3.02.2015
















اقای اوباما لطفا چشمانتان را باز کنید و
 ببینید این مردمان که با استفاده از زنجیر
و قمه و چاقو به خودشان رحم نمیکنند ایا
 با داشتن بمب اتمی به کسی هم در دنیا
رحم خواهند کرد؟.
 امیدواریم تا تصمیم عجولانه ئی نگرفته اید 
هر چه زودتر از در لجاجات با سیاستمدار و
جنگ اور زبده ئی مانند اقای نتیاهو
 بیرون بیائید و کاری نکنید که کشورتان
دچار مصیبتی شود که برای ان دیگر
 چاره ئی وجود نداشته باشد
اسرائیل در هر صورت شرط دفاع از 
یهودیان دنیا را در برابر هرگونه
 تهدید اتمی برای خود نگه خواهد داشت
تنه نزن



دلایل  شرکت نتنیاهو برای سخنرانی در
 کنگره امریکا در دعوتی که از جانب حزب 
اکثریت از او به عمل امده و مخالفت دولت
 اوباما با این تصمیم


سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا
 درباره برنامه هسته ای ایران
دوم مارچ ۲۰۱۵




سفر چند روزه و مهم نخست وزیر کشور


 یهود اقای بنیامین نتنیاهو به امریکا اغاز شد


به گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، ظهر یکشنبه اول  ماه مارچ ۲۰۱۵ (به وقت اسرائیل و ایران)، برای سخنرانی مهم خود در کنگره واشینگتن راهی امریکا شد  وی در کنار نطق در برابر مجلسین سنا و نمایندگان آمریکا، در همآیش "ایپک" ، کمیته روابط  عمومی اسرائیل و آمریکا نیز سخنرانی خواهد کرد.   
Netanyahu takes off for US (Photo: GPO)

اقای نتیاهو  و همسرش در حال سوار شدن به هواپیما برای عزیمت به امریکا
آقای نتانیاهو، دقایقی پیش از سوار شدن به هواپیما، ماموریتی را که برای خود قائل شده است، "سرنوشت ساز" و حتی "تاریخی" نامید و خطاب به مردم اسرائیل افزود: «در این لحظه که به سوی این سفر تعیین کننده و حتی تاریخی میروم، خود را نماینده تک تک شما می دانم، حتی آنهایی که با این سفر و سخنرانی هم عقیده نیستند؛ من خود را نماینده همه ملت یهودی می دانم». نخست وزیر افزود: «در این لحظه نسبت به امنیت همه شهروندان اسرائیل و سرنوشت کشور و ملت خود احساس نگرانی عمیق دارم و از هر چه که در توان دارم برای تامین آینده خود بهره خواهم گرفت».  
          آقای نتانیاهو این را نیز در آغاز سفرش به واشینگتن افزود که برای رییس جمهوری آمریکا (باراک اوباما) احترام عمیق قائل بوده و معتقد است که با وجود اختلافات بروز کرده هفته های گذشته در مناسبات اسرائیل و آمریکا، پس از این دوره، روابط  فیمابین قوی تر نیز خواهد شد. نخست وزیر اسرائیل گفت وظیفه من این است که امنیت کشور اسرائیل و مردم آن را تامین کنم و برای همین است که با توافقی که میان ایران و قدرت های مذاکره کننده بر سر برنامه هسته ای ایران در حال تنظیم است، از آنجا که خطرات ناشی از دستیابی ایران به سلاح اتمی را برطرف نمی کند، مخالف هستم.
نخست وزیر اسرائیل شب گذشته نیز برای نیایش موفقیت در سفر خود، به "دیوار ندبه" در شرق اورشلیم رفت و ضمن دعا در پای این دیوار به جای مانده از "معبد مقدس یهودیان" "در طول تاریخ، دعایی را نیز مانند یهودیان باورمند به روی ورقه ای کوچک نوشت و در لای شکاف های سنگ های چند هزارساله "دیوار ندبه" گذاشت ودر حالی که عرقچین سیاه یهودی بر سرنهاده بود، گفت برای بقای ملت یهود احساس وظیفه ای تاریخی می کند

Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu prays at the Western Wall before his departure to the US. (Photo: GPO)

