12.16.2012








اگر حسابی اعصابتان به هم ریخته، 
موز بخورید

زمانی كه دیدید دكمههای لباستان درست بسته نمیشوند، بروید سراغ موز. تحقیقات نشان داده یك موز متوسط 105 كالری و فقط 14 گرم قند دارد. همین مقدار شما را سیر كرده و قند خون را به شكل ملایمی بالا میبرد. در ضمن همین موز 30 درصد ویتامین B6 مورد نیاز روزانه را تامین میكند. این ویتامین باعث میشود مقدار سروتونین تولید شده مغز اندكی افزایش یافته و توان مقابله با شرایط دشوار و اضطرابها را در شما افزایش میدهد.

اگر میخواهید کلیه تان سنگ نسازد، 
زردآلود بخورید

هشت عدد زردآلوی خشك حاوی 2 گرم فیبر و فقط 3 میلیگرم سدیم و 325 میلیگرم پتاسیم است كه همه اینها كمك میكنند مواد معدنی در ادرار تجمع پیدا نكرده و از تشكیل سنگهای اگزالات كلسیم جلوگیری شود. این سنگها شایعترین نوع سنگهای كلیوی هستند. برای در امان ماندن از سنگ كلیه بهخصوص اگر سابقهاش را دارید بقیه میان وعدهها را حذف كنید و برگه زردآلو بخورید.

اگر فشار خونتان بالاست،
 كشمش بخورید

60 عدد كشمش تقریبا میشود یك مشت پر كه حاوی یك گرم فیبر و 212 میلیگرم پتاسیم است كه هر دو برای كنترل فشار خون بالا در قالب یك رژیم غذایی توصیه میشوند. مطالعات متعددی نشان داده كه پلیفنلهای موجود در موادغذایی مشتق از خانواده انگور مثل همین كشمش و آب انگور در حفظ سلامت قلبی عروقی تاثیر بسزایی دارند که كاهش فشار خون از آن جمله است.

اگر از سر و صدای معده رنج میبرید، 
ماست بخورید

یك فنجان و نیم ماست طبیعی (كمچرب/پروبیوتیك) غذا را به شكل موثری از دستگاه گوارش عبور میدهد. از سوی دیگر ماستهای پروبیونیك قابلیت هضم غذا بهویژه لبنیات و حبوبات را در رودهها بهبود میبخشند. همانطور كه میدانید این غذاها عامل ایجاد گاز در دستگاه گوارشی هستند و در نتیجه با خوردن ماست از این مزاحمت دور میمانید.

اگر بیش از حد سرفه میكنید، 
عسل بخورید

در مطالعهای كه توسط دانشمندان آمریكایی انجام گرفته، مشخص شده 2 قاشق چایخوری عسل قهوهای و غلیظ بسیار موثرتر از داروهای بدون نسخه ضدسرفه، شدت و دفعات سرفههای شدید را در كودكان كاهش میدهد. آنتیاكسیدانهای موجود در عسل و عوامل ضدمیكروبی موجود در آن التهاب بافتهای گلو را كاهش داده و بیمار را آرام میكند. البته به شرطی كه عسل واقعا طبیعی باشد!

اگر همیشه احساس خستگی میكنید، 
فلفل دلمهای قرمز بخورید

فلفل دلمهای قرمز غنی از ویتامین C است. مطالعات نشان داده، ویتامین C بهترین ماده برای مقابله با استرسهایی است كه به واسطه رادیكالهای آزاد ایجاد میشوند. از سوی دیگر ویتامین C در عین برطرف كردن خستگی، نقشی اساسی در سوخت و ساز آهن برعهده دارد كه به بدن كمك میكند اكسیژن بیشتری وارد جریان خون شود. كمبود اكسیژن یكی از اصلیترین دلایل خستگی و ضعف بدنی است

اگر میترسید سرطان معده بگیرید، 
كلم بخورید

مطالعهای كه در سال 2002 در دانشگاه جانزهاپكینز صورت گرفته نشان داده، یك تركیب بسیار قدرتمند موجود در كلم به نام سولفورافان، هلیكوباكتر پیلوری(باكتری عامل زخم معده و روده) را پیش از ورود به دستگاه گوارش تحتتاثیر خود قرار میدهد و از كار میاندازد و حتی شاید در پیشگیری از ایجاد سرطانهای دستگاه گوارش هم موثر باشد. یك فنجان پر از كلم 34 كالری دارد و 3 گرم فیبر و 75 درصد از نیاز روزانه به ویتامین C را تامین میكند.

