11.08.2013









כן לפליטיםלא למסתננים  


פרשת "ויצא" מלווה את יעקב אבינו הבורח מחמת אחיו עשו המאיים להרגו. במושגי החוק הבינלאומי היה מוגדר יעקב כ"פליט":   פליט מוגדר כאדם הנמצא מחוץ לארץ אזרחותו  ובגלל פחד מבוסס להיותו נרדף אינו יכול לחזור לארץ אזרחותו. (אמנת הפליטים של האו"ם, 1951). לכבודו של הפליט היהודי הראשון אבקש להקדיש את הטור לסוגיית מעמד הפליטים ולהבדל המטושטש (לעיתים קרובות מדי) בינם לבין מסתננים לצורכי עבודה.

תשומת הלב שזוכה לה סוגיית ההפרדה 
בין בנים לבנות בחברה הדתית, היא תגובת
 נגד לתרבות שטופת המיניות שבה אנחנו חיים.
 הקשר שבין יעקב ורחל, שנאלץ להתמודד עם 
מהמורות המציאות, מלמד אותנו את כוחה של
 האהבה הרב ערוצית. אהבה שלמיניות יש בה 
תפקיד חשוב, אך לא בלעדי



השאלה עד כמה צריכות תנועות הנוער הדתיות
 להפריד בין בנים ובנות מטרידה מאוד את המשפחות
הצעירות בקהילתי. יש הסבורים כי יש ליצור חיץ 
מוחלט ביניהם, ולקיים סניפים נפרדים ללא כל
 מפגש ביניהם, ואחרים חושבים כי עדיף שיפעל
 סניף משותף, שיפריד בין הבנים והבנות בגילאים
הצעירים, אבל יפגיש אותם כשיתבגרו.המשך

**************

האם רחל הייתה מעלה בדעתה לוותר על יעקב למען
לאה? האם רחל ולאה היו מעלות בדמיונן את רעיון 
העוועים של יחסי מין בשלישייה? והאם אונס
דינה באמת שימח את רחל? בעל האגדה אמנם 
נותן לרחל המקראית קול, אבל ממשיך להחפיץ
את אישיותה. לתשומת לבם של פרנסי בני עקיבא




במרכזה של פרשת "ויצא" סיפור הונאה מפואר שעל
 פניו נראה בלתי אפשרי; יעקב הולך לחפש כלה
בבית משפחת אמו, הוא פוגש על הבאר את רחל היפה,
 נושק לה, בוכה, מתאהב בה, נותן לה מתנות, מבקש 
לשאת אותה לאשה ואף עובד וממתין שבע שנים
למען נישואיו עמה. בסיומן של שבע שנות הרעב 
מתרחשת התרמית: "וַיְהִי בָעֶרֶב וַיִּקַּח אֶת לֵאָה בִתּוֹ 
וַיָּבֵא אֹתָהּ אֵלָיו וַיָּבֹא אֵלֶיהָ: ... וַיְהִי
בַבֹּקֶר וְהִנֵּה הִוא לֵאָה" (בראשית כט, כג-כה).

קוראי הסיפור, מפרשיו ודרשניו תוהים האם ייתכן 
שגבר שחושק במשך שבע שנים באישה שאותה הוא 
מכיר לא רע, לא יגלה במהלך ליל הכלולות כי היא 
הוחלפה באישה אחרת? חרדת החרדות מונחת לפנינו -
 איך אפשר כל כך לרצות אישה אחת, וכל כך לא 
לגלות שהיא הוחלפה באחרת?המשך



**************



בעוד בית המשפט בארצות הברית אישר את 
גירושיה של גיטל דודלסון מאברהם מאיר וויס
הפך הגט הדתי, לקלף מיקוח בידיו של הבעל.
 בעבור החופש של אשתו, תובע וויס 350 אלף 
דולר ומשמורת משותפת על בנם. "בפעם
האחרונה שפניתי אליו, הוא אמר לי: 'למה 
שאתן לך גט
איך אחרת אני אשלוט בך?"




גיטל דודלסון, בת לקהילה החרדית בעיירה 
לייקווד שבארצות הברית, נחשבת לגרושה
על פי חוקי המדינה. לכאורה, נישואיה 
לאברהם מאיר וויס באו אל קצם
אלא שוויס מסרב לתת לה גט

כבר יותר משלוש שנים.

אתמול (ד') פרסם ה"ניו יורק פוסט" טור שכתבה
 דודלסון (25), שבו היא מגוללת את חיי נישואיה 
האומללים לוויס, וקוראת לבעלה לשעבר לשחרר
 אותה לחופשי.המשך




גבר שהיה אישה צריך להניח תפילין?
צילום: אלי מנדלבאום
בלי רבנים: החרדים חגגו בחירות בניו-יורק
צילום: אלי מנדלבאום
שנה לטיל: הרב ממשיך בשליחות


צילום: בני דויטש
הרבנות דורשת: חקיקת דת-מדינה - רק בהסכמתנו



צילום: יהודה ברוין
חסידת ויז'ניץ נבחרה למועצת העיר מונטריאול




צילום: שפרה יהודאי
הגנגסטר של המגזר הדתי



צילום: יח"צ
האם נוהל חניבעל מותר על פי ההלכה?



צילום: ערוץ מאיר, הוט 96
השמיני-מה? ילדי המגזר מתים על פולקע






 (צילום: ירון ברנר)
 (צילום: ירון ברנר)
 (צילום: ירון ברנר)






שבת שלום ושבוע טוב

No comments:

Post a Comment

POST توراه و هفطارای

Every Post's Information