می شود. اسرائیل هم اکنون در مراحل تکمیلی طراحی و تولید سیستم دیگری قرار دارد که "عصای سحرآمیز" نامیده می شود و برای شکار کردن موشک های میان پرواز خواهد بود. 
*          رادیو اسرائیل: از ساعات بامداد امروز شهر تل آویو که بزرگ ترین مرکز جمعیتی اسرائیل محسوب می شود دست کم هدف چهار فروند موشک قرار گرفت که از نوار غزه شلیک شده بود. اکثر موشک ها ساعت هشت بامداد پرتاب گردید و این زمانی است که کودکان راهی اردوهای تابستانی هستند و کارمندان به سر کار می روند. ولی همه موشک ها در هوا شکار شد و تنها به علت فرود آمدن قطعات متلاشی شده موشک هایی بود که خسارت جزیی وارد آمد.
 
نوجوانان در داخل یک لوله بتونی پناه گرفتند
*          رادیو اسرائیل: تنها زخمی های حملات موشکی امروز زنان و مردان سالخورده ای بودند که هنگام دویدن به سوی پناهنگاه امن به زمین افتاده و زخم های سبک برداشتند. حماس اعلام کرد که این موشک ها از نوع M 75 بوده و در خود غزه طراحی و تولید شده است. ده ها موشک امروز به سوی چندین شهر در سراسر بخش مرکزی و جنوبی اسرائیل شلیک گردید که هیچ یک آسیب جانی و یا زیان مالی به همراه نداشت. لحظاتی پیش از آن که موشک ها به سوی هدف برسد، آژیر خطر به صدا درمی آید و اهالی محل باید فورا خود را به پناهگاه و یا محل امن برسانند.  


*          رادیو اسرائیل: گروه های ترور فلسطینی که حملات موشکی آن ها عملا با  شکست روبرو شده است، در روزهای اخیر کوشیده بودند از طریق دریا و حفر تونل زیرزمینی نیز وارد خاک اسرائیل شده و به تیراندازی و کشتن شهروندان بپردازند. ولی این دو شیوه آن ها نیز با شکست قاطع روبرو شد. حماس با افتخار اعلام کرد که دارای واحد تکاوران دریایی می باشد. چهار تن از کوماندوی دریایی حماس روز گذشته دقایقی پس از آن که وارد ساحل اسرائیل شدند شناسایی گردیدند و پیش از آن که بتوانند خود را به یک آبادی برسانند تا مردم را کشتار کنند از پای درآمدند. 


*          رادیو اسرائیل: نخست وزیر اسرائیل همراه با اعضای کابینه محدود امنیتی به مشاورات خود ادامه می دهند و تحولات را از نزدیک دنبال می کنند. بنیامین نتانیاهو امروز با اعضای کمیسیون امنیت و امور خارجی "کنست" (پارلمان اسرائیل) دیدار کرد و آنان را از آخرین تحولات آگاه ساخت. هنگامی که این جلسه ادامه داشت آژیر خطر به صدا درآمد زیرا موشک دیگری به سوی شهر تل آویو که جلسه در آن جا برگزار می شد شلیک شده  بود. جلسه به تالار امن انتقال یافت.  


*          رادیو اسرائیل: یائیر لاپید رهبر حزب "یش عاتید" (آینده ای هست) و وزیر دارائی اسرائیل گفت که از این پس سیاست اسرائیل "آرامش در ازای آرامش" نخواهد بود بلکه باید عملیات ادامه یابد. زیرا برای سرکوب ترور نمی توان ضرب الاجلی تعیین کرد. لاپید گفت: اگر لازم باشد، نیروی زمینی ارتش اسرائیل نیز وارد میدان خواهد شد. ایتسخاک هرتسوگ رهبر حزب اقلیت "کارگر" گفت: اسرائیل در همان حال که ترور در خاک غزه را سرکوب می کند، باید بکوشد گفت و گوهای صلح با محمود عباس از سر گرفته شود. او گفت: مصر مهم ترین کشور عرب است که باید از رهبران آن یاری گرفت.  


