8.16.2012















یوگا چه تاثیراتی برای 
مادران باردار دارد؟!
یوگا علائم افسردگی در مادران
 باردار را کاهش میدهد!.



به انتخاب مژگان هارونی

تازهترین تحقیقات پزشکی در آمریکا نشان میدهد که ورزش یوگا از علائم بیماری افسردگی در مادران باردار میکاهد. به نقل از خبرگزاری خاورمیانه؛ این تحقیقات جدید حاکی است: انجام تمرینهای ورزش یوگا میتواند از علائم افسردگی در زنان باردار و در مرحله بعد از زایمان بکاهد و احساسات مادرانه را تقویت کند.
این اولین تحقیقات از نوع خود است که از ارتباط بین تمرینهای ورزشی منظم و کاهش علائم افسردگی حکایت دارد که برخی از زنان بعد از زایمان دچار آن هستند و از آن به افسردگی بعد از زایمان نام برده میشود.
این تحقیقات در حالی است که چند تحقیق انجام شده در گذشته اشاره داشت: تغییرات هورمونی همراه با بارداری باعث بروز تحول و تغییراتی در وضعیت خلق و خوی زنان میشود و این وضعیت ممکن است آنها را در معرض بسیاری از احساسات یا مشکلات ناشی از حملات افسردگی قرار دهد.
آکادمی جراحان ارتوپد آمریکا نیز پیشتر بر اساس نتایج یک پژوهش اعلام کرد که تمرینات یوگا برای زنان باردار در صورتی که با احتیاط و تعادل انجام شود، مفید است.
این آکادمی خاطر نشان کرد: انجام تمرینات یوگا به مادران باردار این امکان را میدهد که قدرت و انعطاف بدن خود را با ریلکسیشن و کنترل تنفس به دست آورند.
بر اساس این پژوهش؛ یوگا همچنین به حفظ تناسب اندام مادران از طریق برنامه تمرینی مناسب و بدون آسیب دیدن قلب مادر و جنین کمک میکند.
نشریه انجمن بیماریهای قلبی آمریکا به نام “Stroke”نیز نوشت: گروهی از محققان دانشگاه اندیانا در آمریکا در تحقیقات خود به نتایج جدید و قابل توجهی درباره ورزش یوگا و نقش آن در کاهش علائم سکته های مغزی و کمک به بازتوانی بیماران رسیدند.
یوگا واژهای سانسکریت و به معنای وصل کردن ذهن به جسم، احساسات به منطق و توجه به عمل است و ورزشی جسمی و روانی (فکری) میباشد که در شبه قارهٔ هند و توسط هندوها بوجود آمدهاست.
یوگا ورزش کاملی برای جسم و ذهن است و تکنیکهایی در یوگا وجود دارد که هم بدن را ورزش می دهد و هم ذهن را به تکاپو وا می دارد.
یوگا از دو بعد جسمی و ذهنی تشکیل شده و هیچ وقت تمرینهای بدنی از تمرین های ذهنی جدا نیست.
برای انجام تمرین های بدنی ( آسانا ) از تمام کفایت های ذهنی مثل توجه، دقت و تمرکز استفاده میشود و همین طور برای انجام تمرین های ذهنی مثل مراقبه کردن، درست به همان اندازه که از ذهن استفاده می کنیم؛ بدن را هم به کار می گیریم زیرا وضعیت بدن و حالت نشستن در ایجاد تمرکز فکر نقش مهمی دارد.
برای جلوگیری از کمتر عرق کردن 
بدن از این روشهای مفید استفاده کنید

تنش های بیش از حد روزانه و استرس باعث تعریق بیشتر می شوند. برای کنترل تعریق و کاهش آن، در کنار تمام مسایل یاد شده به استرس های روزمره هم توجه کنید و کمی آرام تر باشید. عرق کردن، یکی از مشکلاتی است که در روزهای گرم تابستان انسان را آزار می دهد

