7.18.2014







  • JEWISH WORLD And THE Globe

  • AND THE GLOBE

  • JEWISH WORLD

  •  AND THE GLOBE

  • دنیای یهــــــــــــــــود و جهــــــــــــان

  •   
  •  شبات شالم سربازان عزیز ارتش دفاعی اسرائیل




  • *        یک روز پس از آغاز عملیات زمینی محدود ارتش اسرائیل در بخشهایی از شمال غزه، در حالی که از یکسو تلفات نسبتا سنگینی به شبه نظامیان فلسطینی وارد شده است و در طرف اسرائیلی نیز اولین سرباز جان باخته و حملات راکتی از غزه به سوی شهرهای اسرائیلی ادامه یافته است، رهبران سیاسی و فرماندهان ارتش اسرائیل امروز، آدینه اعلام کردند این عملیات را تا رفع خطرات امنیتی جدی که متوجه کشور شده است، ادامه خواهند داد. 
    *        ارتش اسرائیل پنجشنبه شب، در پی ده روز حملات هوایی که در پاسخ به موج سنگین راکت اندازی شبه نظامیان فلسطینی به سوی شهرهای اسرائیل صورت می گیرد، چاره را در آن دید که نیروی پیاده نظام را وارد کارزار کند. با وجود این، شمار نیروهایی که به خدمت گرفته شده اند، و منطقه ای که نظامیان اسرائیلی در آن به فعالیت پرداخته اند، بسیار محدود است. 
    *        بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، امروز در پی یک نشست ویژه دولت خود در وزارت دفاع تاکید کرد که اسرائیل قصدی برای آسیب رساندن به جان «حتی یک غیرنظامی» در غزه ندارد و از این امر اندوهگین و متاسف می شود اما حماس و سازمان های مسلح فلسطینی هستند که آتش بس پیشنهاد شده از سوی مصر را نپذیرفته و موجب تداوم بحران شده اند. 
    *        وزیر دفاع و رییس ستاد کل ارتش اسرائیل نیز روز آدینه پس از حضور در نشست بررسی وضعیت نظامی، تاکید کردند که در مرحله کنونی، عملیات زمینی ارتش اسرائیل متوجه تونل های متعددی است که تروریستهای فلسطینی برای عملیات خرابکاری در غزه در نزدیکی با خاک اسرائیل حفر کرده اند اما اگر ضرورت داشته باشد، عملیات نیروهای پیاده نظام اسرائیل در غزه گسترش خواهد یافت. 
    *        آخرین و تازه ترین اظهارنظرهای رهبران اسرائیل، فلسطینی ها و سران جامعه جهانی در باره بحران جاری میان اسرائیل و تشکل های مسلح فلسطینی غزه، و همچنین آخرین تحولات میدانی این نبردها و برخی واکنش های دیگر مرتبط با آن، مانند مصاحبه مشروح سناتور جان مک کین، سناتور بارز جمهوریخواه با شبکه دهم تلویزیون اسرائیل که از دولت باراک اوباما بخاطر تضعیف آمریکا در وضعیت سیاسی جاری در منطقه بشدت انتقاد کرد وخواهان حمایت قاطع تر آمریکا از اسرائیل شد، در بخش مشروح خبری امروز رادیو اسرائیل مورد پوشش قرار گرفت. 
    *        آخرین و مهمترین مسائل مربوط به روزهای پایانی از مذاکرات اتمی ایران و قدرت های جهانی نیز که در وین در حال خاتمه است ولی هنوز به دسـتآورد سیاسی مورد نظر نرسیده است، یکی دیگر از موضوعهای مورد پوشش خبری در برنامه امروز رادیو اسرائیل بود. در این چارچوب، اظهارنظرهای پنجشنبه شب حسن روحانی، رییس جمهوری ایران و همچنین مصاحبه مشروح محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران با خانم کریستین امانپور در شبکه تلویزیونی آمریکایی سی.ان.ان مورد اشاره قرار گرفت و بخشهایی از این اظهارنظرها با صدای خود آنان پخش شد.
     *        همچنین در خصوص ساقط شدن یک فروند هواپیمای مسافربری کشور مالزی با بیش از 280 مسافر و 15 خدمه پروازی در حالی که اکثر مسافرهای آن شهروندان هلندی بودند، و همه شواهد نشان می دهد که هواپیما و مسافران نگون بخت آن قربانی نزاع میان جدایی طلبان روسی و اوکراینی شده اند و واکنش ها به این سقوط فاجعه بار، گزارش مشروحی به آگاهی رسید.
     بخش مشروح خبری امروز رادیو اسرائیل در 59 دقیقه ارائه شد.




    No comments:

    Post a Comment

    POST توراه و هفطارای

    Every Post's Information