*          رادیو اسرائیل: نخست وزیر امروز گفت: به ارتش دستور داده شده بر شدت حملات خود علیه مراکز ترور در غزه بیافزاید. نتانیاهو که امروز از ستاد عملیاتی سپاه جنوب دیدن کرد به خبرنگاران گفت: ارتش اسرایئل برای رویارویی با هرگونه احتمالی آمادگی کامل دارد و گروه های ترور فلسطینی و از جمله حماس بابت تعرضات خود نسبت به اسرائیل تاوان سنگینی خواهند پرداخت. نتانیاهو گفت: تامین امنیت مردم در صدر اولویت های دولت قرار دارد. ارتش ما بسیار نیرومئد است و مردم پشت جبهه بسیار مصمم و مقاوم هستند و ملت متحد و منسجم است و در هم آمیختگی همه این عوامل، پاسخ کوبنده ما به سازمان های ترور است که می خواهند وحشت و خون بپراکنند.  
*          رادیو اسرائیل: امروز از نوار غزه سه فروند موشک به سوی شهرک "دیمونا" در بخش مرکزی جنوب اسرائیل پرتاب شد که در زمین باز منفجر گردیده و آسیبی وارد نساخت. سازمان های ترور افتخار می کنند که این موشک ها را به سوی کوره اتمی "دیمونا" هدف گیری کرده بودند. از نخستین ساعات بامداد تا ساعتی پیش سازمان های ترور فلسطینی بیش از پنجاه فروند موشک و راکت به سوی شهرک های پیرامونی غزه در خاک اسرائیل شلیک کرده اند.  

سیستم گنبد آهنین در سراسر اسرائیل مستقر شده است
*          رادیو اسرائیل: اسرائیل همزمان با عملیات دفاعی خود برای سرکوب ترور در غزه و پایان بخشیدن به حملات موشکی، به یک رشته تلاش های دیپلماتیک نیز دست زده است. نتانیاهو نخست وزیر شب گذشته و امروز تلفنی با چند تن از رهبران جهانی گفت و گو کرد و درباره اوضاع با آن ها به مذاکره پرداخت. نخست وزیر از جمله با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، جان کری وزیر خارجه ایالات متحده، پرزیدنت فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه، و چند شخصیت دیگر گفت وگو کرد.  بان کی مون به خبرنگاران گفت که اسرائیل حق دارد از شهروندان خویش دفاع کند.  
*          رادیو اسرائیل: نتانیاهو به این شخصیت ها گفت که بی تردید آنان نیز اجازه نمی دادند که شهرها و شهروندان کشورشان این چنین هدف حملات موشکی قرار گیرند و از خود دفاع کنند. نخست وزیر یادآور شد که سازمان های ترور به موازات حملات موشکی قصد داشتند از طریق دریا و تونل های زیرزمینی نیز به اسرائیل رخنه کرده و به کشتار شهروندان بپردازند. نتانیاهو گفت: گروه تروریستی حماس به جنایات جنگی مضاعف دست می زند. از یک سو عامدانه شهروندان اسرائیلی را هدف قرار میدهد تا آن ها را کشتار کند و همزمان حملات خود علیه اسرائیل را از داخل مراکز جمعیتی غزه و از ساختمان مدارس و بیمارستان ها و اماکن عمومی انجام می دهد که اگر مورد حمله اسرائیل قرار گیرد -  غیر نظامیان فلسطینی کشته شوند تا حماس بتواند به  بهره برداری تبلیغاتی علیه اسرائیل دست بزند.  
*          رادیو اسرائیل: سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده نیز حملات موشکی از نوار غزه را که هدف آن کشتار شهروندان اسرائیلی محکوم دانست. ولی در عین حال از طرفین خواست شکیبا باشند و موجب افزایش تنش نشوند. قرار است شورای امنیت سازمان ملل در این ساعت تشکیل جلسه دهد تا به بررسی و بحث درباره رویدادهای غزه بپردازد. بان کی مون دبیرکل سازمان ملل درباره بحران نظامی در این ناحیه به اعضای شورا گزارش خواهد داد. او در شبانه روز اخیر تلفنی با نخست وزیر اسرائیل، رییس حکومت خودگردان فلسطینی، وزیر خارجه ایالات متحده و شخصیت های سیاسی چند کشور دیگر مشورت هایی انجام داده است. بان کی مون از جمله با فیلد مارشال، عبدالفتاح السیسی، رییس جمهوری مصر گفت و گو کرد.  