اگر مشكل سخت دارید،
 انجیر بخورید

4 عدد انجیر خشك 3 گرم فیبر دارد كه باعث تنظیم حركات روده بزرگ و دفع بهتر میشود. خوردن این میوه باعث پیشگیری از عود مجدد هموروئید میشود. همچنین این مقدار انجیر 5 درصد پتاسیم و 10 درصد منگنز مورد نیاز روزانه را تامین میكند.

اگر دارای مشکلات شكمی هستید، 
ریحان بخورید

مطالعات نشان داده، ماده شیمیایی اوژنول موجود در ریحان باعث از بین رفتن و پیشگیری دل درد، حالت تهوع، كرامپهای شكمی یا اسهال میشود. علت این موضوع از بین رفتن برخی از باكتریها از جمله سالمونلا و لیستریا توسط اوژنول است. اوژنول یك ماده ضداسپاسم است كه میتواند باعث بهبود كرامپهای شكمی شود. هر طور كه دوست دارید ریحان را بخورید

اگر دچار كمخوابی هستید، 
گوشت بوقلمون بخورید

حدود 85 گرم گوشت بوقلمون تقریبا حاوی كل تریپتوفان مورد نیاز روزانه بدن است. اسید آمینه تریپتوفان مادهای ضروری است كه باعث تولید سروتونین و ملاتونین میشود كه هر دوی اینها باعث تنظیم خواب میشوند. مطالعات نشان داده افرادی كه از بیخوابی یا كمخوابی رنج میبرند دچار كمبود تریپتوفان هستند.

اگر میخواهید از كسالت دور شوید،
 ماهی تن بخورید

85 گرم از ماهی تن كنسرو شده حاوی حدود 800 میلیگرم امگا3 است. محققان معتقدند، امگا3 باعث رفع كسالت روحی و پیشگیری از اضطراب و بالارفتن روحیه میشود. اسیدهای چرب موجود در ماهی، توسط متخصصان تغذیه با عنوان درمانی موثر برای افسردگی توصیف شده است. خوردن ماهی تن با مقدار كمی نان تاثیر بهتری دارد چون كربوهیدرات موجود در نان، سروتونین خون را افزایش داده و باعث بهبود روحیه و دور شدن احساس كسالت میشود.

اگر همیشه از حالت تهوع رنج می برید،
 چای زنجبیلی بخورید

مطالعات متعددی نشان داده، یكچهارم قاشق چایخوری پودر زنجبیل، نصف قاشق چایخوری ریشه خرد شده زنجبیل یا یك فنجان چای زنجبیل باعث كاهش حالت تهوع ناشی از بیماری حركت و حالت تهوع سفر و بارداری میشود. محققان هنوز بهدرستی نمیدانند چه مادهای در زنجبیل باعث سركوب حالت تهوع میشود اما بههرحال این ماده بیخطر بوده و فاقد عوارض جانبی معمول داروهای ضدتهوع است

اگر دچار سوزش معده هستید، 
چای بابونه بخورید

چای بابونه باعث بهبود التهاب، اسپاسم و گاز دستگاه گوارش میشود. 2 قاشق چایخوری بابونه را بهمدت 20 دقیقه در آب جوش دم كنید و كمی كه خنك شد میل كنید. برای برطرف شدن این مشكل لازم است چند بار در روز چای بابونه بخورید.لازم به ذکر است مصرف بابونه برای خانم های باردار مضر است.ه
.

No comments:

Post a Comment

POST توراه و هفطارای

Every Post's Information