6.06.2014





ایران و جهان






مهرناز عدلی، برنده مسابقه ملکه زیبایی ایران در کانادا
مهرناز عدلی، برنده مسابقه ملکه زیبایی ایران در کانادا









علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی





حسن روحانی در کنار عبدالله گل، رئیس جمهور ترکیه
حسن روحانی در کنار عبدالله گل، رئیس جمهور ترکیه











نمایش تانگوی تخم مرغ داغ
نمایش تانگوی تخم مرغ داغ

مخالفت دولت اوباما با طرح محدودیت
 اختیاراتش در قبال ایران اسلامی
نمای هوایی از جزیره نائورو














































حجت‌الاسلام  خامنه‌ای رئیس جمهوری وقت در حال قرائت وصیت‌نامه آیت‌‌الله خمینی. عکس از وبسایت هاشمی رفسنجانی.
حجت‌الاسلام خامنه‌ای رئیس جمهوری وقت در حال قرائت وصیت‌نامه آیت‌‌الله خمینی.




































احمد شهید به همراه سه کارشناس دیگر سازمان ملل خواستار پایان یافتن مجازات اعدام در ایران شده‌اند.
احمد شهید به همراه سه کارشناس دیگر سازمان ملل خواستار پایان یافتن مجازات اعدام در ایران شده‌اند.






محمدرضا خباز، معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری ایران


محمدرضا خباز، معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری ایران


پژوهشگران معتقدند کمبود منابع آب در کشوری مانند ایران می‌تواند مانعی برای توسعه انرژی و تولید انرژی‌های غیرفسیلی باشد


پلیس می‌گوید در مواردی نادر در چنین پرونده‌هایی مداخله می‌کند






در عراق، خالکوبی تا پیش از این به شکل گستردهای رواج نداشته و حتی هنوز خیلی مورد قبول واقع نشده است. اما غیر از علاقه به خالکوبی برای زیبایی یا مد، این روزها جوانان عراقی به خالکوبی روی میآورند تا در صورتی که در ناآرامیها کشته شدند، جسد آنها قابل شناسایی باشد. به گزارش بخش عراق رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، یک خالکوب در بغداد میگوید: «بیشتر جوانان روی بازو یا ساعد یا مچ دست خود نام و یا نام خانوادگی یا تاریخ تولد خود را خالکوبی میکنند تا در صورت کشته شدن در یکی از حملات انتحاری یا خشونتهای تروریستی جسد انها قابل شناسائیباشد


ابراز خوشحالی طرفداران سیسی از پیروزی او در انتخابات
ابراز خوشحالی طرفداران سیسی از پیروزی او در انتخابات







گروه بوکو حرام در مناطقه شمال شرق نیجریه، جایی که محاصره کوه و جنگل است، پایگاه‌هایی دارد
گروه بوکو حرام در مناطقه شمال شرق نیجریه، جایی که محاصره کوه و جنگل است، پایگاه‌هایی دارد

گزارش رویدادهای جهان بویژه کشور
 یهود که از سوی  وزارت امور خارجه 
ان کشور و از طریق رادیو صدای اسرائیل
 پخش گردیده است

