12.20.2013


Shabat Hebrew





איני יודעת ואני מקווה שלעולם גם לא אדע מה הייתי עושה לו הייתי במקומה של בת שבע, ואי אפשר לדרוש מקורבנות לעשות את מה שבת פרעה עשתה. אבל אנחנו כבר לא קורבנות, ועם הכוח שבמדינה - באה גם אחריות. כמה חבל
באנה, באנה הבנות


הפרשות החותמות את ספר בראשית מתאפיינות בהעלמת הנשים מזירת ההתרחשות. בניגוד לכך, נפתח ספר שמות בתצוגה מפוארת של הנשים הגדולות של ימי השעבוד והמדבר: שפרה ופועה המיילדות, בת לוי, אחות משה, בת פרעה, בנות








ההגנה הטובה ביותר היא התקפה
איך להתחמק משאלה לא נוחה
כללים לניהול משא ומתן מוצלח,
וגם סוף מעשה במחשבה תחילה:
כל פרשה בספר בראשית מלמדת 
אותנו משהו לחייםשלב סיכומים










(א) דִּבְרֵי יִרְמְיָהוּ בֶּן חִלְקִיָּהוּ מִן הַכֹּהֲנִים אֲשֶׁר בַּעֲנָתוֹת בְּאֶרֶץ בִּנְיָמִן: (ב) אֲשֶׁר הָיָה דְבַר יְהוָה אֵלָיו בִּימֵי יֹאשִׁיָּהוּ בֶן אָמוֹן מֶלֶךְ יְהוּדָה בִּשְׁלֹשׁ עֶשְׂרֵה שָׁנָה לְמָלְכוֹ: (ג) וַיְהִי בִּימֵי יְהוֹיָקִים בֶּן יֹאשִׁיָּהוּ מֶלֶךְ יְהוּדָה עַד תֹּם עַשְׁתֵּי עֶשְׂרֵה שָׁנָה לְצִדְקִיָּהוּ בֶן יֹאשִׁיָּהוּ מֶלֶךְ יְהוּדָה עַד גְּלוֹת יְרוּשָׁלִַם בַּחֹדֶשׁ הַחֲמִישִׁי: (ד) וַיְהִי דְבַר יְהוָה אֵלַי לֵאמֹר: (ה) בְּטֶרֶם (אצורך)אֶצָּרְךָ בַבֶּטֶן יְדַעְתִּיךָ וּבְטֶרֶם תֵּצֵא מֵרֶחֶם הִקְדַּשְׁתִּיךָ נָבִיא לַגּוֹיִם נְתַתִּיךָ: (ו) וָאֹמַר אֲהָהּ אֲדֹנָי יְהוִֹה הִנֵּה לֹא יָדַעְתִּי דַּבֵּר כִּי נַעַר אָנֹכִי: (ז) וַיֹּאמֶר יְהוָה אֵלַי אַל תֹּאמַר נַעַר אָנֹכִי כִּי עַל כָּל אֲשֶׁר אֶשְׁלָחֲךָ תֵּלֵךְ וְאֵת כָּל אֲשֶׁר אֲצַוְּךָ תְּדַבֵּר: (ח)אַל תִּירָא מִפְּנֵיהֶם כִּי אִתְּךָ אֲנִי לְהַצִּלֶךָ נְאֻם יְהוָה: (ט)וַיִּשְׁלַח יְהוָה אֶת יָדוֹ וַיַּגַּע עַל פִּי וַיֹּאמֶר יְהוָה אֵלַי הִנֵּה נָתַתִּי דְבָרַי בְּפִיךָ: (י) רְאֵה הִפְקַדְתִּיךָ הַיּוֹם הַזֶּה עַל הַגּוֹיִם וְעַל הַמַּמְלָכוֹת לִנְתוֹשׁ וְלִנְתוֹץ וּלְהַאֲבִיד וְלַהֲרוֹס לִבְנוֹת וְלִנְטוֹעַ: (יא) וַיְהִי דְבַר יְהוָה אֵלַי לֵאמֹר מָה אַתָּה רֹאֶה יִרְמְיָהוּ וָאֹמַר מַקֵּל שָׁקֵד אֲנִי רֹאֶה: (יב) וַיֹּאמֶר יְהוָה אֵלַי הֵיטַבְתָּ לִרְאוֹת כִּי שֹׁקֵד אֲנִי עַל דְּבָרִי לַעֲשֹׂתוֹ: (יג) וַיְהִי דְבַר יְהוָה אֵלַי שֵׁנִית לֵאמֹר מָה אַתָּה רֹאֶה וָאֹמַר סִיר נָפוּחַ אֲנִי רֹאֶה וּפָנָיו מִפְּנֵי צָפוֹנָה: (יד) וַיֹּאמֶר יְהוָה אֵלָי מִצָּפוֹן תִּפָּתַח הָרָעָה עַל כָּל יֹשְׁבֵי הָאָרֶץ: (טו) כִּי הִנְנִי קֹרֵא לְכָל מִשְׁפְּחוֹת מַמְלְכוֹת צָפוֹנָה נְאֻם יְהוָה וּבָאוּ וְנָתְנוּ אִישׁ כִּסְאוֹ פֶּתַח שַׁעֲרֵי יְרוּשָׁלִַם וְעַל כָּל חוֹמֹתֶיהָ סָבִיב וְעַל כָּל עָרֵי יְהוּדָה:(טז) וְדִבַּרְתִּי מִשְׁפָּטַי אוֹתָם עַל כָּל רָעָתָם אֲשֶׁר עֲזָבוּנִי וַיְקַטְּרוּ לֵאלֹהִים אֲחֵרִים וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַעֲשֵׂי יְדֵיהֶם: (יז) וְאַתָּה תֶּאְזֹר מָתְנֶיךָ וְקַמְתָּ וְדִבַּרְתָּ אֲלֵיהֶם אֵת כָּל אֲשֶׁר אָנֹכִי אֲצַוֶּךָּ אַל תֵּחַת מִפְּנֵיהֶם פֶּן אֲחִתְּךָ לִפְנֵיהֶם: (יח) וַאֲנִי הִנֵּה נְתַתִּיךָ הַיּוֹם לְעִיר מִבְצָר וּלְעַמּוּד בַּרְזֶל וּלְחֹמוֹת נְחֹשֶׁת עַל כָּל הָאָרֶץ לְמַלְכֵי יְהוּדָה לְשָׂרֶיהָ לְכֹהֲנֶיהָ וּלְעַם הָאָרֶץ: (יט)וְנִלְחֲמוּ אֵלֶיךָ וְלֹא יוּכְלוּ לָךְ כִּי אִתְּךָ אֲנִי נְאֻם יְהוָה לְהַצִּילֶךָ: ב (א) וַיְהִי דְבַר יְהוָה אֵלַי לֵאמֹר: (ב) הָלֹךְ וְקָרָאתָ בְאָזְנֵי יְרוּשָׁלִַם לֵאמֹר כֹּה אָמַר יְהוָה זָכַרְתִּי לָךְ חֶסֶד נְעוּרַיִךְ אַהֲבַת כְּלוּלֹתָיִךְ לֶכְתֵּךְ אַחֲרַי בַּמִּדְבָּר בְּאֶרֶץ לֹא זְרוּעָה: (ג)קֹדֶשׁ יִשְׂרָאֵל לַיהוָה רֵאשִׁית תְּבוּאָתֹה כָּל אֹכְלָיו יֶאְשָׁמוּ רָעָה תָּבֹא אֲלֵיהֶם נְאֻם יְהוָה: 