    ادامه خبرها در مورد سفر اقای نتنیاهو به امریکا و موضوع قول و قرارهائی که اقای اوباما بدون در نظر گرفتن « عواقب خطرناکی » که جهان و ملت یهود را از جانب جمهوری بی تبات و بی اساس و پایه سیاسی اسلامی ایران  مورد تهدید جدی قرار خواهد داد است که با سران ان کشور بسته است. امروز اعلام شد که وزیر امور خارجه ایران، محمد جواد ظریف در مورد دیدگاه نخست وزیر اسرائیل در قبال مذاکرات اتمی ایران و قدرت ها موضع گیری کرده است. همچنین در ایران، معاون سیاسی دفتر ریاست جمهوری حسن روحانی، امروز ابراز عقیده کرد که سخنرانی نخست وزیر اسرائیل در کنگره واشینگتن "به سود ایران تمام خواهد شد". حمید ابوطالبی، معاون سیاسی روحانی در توییتر خود نوشت: سخنرانی نتانیاهو در کنگره به همه شکاف های موجود میان اسرائیل و آمریکا دامن می زند و سود آن نصیب ایران خواهد شدابوطالبی افزوده است: نتانیاهو در کنگره شاید سخنرانی کند اما سخنرانی او "شنیده نخواهد شد".... و "این، به نفع صلح و ثبات در منطقه است".
دکتر صادق زیباکلام استاد مناسبات بین الملل دانشگاه تهران در روزهای گذشته با حضور در یک مناظره دربرابر نماینده ای از جناح تمامیت خواه گفت رژیم جمهوری اسلامی ایران تیشه به ریشه منافع ملی زده است و بخاطر سیاست خارجی تهاجمی و ترساندن اسرائیل و شعارهای مرگ بر آمریکا «شب و روز هزینه بسیار سنگینی می پردازد». آقای زیباکلام گفت «وقتی ما می خواهیم از منافع ملی دفاع کنیم انحصارطلبان رژیم ملی گرایان را متهم کرده و چنین خطاب می کنند: شما ضعیف، خائن، دزد، فاسد، لیبرال و غیره هستید و از اسرائیل ترسیده اید. انحصارطلبان می گویند، جمهوری اسلامی ایران نگاه ایدئولوژیک نسبت به سیاست خارجی دارد و می گویند جمهوری اسلامی ایران وظیفه دارد که اسرائیل را نابود کند اما اولین سئوالی که من دارم این است که این به اصطلاح وظیفه ای که شما برای خود قائل شده و می گویید که اسرائیل باید نابود بشود و آن را سر ستون سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران قرار داده اید از سوی چه کسی به شما داده شده است؟ مگر مردم ایران رفراندوم کرده و گفته اند که باید اسرائیل نابود بشود؟ مگر مجلس قانونی در این زمینه داده است؟..
   با این وجود و با گوشزدهای عاقلانه اقای زیبا کلام در مورد نجات کشور از مخمصه ئی که در ان قرار دارد با تغیر درروش سیاستمداری خارجی کشور امکان دارد حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز بی توجه به ان سخنان در سخنانی با لحنی تهدید آمیز گفت: رزمآیش اخیر نظامی ایران «نشان داد اگر ضرورتی پیش آید، ما از ظرفیت های خود استفاده خواهیم کرد و اگرایران تنگه هرمز را ببندد - ولو برای یک ماه- غربی ها به خاک سیاه خواهند نشست». وی گفت کشورش می تواند برای مثال «یک ماه صادرات نفت و گاز را قطع کرده و تنگه هرمز را مسدود کند» و معلوم نیست که این بیشعورها از چه مرجعی الهام میگیرند که این شعارهای جنگ طلبانه و نفرت اور را در زمانی مطرح میکنند که اروپا و اسرائیل که در تیر رس موشکهای دور و یا میان برد انان بیشتر قرار دارند  برای رفع نگرانی های خود انان را به شدت در زیر زره بین تردید خود قرار داده اند .


جواب رد بنیامین نتنیاهو به دعوت

 دموکراتها برای دیدار با انان



به گزارش ایسنا و به نقل از رویتر اقای نتنیاهو پیش از اغاز سفر به امریکا بری ایراد سخنرانی که اکنون مدتهاست  مورد تحلیل خبرگزاریها و بخشهای سیاسی انان قرار دارد به دعوت دموکراتهای سنای امریکا برای ملاقات با انان جواب رد داده است
بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر اسرائیل در نامهای به ریچارد دوربین و دایان فاینستاین، سناتورهای دموکرات آمریکایی نوشت: اگرچه من به شدت از دعوت شما و ملاقات با دموکراتهای سنای آمریکا خرسندم اما معتقدم که در این زمان، چنین ملاقاتی تنها بر سوءبرداشتها و سوءتفاهمها میافزاید.
این دو سناتور دموکرات روز دوشنبه در نامهای به نتانیاهو از وی دعوت کردند که در جریان سفرش به آمریکا با سناتورهای دموکرات پشت درهای بسته دیدار کند.
نتانیاهو به خاطر نقض پروتکل دیپلماتیک و دیدار با اعضای ارشد کنگره آمریکا بیش از انتخابات اسرائیل و در بحبوحه مذاکرات بینالمللی درباره برنامه اتمی ایران به شدت با انتقاد مواجه شده است.
نتانیاهو در نامه خود به این دو سناتور دموکرات نوشته که از صمیم قلب موافق است که روابط قوی میان واشنگتن و تلآویو بر مبنای حمایت فراحزبی ایجاد شده و کاملا از اهمیت حمایت فراحزبی برای تضمین تداوم ائتلاف میان دو طرف در آینده مطلع است.
نخستوزیر اسرائیل افزود: من به شما این اطمینان را میدهم که تمایل شخصی من در پذیرش سفر به آمریکا و سخنرانی در کنگره نگرانی شدید اسرائیل درباره توافق احتمالی اتمی با ایران است.
یکی از دیدارهای وندی شرمن، معاون وزارت خارجه آمریکا و همتای ایرانی او عباس عراقچی

یکی از دیدارهای وندی شرمن، معاون وزارت خارجه آمریکا و همتای ایرانی او عباس عراقچی


یویکا آمانو
























No comments:

Post a Comment

POST توراه و هفطارای

Every Post's Information