12.07.2010







اولین نشانه های لرزیدن پشت حکومت مردم فریب جمهوری مجهول الهویه غیر ایرانی اسلامی با تجمع ۲۰۰۰ تن از دانشجویان دلیر قزوین که به مناسبت روز ۱۶ اذر انجام یافته و در کنار ان نیز در دیگر نقاط کشورمان در حال برگزاریست در همه جای ایران احساس میشود!
تعطیلی دانشگاه آزاد اراک در روز دانشجو
جرس: دانشگاه آزاد اراک در روز دانشجو، از سوی مسئولان این دانشگاه بدون اطلاع قبلی دانشجویان تعطیل شد.
بنا به اخبار رسیده به جرس، دانشگاه آزاد اراک در ایام پس از انتخابات شاهد چندین تجمع بزرگ بود، امروز همزمان با روز دانشجو به دلیل سفر احمدی نژاد به این شهر، تعطیل شد.
تعداد زیادی از دانشجویان این دانشگاه امروز با درهای بسته دانشگاه مواجه شدند و در اعتراض به این مسئله در جلوی در دانشگاه تجمعی ترتیب دادند که با برخورد نیروهای امنیتی مواجه شد.
شیراز
دانشگاه شيراز، در تالار سينا صدراي دانشگاه، مناظرهاي بين انجمن اسلامي و جامعه اسلامي دانشگاه برگزار گرديد كه دانشجويان مخالف حكومت ديكتاتوري آخوندي ، بسيجيها را سوال پيچ كرده و به تمسخر گرفتند.

دانشجويان دانشگاه آزاد قزوين در ميدان قلم با حراست دانشگاه درگير شده اند .درگيري ادامه دارد . دانشجويان شعار مرگ بر ديكتاتورميدهند 
اعتراض به حضور نیروهای امنیتی موتورسوار در دانشگاه
انجمن اسلامی دانشگاه شهرکرد با انتشار بیانیه ای خبر از تجمع آرام در روز دانشجو در این دانشگاه داده است. به گزارش دانشجو نیوز، انجمن اسلامی دانشگاه شهرکرد، از حضور گسترده ماموران امنیتی به همراه حراست در روز ۱۵ آذر خبر داده و عنوان کرده که این حضور گسترده به منظور جلوگیری از استقبال از محمد حیدرزاده بود.
در قسمتی از بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه شهرکرد آماده است: “با توجه به فضای محدود دانشگاه شهرکرد و امکان بالای لو رفتن و سرکوب نیروهای جدید و کمتر شناخته شده و نیز راهبرد جدید فعالین دانشجویی، مبنی بر دوری از خشونت و بسط  شبکه های افقی دانشجویی و پرهیز از اتلاف  نیرو در حرکت های رادیکال (مراجعه شود به راهبرد جدید دفتر تحکیم وحدت)، خرد جمعی ما را بر آن داشت تا به جای روی آوردن به حرکات پرهزینه و حساسیت زا، در روز دانشجو به یک گردهمایی مختصر بسنده کرده و این روز که آن را «روز محمد حیدرزاده در دانشگاه شهرکرد» نام نهاده ایم ، گرامی بداریم.”
"
باری، امروز، ۱۵ آذر، موتورسواران درون دانشگاهی و گمنامان بدنام برون دانشگاهی با ممانعت از استقبال دانشجویان از محمد حیدرزاده(فعال دانشجویی دانشگاه شهرکرد )، نشان دادند که برای سرکوب و ارعاب، هیچ خط قرمزی نمی شناسند و برآنند که هر صدایی را در نطفه خفه کنند."
پیام مشترک بهاره هدایت و مجید توکلی به مناسبت روز دانشجو
به گزارش "تغییر"، بهاره هدایت و مجید توکلی، دو دانشجوی آزاده دربند، اخیرا پیامی را از داخل زندان برای کمپین ۱۶ آذرارسال کرده اند. آنها در این پیام تلاشهای دانشجویان ایرانی خارج از کشور را ستوده اند و آنرا فرصت مناسبی برای حفظ و اعتلای جنبش دانشجویی دانسته اند. در بخشی از پیام بهاره هدایت و مجید توکلی خطاب به دانشجویان خارج از کشور آمده است: “همان گونه که تجربه مبارزات و تلاش های در خور توجه و تاثیرگذار دانشجویان پیش از انقلاب در خارج از کشور نشان داد، تلاش برای رسیدن به دموکراسی و آزادی در سرزمین مان، ایران، حد و مرز جغرافیایی نمی شناسد و می تواند در هر گوشه ای از جهان، متناسب با امکانات و فضای موجود، پیگیری شود. از همین رو تلاش های صورت گرفته در این زمینه و در سالیان اخیر قابل تقدیر است و لازم است که دانشجویان و فعالین دانشجویی حاضر در خارج از کشور که از فراغ بال و آزادی بیشتری برخوردار هستند قدر نیرو و امکانات خود را بدانند و بیش از این تلاش نمایند تا به مبارزات آزادی خواهانه ملت، که امروز با سرکوب های شدیدی در داخل مواجه است، حداکثر کمک و یاری را برسانند.”
"
بار دیگر درودهای خود را بر تلاش های خالصانه ای که توسط دانشجویان فعال در خارج از کشور صورت می گیرد می فرستیم. ما عمیقا باور داریم که روزی دست در دست یکدیگر کبوترهای صلح و آزادی را در میهن مان پرواز خواهیم داد و اوج گیری شان را در آسمان آبی ایران به نظاره خواهیم نشست. به امید آن روز که چندان هم دور نیست…."