חדשות בעולם היהודי




מטוסי פנטום של חיל האוויר האיראני ()





מילחמה האחרונה
 




משפרה ופועה ועד לאגודת אפרת
שבת פרשת שמות הוכרזה כשבת מגבית ל'אגודת אפרת' ראיון עם היו"ר ד"ר אלי יוסף שוסהיים על האגודה ודרכי פעולותיה.
20/12/2013
כרסום במעמדו של בית הדין הרבני
שופט בית המשפט העליון, יורם דצינגר הוציא צו ביניים המבטל פסק שנתן בית הדין הרבני בנתניה אשר חייב אם לאפשר למול את בנה התינוק.
19/12/2013
דיור מוגן סייע לחברת החשמל בשלג
לא רק אלפי משפחות התמודדו עם הפסקות החשמל במהלך הסערה, גם לחלק מבתי הדיור המוגן בירושלים נאלצו לתת מענה, 'רמת תמיר' דווקא סייע לחברת החשמל.


19/12/2013
מחבל חוסל בקלקיליה
מחבל חוסל בקלקיליה 
מאת: אלי ברום
במהלך מעצר במוקשים הלילה (חמישי),נפתחה אש לעבר החיילים על ידי מחבל חמוש, הכוח השיב אש, והרג מחבל פלסטיני. על גופתו נמצאו כלי נשק. אין נפגעים בקרב כוחותינו.


19/12/2013
הכרעת הדין: הרב אלון לא ישב בכלא
בית משפט השלום בירושלים גזר היום על הרב מרדכי אלון עונש של ששה חודשי מאסר בפועל שיומרו בעבודות שירות. בנוסף, נגזר על הרב 15 חודשי מאסר על תנאי ו-10,000 שקלים קנס למתלונן.