*          رادیو اسرائیل: دبیر کل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک ابراز کرد که ممکن است وضع به سرعت به وخامت بیانجامد و کنترل اوضاع از دست برود. رون پروس اور سفیر اسرائیل در سازمان ملل درباره جلسه امشب شورای امنیت گفت که برای نخستین بار در تاریخ این شورا نماینده یک سازمان تروریستی اجازه می یابد در جلسه حضور پیدا کند و سخن بگوید. پروس اور به خبرنگاران گفت: «تنها دلمشغولی آنان ترور است و تنها قصدشان کشتن شهروندان اسرائیلی است، حتی اگر این امر موجب آسیب شدید بر جان خود فلسطینی ها شود.  


*          رادیو اسرائیل: محمود  عباس رییس حکومت خودگردان فلسطینی با نادیده گرفتن این واقعیت که حماس صدها موشک به قصد کشتن شهروندان اسرائیلی شلیک کرده، اسرائیل را به ارتکاب جنایات جنگی متهم ساخت. در ساعات بعدازظهر امروز تا هنگام پخش این خبر دست کم ده موشک و راکت دیگر به سوی شهرهای جنوبی اسرائیل پرتاب شد که در چند نقطه موجب آتش سوزی در بیشه ها گردید – ولی آسیب جانی نداشت. چند موشک نیز به سوی شهرهای مرکزی اسرائیل پرتاب گردید.  
*          رادیو اسرائیل: فلسطینی ها می گویند از سه روز پیش با آغاز عملیات موسوم به "صخره استوار" بیش از 70 نفر فلسطینی کشته شده اند که اکثر آن ها از عوامل و سرکردگان گروه های ترور بودند. اسرائیل در روزهای اخیر خانه های چند تن از سرکردگان ترور در غزه را از طریق هوا ویران کرده است. گفتنی است: اسرائیل پیش از آن که خانه تروریست ها را در غزه ویران کند، تلفنی به اهالی خانه اطلاع می دهد تا از آنجا به موقع خارج شوند و جانشان به خطر نیافتد.  


*          رادیو اسرائیل: خالد مشعل سرکرده گروه حماس در خارج از این سرزمین ها تهدید کرد که حماس همچنان قاطعانه به کشتار اسرائیلیان دست خواهد زد. مشعل از مردم اسرائیل خواست به دولت نتانیاهو فشار آورند تعرض را قطع کند. مقامات امنیتی اسرائیل گفته اند که هیچ یک از سران ترور فلسطینی از مجازات در امان نخواهد بود. ژنرال موشه یعلون وزیر دفاع گفت: ضربات کوبنده ارتش اسرائیل علیه سازمان های ترور ادامه خواهد یافت. او گفت: ما خود را برای یک نبرد طولانی و قاطع آماده کرده ایم و مجازات تروریست ها متوقف نخواهد شد.  
*          رادیو اسرائیل: حکومت ایران امروز نه تنها اسرائیل را متعرض و حماس را قربانی تعرض نامید، بلکه گروه های ترور در غزه را تشویق کرد به جنگ بی امان علیه اسرائیل ادامه دهند. حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه حکومت ایران حتی دهان به زیاده گویی گشود و از جمله گفت: واکنش گروه های فلسطینی، تل آویو را پشیمان خواهد کرد. تهدیدهای مشابهی از زبان سرکردگان حماس در غزه شنیده شده بود که هیچ یک پشتوانه ندارد.  
*          رادیو اسرائیل: محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده اسبق سپاه پاسداران با نادیده گرفتن این واقعیت که نبردهای کنونی با حملات موشکی از غزه علیه اسرائیل آغاز گردید، ادعا کرده گفت: حمله رژیم صهیونیستی به غزه مرحله سوم یک عملیات بزرگ علیه ملت های مسلمان منطقه است. رضایی با ارتباط  دادن تجاوزات تازه حماس علیه اسرائیل به اوضاع سوریه و عراق گفت: مرحله اول این توطئه در سوریه و مرحله دوم آن در عراق بود و اکنون مرحله سوم در غزه به اجرا گذاشته شده است.  


