3.06.2015

اخبار فارسی ششم مارچ












نتیاهو در جواب نمایندگان * کنست * پارلمان اسرائیل


«من در سخنرانی خویش خواستار شدم که این محدودیت هایی که شرح دادم تا هنگامی که رژیم ایران از ادامه حمایت از ترور دست برندارد و تا هنگامی که تجاوزکاری خود را در خاورمیانه متوقف نسازد و از نابودی اسرائیل سخن بگوید، همچنان برقرار باشد».  
       در برخی انتقادها از نخست وزیر اسرائیل این استدلال مطرح گردیده که کنگره در رسیدن به توافق هسته ای تاثیرگذار نیست و کلید در دست رییس جمهوری آمریکا است. ولی نتانیاهو امروز ارزیابی کرد که کنگره می تواند نقش اساسی در تصویب یا رد توافق ایفا کز روزهای پیش از سخنرانی نتانیاهو، دولت پرزیدنت اوباما پاتک سنگین تبلیغاتی را علیه نطق نخست وزیر اسرائیل درپیش گرفت. ولی پس از سخنرانی، این پاتک شدیدتر شد و سخنگویان آمریکایی حتی نتانیاهو را به تحریف واقعیات متهم ساختند. نتانیاهو در همان حال که می کوشد سخنی نگوید که تا به درگیری مستقیم با سران ایالات متحده تعبیر شود، امروز به این سخن پرزیدنت اوباما به طور غیرمستقیم پاسخ داد که گفته بود سخنان نتانیاهو در کنگره هیچ مطلب تازه ای در برنداشته و نخست وزیر اسرائیل هیچ طرح جایگزینی مطرح نساخته بود. نتانیاهو بی آن که نام پرزیدنت اوباما را ببرد، گفت که او چندین راه حل منطقی در سخنرانی خود عنوان کرده بودپس چگونه می توان ادعا کرد که او راه حل عملی ارائه نداده بود. نتانیاهو در این بخش از سخنان خود گفتیکی از نکات سخنرانی من آن بود که از جامعه جهانی خواستار شدم توانایی اتمی رژیم ایران را تقلیل دهند تا آن رژیم دیرتر بتواند به بمب هسته ای دست یابد. منظورم آن است که اگر رژیم ایران بخواهد با نقض تعهدات خویش به ساخت بمب هسته ای روی آورد، به مدت زمان بیشتری نیاز داشته باشد».

   در همان حال که ابراز واکنش نسبت به سخنرانی نخست وزیر اسرائیل در نشست مشترک کنگره ایالات متحده همچنان ادامه دارد، وزیر خارجه ایالات متحده به خاورمیانه عربی آمده تا کشورهای عرب را از نگرانی شدید نسبت به ساخت بمب هسته ای توسط  رژیم ایران بیرون آورد.

        
رهبر فراکسیون جمهوریخواهان درسنای آمریکا، سناتور میچ مک کونل گفت: احتمال می رود که تا چند روز دیگر لایحه ای در سنا مطرح گردد که به موجب آن رییس جمهوری موظف خواهد بود توافق هسته ای با حکومت ایران را به کنگره ارائه کند.
ایالات متحده نیز در سخنانی در واکنش به نطق نتانیاهو این ارزیابی را مطرح کرد که خواسته های نخست وزیر اسرائیل عملی نیست. کری گفت نتانیاهو انتظار دارد که حکومت ایران زانو زند و تسلیم گردد. این انتظاری نیست که بتواند منطقی باشد.
جان کری در واکنش به سخنرانی نخست وزیر اسرائیل گفت: «عوامل بیرونی و سیاسی نمی توانند ما را از راهی که برای خود تعیین کرده ایم منحرف سازند. ما به سخن کارشناسان گوش فرا خواهیم داد. هیچکس راه حل منطقی و پایداری جز آن چه که ما مطرح ساخته ایم ارائه نداده است. در میان شش کشوری که با رژیم ایران مذاکرات اتمی را دنبال می کنند هیچ یک از خواسته های نخست وزیر اسرائیل جانبداری نخواهد کرد».  
به گفته کارشناسان اگر حکومت ایران خواهان برپایی ۱۹۰ هزار سو سانتریفوژ غنی کننده باشد در ظرف مدت کوتاهی قادر به تولید بمب هسته ای خواهد بود.  

  علاءالدین بروجردی نیز تفاوت اظهارات و ارزیابی ها از جانب دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در ایالات متحده را "سخنان ضد و نقیض" توصیف کرد و ادعا کرده افزود: این سخنان ضد و نقیض نشان تاثیرپذیری آن ها از "صهیونیست هاست" حسین شیخ الاسلام نیز به خبرگزاری "تسنیم" گفت که آمریکا حق نداشت اطلاعات در مورد مذاکرات اتمی را در اختیار اسرائیل بگذارد.
آخوند نوری همدانی گفت: «مذاکرات اتمی به جهانیان نشان داد که آمریکا خودش را به دم رژیم صهیونیستی بسته است». نوری همدانی ادعا کرد که مانورهای دریایی نمایشی سپاه پاسداران در آب های خلیج فارس "سپاه دشمن را به لرزه می اندازد!». 




