9.15.2013

חתימה טובה


!اسیبهـــای
*یوم کیپور *
 ۵۷۷۴ -۲۰۱۳  در  اسرائیل  
 ادامه فارسی در همین صفحه

Casualties!  in  Israel,  on
* Yom Kippur * 5774 - 2013


MDA teams were called in to 2,566 incidents and evacuated 1,973 people to hospitals nationwide, including 145 women in labor.




Magen David Adom paramedics tended 
to over 300 people Saturday
 – 130 who fainted during the Yom Kippur
fast
 and 207 who sustained injuries from bicycle-related accidents,
as numerous Israelis rode their non-motor vehicles on empty roads during the holy day.

A 4-year-old girl drowned in a Bnei Brak mikveh, to which she had entered with her two brothers

A 10-year-old girl sustained head injuries from hitting a parked car with her bicycle. MDA evacuated her to the Rambam Medical Center in Haifa for further care.




!اسیبهـــای
*یوم کیپور *
 ۵۷۷۴ -۲۰۱۳  در  اسرائیل  
تیم امدادگران ماگن داوید ادوم - ستاره سرخ داود  
امسال ۵۷۷۴ - ۲۰۱۳ یکی از پر مشغله ترین 
یوم کیپورهای خود را  در اسرائیل تجربه کرد




در این روز ۲۵۶۶ وضعیت اصطراری به انان گزارش گردیده که  ۱۹۷۳ تن اسیب دیده توسط انان به بیمارستانهای کل کشور انتقال داده شده اند که در میان انان ۱۴۷ تن خانمهائی بوده اند که در وضعیت زایمان فوری قرار داشته اند

از ۳۰۰ موردی که در روز شنبه به گروه امداد ماگن داوید ادوم ( ستاره سرخ داود ) گزارش شده۱۳۰ تن از انان کسانی بوده اند که بر اثرات روزه بودن حالشان مغشوش، و بیحال شده اند!.


منظره خیابنها در روز و شب * یوم کیپور * در اسرائیل که  مردم اجازه رفت و امد با اسفاده از وسائل موتوریشان را  در  انان ندارند ( البته به استثنای اتوموبیلهای پلیس و امبولانسها ) بسیار دیدنی  است چون در این مدت شبانه روز بچه ها با استفاده از این فرصت به غنیمت رسیده قهر دلشان را نسبت به خیابانهای همیشه با ترافیک های بزرگ و رانندگان عصبانی و بیحوصله خالی میکنند و سوار بر دوچرخه هایشان به خیابانهای اطراف کنیساهائی که اولیا انان در انجا نماز برگزار میگذارند ریخته و از سر و کول همه پیاده روها و خیابانها بالا و پائین میروند که این خود باعث بروز حوادثی نیز میگردد که بیشتر ،خاطره های خوب ان برای بچه ها و خاطره بد ان حوادث برای دل نگران پدر و مادرهایشان باقی میماند. تصور کنید که یکی از این بچه ها در زمانی که به خدمت در نیروهای دفاعی کشود میرسد و با همردیفانش که نشسته اند و از ان خاطرات صحبت میکنند و میخندند سهمی برای گفتن نداشته باشد ! پس اگر بچه ها به قصد هم که شده خود را به شیئی بزرگتر از دوچرخه شان که باشد بکوبند تا با بوجود اوردن صحنه ئی که دل پر و مادرهایشان را بلرزاند و اشک عمه جان پیرش را دراورد، این کار را بی پروا انجام میدهند چون بهتر از خیط شدنشان در اینده خواهد بود!. در هر حال تعداد مجروحان تصادف دوچرخه ئی در روز کیپور در اسرائیل که بچه ها انان را باعث بوده اند ۲۰۷ تن گزارش شده است!.
و ۳ خبر تاسف اور اینکه در این روز دخترکی ۴ ساله که همراه دوتن از برادران کوچکش از محل کنیسای بسیار مذهبیشان به محل بی مواظبت « میکوه » ( اب طهارت ) که مکان نسبتا عمیقی برای این سنین است رفته و به داخل ان وارد شده، براثر خفگی جان خود را از دست داده است. 
دخترک ۱۰ ساله دیگری نیز که بر اثر تصاف با دوچرخه اش به سر او اسیب جدیتر وارد گردیده در بیمارستان بستری گردیده است. 
و مورد سوم یک مادر اسرائیلی و دخترش در فلوریدا - امریکا بوده است که به قصد رسیدن به کنیسا از خیابانی گذر میکرده اند که مورد تصادف با اوتوموبیل تویوتائی قرار گرفته که متاسفانه مادر در دم جان سپرده و دختر او با وصعیت بدی در بیمارستن بسریست.

با طلب امرزش برای روح در گذشتگان این روز به همراه  * جان باختگان جنگ یوم کیپور سال ۱۹۷۳ * که در ۴۰ سال پیش اتفاق افتاد و ارزوی بهبودی هرچه زودتر برای مجروحان حوادث اخیر،


 از طرف گروه تنه نزن 

از خداوند میخواهیم که گناهان به قصد انجام شده و یا بدون قصد همه مردم جهان بویژه ما یهودیان را در روز * یوم کیپور - روز توبه * گذشته مورد بخشش قرار داده باشد و در اینده ئی نزدیک معجزه ئی کند که دیگر مردمان جهان با نگرانی از بروز جنگهای وحشتناک و بی غذائی و بیسوادی زندگی را نگذرانند!.


و همچنین پیشاپیش

فرارسیدن جشن
 * سوکا - سایبانها



را  به همه همکیشان عزیز در سراسر
 جهان تبریک و تهنیت میگوئیم.


 و امیدواریم که تا چند روز دیگر در باره این
 عید زیبا و دیدنی اطلاعاتی در اختیارتان بگذاریم.







No comments:

Post a Comment

POST توراه و هفطارای

Every Post's Information