*          رادیو اسرائیل: در بحبوحه حملات موشکی از نوار غزه، ماموران امنیتی اسرائیل در حد فاصل بین کرانه باختری وخاک اسرائیل یک فلسطینی را بازداشت کردند که یک کپسول بزرگ گاز را به مواد منفجره وصل کرده بود تا با انفجار آن در یک محل پر رفت و آمد در اسرائیل به کشتار شهروندان دست بزند. یک منبع ایرانی نزدیک به هیات مذاکرات هسته ای ایران گفت که تا دو روز آینده برخی از وزیران خارجه کشورهای 5+1 به مذاکرات وین شش خواهند پیوست. این منبع گفت: تا این زمان حضور جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه، ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس، فرانک والتر اشتاین تمایر وزیر خارجه آلمان قطعی شده است. وزیر خارجه انگلیس ویلیام هیگ، در مصاحبه با یک روزنامه اتریشی تصریح کرد هنوز اختلافات چشمگیری بین ایران و 5+1 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین به علاوه آلمان) در خصوص برنامه هسته ای ایران باقی مانده است.  

*          رادیو اسرائیل: علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تهدید کرد که اگر 5+1 نیازهای ایران از قبیل تامین 190 هزار سو اورانیوم غنی شده را نپذیرد، ما فورا به عقب بازگشته فعالیت های خود را از سر خواهیم گرفت که مهم ترین این فعالیت ها آغاز غنی سازی 20 درصدی است.  
*          رادیو اسرائیل: یک بانک بزرگ آلمانی حاضر به پرداخت جریمه کلانی به خاطر نقض تحریم های بین المللی علیه ایران است. هم زمان، دادگاه تجدید نظر در نیویورک محکومیت رژیم ایران برای پرداخت یک میلیارد و 750 میلیون دلار غرامت به بازماندگان بمب گذاری سال 1983 بیروت را تایید کرد. این مبلغ کلان قرار است از حساب بانک مرکزی ایران در سیتی بانک نیویورک برداشت شود.  
و به عنوان آخرین مطلب این مجموعه خبری:
حتی در زمانی که سازمان های ترور فلسطینی، اسرائیل و شهروندان و شهرها و شهرک های آن را هدف مرگبار موشک و راکت و تجاوز و تعرض قرار داده اند، اسرائیل برای حفظ جان فلسطینی ها می کوشد –  فلسطینی هایی که در این جنگ نقشی ندارند و از آن دور هستند.



از آن جا که احتمال دارد موشک های پرتاب شده از نوار غزه، به کرانه باختری رود اردن نیز برسد و فلسطینی بکشد، فرماندهی دفاع پشت جبهه در اسرائیل مجموعه ای از راهنمایی ها و دستور العمل های غیرنظامی را در اختیار حکومت خودگردان فلسطینی قرار دارد تا اهالی فلسطینی را از این راهنمایی ها آگاه سازد که جانشان کمتر به خطر افتد. گفتنی است: در حالی که تقریبا همه واحدهای مسکونی در اسرائیل دارای پناهگاه و یا اطاق امن هستند که از تعرض و اصابت موشک در امان است، در نواحی خودگردان فلسطینی حتی یک پناهنگاه و یا اطاق امن وجود ندارد.   

No comments:

Post a Comment

POST توراه و هفطارای

Every Post's Information