سخنرانی نتانیاهو در کنگره مخرب یا مفید













 نظر مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران
 در مورد سخنرانی بنیامین نتنیاهو در کنگره امریکا  
اظهارات ایرانهراسانه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا یک نمایش پر فریب و بخشی از تبلیغات انتخاباتی تندروها در تل آویو  است
این سخنرانی  نشانه ضعف و انزوای مفرط گروههای رادیکال حتی میان طرفداران رژیم صهیونیستی و تلاش آنها برای تحمیل دستور کارهای افراطی و غیر منطقی بر سیاست بین الملل است
تردیدی باقی نمانده است که افکارعمومی جهان ارزش و جایگاهی برای یک رژیم کودک کش قائل نیستند و دروغ پردازی های مداوم نتانیاهو در باره اهداف و نیات برنامه صلح آمیز هستهای ایران  بسیارتکراری و کسالت آور شده است
سخنگوی وزارت خارجه ایران در ادامه گفتبا استمرار مذاکرات و اراده جدی ایران برای رفع این بحران ساختگی، سیاست ایران هراسی  دچار مشکلات اساسی شده و بانیان این تبلیغات دروغ و طراحان این بحران جعلی به دست و پا زدن افتادهاند.


نتانیاهو با نشان دادن این نقشه در آیپک، ایران را متهم به تروریسم در ۵ قاره جهان کرد!

گروه های تروریستی حماس بکاهد. دادگاه مصر حماس را یک گروه تروریستی خوانده و دستور داده که همه اموال آن در مصر مصادره شود. در گزارش ها آمده  است که حکومت ایران سرکرده گروه جهاد اسلامی آزادی فلسطین را به قاهره فرستاده تا شاید بتواند میانجیگری کند. یک فرد اوپوزیسیون دینی در مصر ادعا کرد که رژیم ایران از حماس خواسته است به اقدامی علیه دولت مصر و تصمیمات آن دست نزند که بحران روابط  را وخیم تر سازد. این خبر را خبرگزاری "فارس" انتشار داد. رمضان عبدالله شلح سرکرده جهاد اسلامی فلسطین که دست پرورده حکومت ایران است، یک  برنامه سه  ماده ای برای رفع نزاع بین مصر و حماس ارائه کرده است. مصر گروه حماس را شاخه ای از اخوان المسلمین مصر می داند که از هنگام به قدرت رسیدن فیلد مارشال عبدالفتاح السیسی یک سازمان منحله اعلام شده است.  
      و یک خبر ویژه :    پس از قتل مشکوک آلبرتو نیسمن یک روز پیش از ادای شهادت او در کنگره آرژانتین، خانم پرزیدنت کیرشنر ادعا کرد که نیسمن توسط  دشمنان رییس جمهوری  کشته شده تا او را بد نام کنند –  ادعایی که  ترفندهای حکومت اسلامی ایران را تداعی می کند. در انفجار کانون همیاری یهودیان در بوئنوس آیرس که ۲۱ سال پیش رخ داد ۸۵ نفر کشته و حدود دویست تن زخمی شدند. شش تن از بلندپایگان حکومت ایران به طراحی این جنایت تکان  دهنده متهم شده بودند. ده ها تن از دادستان های آرژانتین با امضای طومار مشترکی خواستار تجدیدنظر در حکم قاضی در مورد راکد گذاشتن پرونده شدند. آن ها گفتند پرونده را همچنان دنبال خواهند کرد.  



دندان / کارتون
احسان گنجی






کمیته صلاحیت عمومی دانشگاه «خواجه‌ نصیر طوسی» صلاحیت یکی از استادان فیزیک این دانشگاه را به خاطر داشتن صدای «زنانه» تائید نکرد.
هویت این استاد فیزیک قاسم اکسیری‌فرد اعلام شده که دانشگاه «خواجه نصیر» همکاری خود با وی را از بهمن ماه امسال قطع کرده است.
اکسیری‌فرد کار تدریس خود را از بهمن ماه سال گذشته در این دانشگاه آغاز کرده بود و صلاحیت وی حدود سه ماه بعد یعنی در اردیبهشت شال ۱۳۹۳ از سوی کمیته صلاحیت عمومی دانشگاه «خواجه نصیر» رد شد.


























رئیس قرارگاه عمار








خودروی مهاجم
خودروی مهاجم





No comments:

Post a Comment

POST توراه و هفطارای

Every Post's Information