*          اکثر کشورهای غربی شب گذشته و امروز با انتشار بیانیه هایی تصمیم دولت بنیامین نتانیاهو را در مورد ادامه خانه سازی در شرق اورشلیم و آبادی های اسرائیلی نشین در کرانه باختری مورد نکوهش قرار دادند. ولی دولت اسرائیل از این اقدام خود دفاع کرد و اعلام داشت که  تصویب پروژه های جدید خانه سازی واکنشی در برابر آشتی بین فتح و سازمان تروریستی حماس و برپایی دولت مشترک است که ممکن است برای صلح آینده و رسیدن به توافق بین اسرائیل و فلسطینی ها مرگبار باشد.  
*          سیاستمدار اسرائیلی می گویند: از آن جا که حماس خواهان نابو.دی اسرائیل و ادامه مبارزه مسلحانه است، جانی برای ادامه گفت و گوهای صلح، باقی نمی ماند. اسرائیلیان همچنین ابراز نگرانی می کنند که در آینده ای نه چندان دور حماس بر حکومت خودگردان فلسطینی مسلط  شود و همه امور را در اختیار خود بگیرد. حماس چند سال پیش در نوار غزه کودتای نظامی کرد و به کشتار سران حماس و یا فراری شدن آنان پرداخت.  
*          وزیر دفاع اسرائیل ژنرال موشه یعلون امروز گفت: اگر آشتی بین فتح و حماس واقعی باشد، حماس باید نیروهای نظامی خود را در نوار غزه منحل کند و دولتی را که در آن جا برپا ساخته برچیند. وزیر دفاع اسرائیل گفت: این ادعا که حماس قصد اخلال در روند صلح را ندارد غیرقابل باور است و ترفندی بیش نیست.  
*          ایالات متحده که با شتاب، دولت جدید فلسطینی با شرکت حماس و فتح را شادباش گفته بود، در مقابل به تصمیم اسرائیل برای احداث واحدهای جدید مسکونی واکنش منفی نشان داد و آن را نکوهش کرد.
دبیرکل سازمان ملل نیز از تصمیم اسرائیل ابراز نگرانی کرد و از طرفین اسرائیلیفلسطینی خواستار شد از اقدامات یک جانبه دوری جویند. همچنین اتحادیه اروپا نیز به انتقاد شدید از تصمیم اسرائیل پرداخت و خواهان از سرگیری هر چه زودتر گفت و گوهای صلح شد.  
*          دولت مصر نیز از جمله نکوهش گران تصمیم اسرائیل برای احداث 1500 واحد مسکونی جدید در آن سوی خط  سبز شد. ولی مقامات دولت اسرائیل از این تصمیم خود دفاع کردند. عوزی لنداو وزیر کابینه اسرائیل  گفت: کشورهای غربی با ساده لوحی به دام تزویر فلسطینی ها افتاده اند که ظاهرا یک دولت غیرسیاسی و تکنوکرات برپا کرده اند، ولی در واقع گروه های تندرو ممکن است بر آن مسلط شوند.  
*          با اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری مصر و پیروزی فیلد مارشال عبدالفتاح السیسی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با فرستادن پیامی برای رییس جمهوری برگزیده، این پیروزی را به وی شادباش گفت. نتانیاهو در این پیام بر اهمیت راهبردی مناسبات بین اسرائیل و مصر انگشت نهاد و حفظ پیمان ها و توافق های بین دو کشور را مورد تاکید قرار داد. نخست وزیر اسرائیل آرزو کرد که از این پس ملت مصر از یک دوران استقرار و ثبات برخوردار شود و به شکوفایی و آرامش برسد.  
*          دولت استرالیا اعلام داشت که برخلاف ادعای اعراب و برخی کشورهای دیگر، شرق اورشلیم را یک ناحیه اشغال شده تلقی نمی کند. این سخنان وزیر خارجه استرالیا موجب اعتراض شدید فلسطینی ها گردید. ولی وزیر خارجه اسرائیل دولت کانبرا را مورد تحسین قرار داد و موضع گیری آن در مورد شرق اورشلیم را صادقانه و دلاورانه خواند و گفت: «استرالیا در برابر نزاع فلسطینیان با اسرائیل موضعی عادلانه در پیش گرفته است». ولی حکومت خودگردان فلسطینی به این اظهارات دولت استرالیا در مورد اشغالی نبودن شرق اورشلیم به شدت اعتراض کرد و آن را محکوم دانست.  
*          "کنگره یهودیان جهان"، با ارسال نامه ای برای فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) درخواست کرده تا پیش از برگزاری مسابقه تیم های ملی ایران و آرژانتین در چارچوب رقابت های جام جهانی فوتبال، مراسم یادبودی برای کشته شدگان واقعه "آمیا" برگزار شود. در این نامه از رییس فیفا درخواست شده تا پیش از آغاز مسابقه مذکور، به یاد 85 نفری که در جریان واقعه بمب گذاری در مرکز یهودیان بوئنوس آیرس در سال 1994 کشته شدند، یک دقیقه سکوت اعلام شود.  
*          یک شرکت هواپیماسازی هلندی به نام "فوکر" به اتهام فروش قطعات یدکی هواپیما و سایر کالاهای فناوری به ایران و سودان از جانب ایالات متحده به پرداخت جریمه کلانی به مبلغ بیش از ده میلیون دلار محکوم شد.   
*          رییس هیات مذاکره کننده کارشناسی ایران با 5+1 گفت: جلسات کارشناسی، در مورد مباحث فنی مذاکرات بود و نتیجه جلسه به مقامات عالی سیاسی ایران گزارش خواهد شد.  
*          نماینده اسرائیل در آژانس بین المللی انرژی اتمی معتقد است که ایران به آژانس اطلاعات نادرست می دهد و از فرصتی که پیش آمده سوء استفاده می کند. او ضمن تاکید بر اینکه رژیم ایران "از آنچه که رویکرد گام به گام برای حل و فصل مسائل مهم نامیده شده است" سوء استفاده می کند، گفت: «سرعت تحقیقات قابل قبول نیست». او گفت: «ایران به ارائه اطلاعات غلط و سرپوش گذاشتن بر ماهیت واقعی فعالیت های هسته ایش ادامه می دهد».  
*          نشریه آمریکایی "آتلانتیک" نوشت: روحانیون در ایران بر سر میزان نفوذ بر روی زندگی ایرانیان در اختلاف هستند. سه تن از روحانیون اعظم حکومت اسلامی ایران از اوضاع اقتصادی رژیم به شدت انتقاد کردند. آخوند اعظم سبحانی یکی از مراجع تقلید شیعه در قم، با بیان این که باید واردات کشور، فقط  بنا بر ضرورت باشد، گفت: در هشت سال گذشته نفت می دادیم به جای آن جنس بنجل و بی کیفیت چین به کشور ما می آمد؛ در نتیجه، هم بهترین کارگاه های ما در کشور دچار تعطیلی می شد و هم به پول نفت خود نمی رسیدیم. آخوند اعظم ناصر مکارم شیرازی نیز گفت: «مهمترین خواسته ما از دولت مهار کردن تورم و گرانی و همچنین حمایت از بخش تولید است و امیدواریم دولت بتواند شاخ غول تورم را بشکند».  
*          با ادامه نبردهای خونین داخلی در سوریه، گروه های معارضین دوباره اعلام داشتند که ارتش وفادار به پرزیدنت بشار اسد بار دیگر به کاربرد سلاح های شیمیایی علیه مردم آن کشور روی آورده است. این اتهامات کوتاه مدتی پس از اعلام پیروزی قاطع اسد در انتخابات ریاست جمهوری مطرح می شود. به گفته اوپوزیسیون سوریه کاربرد سلاح های شیمیایی در شهرک عرابین در نزدیکی دمشق روی داده که در جریان آن دست کم هفت شهروند از استنشاق گازهای سمی آسیب دیده اند.  


No comments:

Post a Comment

POST توراه و هفطارای

Every Post's Information