کیفرخواست بسیج دانشجویی علیه موسوی، کروبی و خاتمی 

 در حالی که شکایت هفت اصلاحطلب از فرماندهان قرارگاه ثارالله، برای این چهرههای اصلاحطلب حبس و احکام طولانی مدت بازداشت را در پی داشت، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با ارائه کیفر خواستی علیه موسوی، کروبی و خاتمی، خواستار "محاکمه و مجازات" آنها شد.
در این نامه که از انتخابات دهم ریاست جمهوری "پتک جمهوریت بر سر دشمنان قسم خورده نظام اسلامی" تعبیر کردهاند، از دستگاه قضایی خواسته شده تا بیش از این "اهمال" نکند و "مسببین اصلی فتنه" را مجازات کند.
در این کیفرخواست با نام بردن از میرحسین موسوی، مهدی کروبی و سید محمد خاتمی آنان به "بر هم زدن امنيت كشور"، "تبليغ عليه نظام"، "تحريك مردم به جنگ و کشتار" و "دروغگویی" و "انتشار بیانیه"، متهم شدهاند.
رونوشت این کیفرخواست برای آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه، محسنی اژهای دادستان کل کشور و جعفری دولتآبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران فرستاده شده است.
انتشار گسترده این کیفرخواست در حالی صورت گرفته است که جمهوری اسلامی و رسانههای وابسته به آن تلاش دارند، صدای هرگونه دادخواهی و اعتراض خانوادههای کشتهشدگان و زندانیان سیاسی یک سال و نیم اخیر را به سکوت تبدیل کنند و از انتشار اخبار آنان جلوگیری کنند.
گفتنی است نخستین بار تیرماه سال گذشته بود که شایعه اعلام شکایت از موسوی و کروبی در راهروهای مجلس پیچید.
۲۸ مهر، حمید رسایی، نمایندهطرفدار احمدی نژاد در مجلس شورای اسلامی، از شکایت ۱۰۰ تن از نمایندگان مجلس از میرحسین موسوی و مهدی کروبی، نامزدهای معترض به تقلبهای انتخاباتی و تحویل شکایتنامهایبه دادستانی تهران خبر داده بود اما دادستان این ادعا را رد کرد.
چندی پیش دادستان کل کشور در واکنش به بیانیه اخیر میر حسین موسوی پیرامون روز دانشجو و ۱۶ آذر، ادعا کرد "این بیانیه به نوعی پافشاری بر مواضع قبلی بوده است" و هشدار داد "با تکرار افعال مجرمانه بر پرونده وی افزوده می شود و اگر به این اقدامات ادامه دهد با او برخورد می شود." وی نگفت کدام پرونده و اینکه شاکیی این پرونده کیست.




No comments:

Post a Comment

POST توراه و هفطارای

Every Post's Information