18/12/2013
``איפה ממשלת הימין?``
"איפה ממשלת הימין?" 
מאת: אלי ברום
יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי יוצא בביקורת חריפה נגד חברי הכנסת מהימין ובהם חברי הכנסת מהבית היהודי והליכוד, "מדוע לא הצבעתם לחוק נגד חלוקת ירושלים רק בגלל שההצעה הגיעה מהאופוזיציה?


18/12/2013
פסק הלכה: גררו אותך בשלג? תשלם!
'מכון כת"ר' לחקר ההלכה בכלכלה, הוציא היום (ד') נייר עמדה הבוחן את חובת תשלום של גרירת הרכבים עפ"י ההלכה. ועל פיו יוצא כי כל מי שנגרר שיכין את הכסף.
18/12/2013
מי נשאר בבית ומי הולך ללימודים, תמונת מצב
לאחר שישה ימים מתחילתה של הסופה, רוב התלמידים בירושלים ובסביבותיה יכבשו את ספסלי הלימודים בשעה 10:00 בבוקר, אך עדיין יהיו כאלה שיישארו בבית.
18/12/2013
תורה בלב תל אביב
לראשונה ייסגר לתנועה רחוב ארלוזורוב בתל אביב עבור צעדת תהלוכה של הכנסת ספר תורה
17/12/2013
דו``ח העוני: שיעור משפחות העוני ירד
המשפחות העניות ירד מעט. הירידה בעוני נרשמה רק בקרב משפחות שבראשן צעירים עם ילד אחד עד שלושה.
17/12/2013
חוזרים לשגרה
חוזרים לשגרה 
מאת: אלי ברום
הלימודים במוסדות החינוך שהושבתו במשך מספר ימים בעקבות מזג האוויר הסוער יתחדשו היום בשעה 10:00 בבוקר. גם ההורים וגם הילדים שמחים לחזור לאחר מספר ימי חופש שנכפה עליהם.
17/12/2013
משה פייגלין: ``הממשלה משקרת``
ראש הממשלה הודיע כי החוק להסדרת הבדואים בנגב מורד מסדר היום אך כעת טוען ח"כ משה פייגלין, כי הממשלה משקרת לאזרחים בנושא וכי ועדת הפנים מכינה אותו להצבעה.


16/12/2013
חייל צה``ל נהרג בגבול לבנון
​לקראת חצות ליל אמש הותר לפרסום: חייל צה"ל נהרג אמש (ראשון) מירי שבוצע לעברו מכיוון לבנון, באזור מעבר ראש הנקרה. החייל שנפגע באורח אנוש מהירי, הובהל לבית החולים בנהריה שם נקבע מותו.


16/12/2013
ציפי לבני תקבור את `חוק העמותות`
ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') בצהריים את "חוק העמותות", החוק אותו יזמו חה"כ איילת שקד ורוברט אילטוב, מגביל מתן תרומות ממדינות זרות לעמותות ישראליות. ציפי לבני רוצה לקבור את החוק.
15/12/2013
האם פרופסור אומן ימני מידי?
הוועד המנהל של אוניברסיטת חיפה החליט בסופו של דבר לא להעניק 'תואר לשם כבוד', לפרופ' ישראל אומן, בגלל דעותיו הפוליטיות.
15/12/2013
אחרי הסופה: מתחילים לחזור לשגרה?
הסערה הסתיימה אך תוצאותיה עדיין נראים היטב בשטח: גם היום (יום א'ן) לא יתקיימו לימודים בירושלים. משרד החינוך עדכנו הלילה את המקומות בהם עדיין לא חוזרים לשגרה ולא יתקיימו לימודים. הרשימה המלאה
15/12/2013
מפנים את תושבי השומרון הקפואים
ישיבת מטה החירום במועצה האזורית שומרון, שהתקיימה הערב (מוצאי שבת) בהשתתפות שר הכלכלה, נפתלי בנט, הוחלט להמליץ לתושבי עינב, שבי שומרון ואבני חפץ ויישובים נוספים להתפנות מבתיהם.
14/12/2013
19 אלף דירות ללא חשמל
הסופה נחלשה, אך עשרות אלפי משפחות עדיין מנותקות מחשמל. חברת החשמל: "יחלוף עוד זמן להחזיר את האספקה". בבירה נערם השלג ל-40 ס"מ. צה"ל שיגר נגמ"שים לירושלים ולאזור צפת כדי לסייע.
14/12/2013
הרב לאו מבקש לפתוח את הלב
בעקבות השלג הכבד, הרב הראשי לישראל , הרב דוד לאו, קורא לתושבי ירושלים לפתוח את ביתם ואת ליבם למען המשפחות שנתקעו בירושלים.
13/12/2013
מצב חירום בירושלים, העיר נצורה בעשרה בטבת
השלג הכבד שיורד בירושלים מאמש גרם למאות מכוניות ואוטובוסים להיתקע בכבישים, העיריה הכריזה על מצב חירום והצבא פינה במשך כל הלילה אנשים מהצירים, ילדים קטנים פונו במצב היפוטרמיה.
13/12/2013
מדוע אין גג בביה``כ במערת המכפלה
כבר מעל עשר שנים מתפללי מערת המכפלה, נאלצים להתפלל בימי החורף תחת גשם זלעפות ואף שלג, כשהם מתבוססים בבוץ, מפני שהמדינה טוענת כי המערה היא רכוש מוסלמי


12/12/2013
הרבנות הראשית: לברך `ברכת הגשמים`
כמות המשקעים שירדו בשבוע האחרון וממשיכים לרדת גם בשעה זו, משנה את החלטתה של הרבנות הראשית לישראל.
11/12/2013
ההיערכות בשיא: הסערה מגיעה
ההיערכות בישראל לסערה בשיאה. מפלסות החלו לפנות את צירי התנועה בחרמון מהשלג שירד במקום במהלך הלילה. גשמים עזים יורדים מהלילה בצפון הארץ ובמישור החוף, והבוקר החלו להגיע דיווחים על שיבושים ראשונים בעיר בני ברק בעקבות ראשיתה של הסערה.
11/12/2013
חרדים הפגינו בכיכר השבת
קרוב לאלף חרדים הפגינו הלילה (ג') בצומת כיכר השבת בירושלים, זאת במחאה על המשך מעצרם של תלמידי הישיבות שלא התייצבו בלשכת הגיוס.
11/12/2013
לא לאפשר למחבלים ללמוד
הפורום המשפטי למען א"י פנה לבג"צ לא לאפשר למחבלים רוצחים - כלואים בישראל ללמוד באוניברסיטה הפתוחה. נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, החליט היום כי הבקשה להצטרף כמשיב לעתירת האסירים, תידון בדיון לפני שבעה שופטים.





גברת פלפלת 
רק הצרפתים יכולים להרים מסטייק תמים מנה שהיא בגדר אמנות - יפה עירון-קוץ מספרת על קורותיו של הסטייק או פואבר, נתח צלוי ברוטב פלפל עם קוניאק ועוד דברים טובים
צילום: shutterstock





צילום: ירון ברנר
קוסקוס, לא משנה מאיזו עדה: דלורית ממולאת בכל טוב
צילום: shutterstock
קנדה קן דו איט: וויסקי מסוף העולם
צילום: shutterstock
רק אני והגברת: סוף שבוע רומנטי בגליל
צילום: ירון ברנר
יקר להיות עצלן: אוכלים בבית בשמינית המחיר
צילום: מיכל וקסמן
בית קטן בערבה: עגבניות במדבר
צילום: shutterstock
גראפה, סיפור מלחמה
צילום: אורי שביט
הוא שהבטיח לי חורף חם: 3 מרקים
צילום: בועז לביא
גורמה מקופסה: מתכוני טונה
צילום: דניאל לילה
4 פשטידות משובצות בירקות
צילום: דודו אזולאי
סטוקהולם-בגדד: קיבוץ גלויות של קציצות
צילום: עומר מילר
חמין של סבתא מאמי: טשולענט של ארז
צילום: ירון ברנר
העדשה הנסיכה: תבשיל פתיתים ועדשים
צילום: ירון ברנר
איטליאנה אצל חיים כהן: 4 מתכונים איטלקיים
צילום: shutterstock
מר מרק: מיטב מתכוני המרקים
צילום: אנטולי מיכאלו
טבעוני שזה טעים: 5 מתכוני חורף
צילום: ירון ברנר
הנסיכה ביאנקה ואדון אלפרדו: 5 רטבי שמנת איטלקיים
צילום: מיכל וקסמן
העוף שם פס: קדירת שוקיים עם דלעת ערמונים
צילום: ירון ברנר
פיצה מקפיצה
צילום: בן יוסטר
קוֹפַּה קבנוס: 6 מתכונים איטלקיים
צילום: דן לב
הפרחים לשמפיניון: 4 מתכוני פטריות
צילום: ירון ברנר
מינסטרונה וחברים: 5 מרקים איטלקיים
צילום: shutterstock
המלכה תבקש: ערמונים מסוכרים מפריז


שבת שלום ושבוע טוב



No comments:

Post a Comment

POST توراه و هفطارای

Every Post's Information