برخی افراد از بوی عرق کلافه هستند و برخی دیگر از لکه هایی که روی لباس هایشان برجای می ماند، گله می کنند.
مقاله این هفته ما شامل ۱۰ توصیه است که می توانید با به کار بستن آن از میزان تعریق بدنتان بکاهید و کمتر آزار ببینید.
عصاره مریم گلی برخی گیاهان دارویی مانند « مریم گلی » باعث کاهش تعریق می شوند. می توانید روزانه ۲۵ قطره از عصاره این گیاه را در لیوان آب بریزید و بنوشید یا به طور موضعی در زیر بغل تان استفاده کنید. البته مصرف عصاره این گیاه به کودکان، زنان باردار و افرادی که در معرض ابتلا به سرطان پستان هستند، توصیه نمی شود.
شام سبک بخورید اگر شب ها در خواب زیاد عرق می کنید، قبل از خواب شام مفصل نخورید زیرا اگر چند ساعت قبل از خواب، شام سبکی میل کنید، غذایتان سریع تر هضم می شود و در نتیجه دستگاه گوارش مجبور نیست طی خواب فعال باشد و سموم را به شکل عرق از بدن دفع کند.
آب خیلی سرد ننوشید نوشیدن مایعات خیلی سرد باعث ایجاد تغییرهای شدید دمایی در بدن و تعریق بیشتر می شود. برخلاف آنچه تصورمی کنیم، نوشیدن آب خنک باعث کاهش دما و خنک شدن بدن نمی شود. وقتی بدن خنکی آب را احساس می کند، عکس العمل نشان می دهد و سعی می کند خود را گرم کند و افزایش دمای بدن در این حالت، باعث تعریق بیشتر می شود. برعکس وقتی مایع گرمی می نوشیم، بدن سعی می کند خود را خنک کند. از آنجا که نوشیدن مایعات گرم در تابستان دلچسب نیست، بهترین توصیه، مصرف مایعاتی است که دمای متناسبی دارند.
مصرف نوشیدنی های کافئین دار را محدود کنید نوشیدن برخی مایعات از جمله چای، قهوه و نوشیدنی های کولادار حاوی کافئین می تواند باعث افزایش تعریق در فصل های گرم شوند. پس مصرف آنها را به حداقل برسانید.
اپیلاسیون را فراموش نکنید تعریق عکس العمل طبیعی بدن برای کاهش دما و رساندن آن به دمای ۳۷ درجه است. عرق ترکیبی از نمک و آب است و بوی نامطبوعی ندارد و آنچه باعث بوی بد آن می شود، باکتری هایی هستند که روی پوست زندگی می کنند و در محیط گرم و مرطوب مثل زیر بغل تکثیر می شوند.
موهای این مناطق جایگاه مناسبی برای رشد باکتری ها هستند زیرا رطوبت را در خود نگه می دارند. بهترین توصیه برای از بین بردن بوی نامطبوع عرق، اپیلاسیون زیربغل و پاها و شستشوی روزانه بدن با صابون یا شامپو و خشک کردن کامل تمام نواحی از جمله بین انگشتان پاست.
مقدار پروتئین دریافتی تان را متعادل کنید هضم غذا با افزایش دمای بدن همراه است. هر چه وعده غذایی ای که مصرف می کنید حاوی پروتئین بیشتری باشد، دمای بدنتان بالاتر می رود و بیشتر عرق می کنید. به گفته متخصصان تغذیه، روزانه مصرف یک گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن کافی است.
غذاهای کم ادویه بخورید ادویه ها می توانند باعث بالا رفتن دمای بدن و افزایش تعریق شوند. مصرف سبزی هایی نظیر سیر و پیاز نیز روی بوی عرق تاثیر می گذارد و آن را بدبو می کند. برخی موادغذایی حاوی روی نظیر نان گندم کامل هم همین تاثیر را دارند اما بدن به روی نیاز دارد و نمی توان منابع حاوی آن را از برنامه غذایی حذف کرد. نیازی نیست با فرارسیدن فصل های گرم سال ادویه را کاملا از برنامه غذایی خود حذف کنید، فقط کافی است میزان آن را کاهش دهید.
استرستان را کم کنید تنش های بیش از حد روزانه و استرس باعث تعریق بیشتر می شوند. برای کنترل تعریق و کاهش آن، در کنار تمام مسایل یاد شده به استرس های روزمره هم توجه کنید و کمی آرام تر باشید.
کفش چرمی و لباس کتانی روشن بپوشید الیاف طبیعی مثل کتان یا پنبه عرق را به خوبی به خود می گیرند در حالی که الیاف مصنوعی آن را جذب نمی کند و باعث رطوبت بیشتر آن ناحیه و بوی بد عرق می شود، بنابراین بهتر است در فصول گرم لباس های سبک و روشن بپوشید که نور خورشید را کمتر جذب می کنند و خنک تر هستند. بهتر است کفش را هم از نوع جلوباز و از جنس چرم انتخاب کنید زیرا کفش های بسته آن هم از جنس الیاف مصنوعی، باعث تعریق بیشتر پا و بوی نامطبوع آن می شوند.
از دئودورانت ها یا برچسب های ضدتعریق استفاده کنید برچسب هایی در بازار وجود دارند که با قرار زدن آنها زیر بغل، عرق را جذب می کند و اجازه نمی دهد روی لباس لکه ای بیفتد. دئودورانت هایی نیز وجود دارند که نه تنها بوی نامطبوع عرق را از بین می برند، بلکه میزان تعریق را هم تنظیم می کنند. در این روزها می توانید از آنها استفاده کنید.

برای جلوگیری از سردرد 
این کارها را انجام دهید


معاینه چشم ها نیز مورد مهم بعدی برای ریشه یابی علت سردرد است، پس برای پیشگیری از سردرد
هرچندوقت یک بار چشم ها را باید معاینه کرد، چرا که عیب های انکساری باعث سردرد می شود.
اولین نکته ای که برای پیشگیری از سردرد، باید توجه داشته باشیم، آرامش و بی توجهی به مسائلی است که امکان رفع آن وجود ندارد.مثلا در خیابان سر و صدا زیاد است، اما امکان رفع آن نیست ولی اگر هر روز بگوییم سروصدا مرا خفه می کند، بیشتر ناراحت کننده می شود، حرف های ناخوشایند دوستان و هر چیزی که آرامش را به هم می زند، نیز می تواند تاثیر منفی داشته باشد.
همچنین برای پیشگیری از سردرد باید اضطراب های بی مورد را از خود دور کرد و کارها را طوری برنامه ریزی کرد که باعث مشکل زیاد نشود.از سوی دیگر خوب نخوابیدن از عوامل مهم سردرد است. بنابراین خوب یا بد خوابیدن در ابتلا به سردرد بسیار مهم است و حتی بالشی که از آن استفاده می کنیم نیز بسیار مهم است؛ بالش باید هنگام استراحت به طور کامل زیر گردن قرار گیرد.
معاینه چشم ها نیز مورد مهم بعدی برای ریشه یابی علت سردرد است، پس برای پیشگیری از سردرد هرچندوقت یک بار چشم ها را باید معاینه کرد، چرا که عیب های انکساری باعث سردرد می شود. نکته پایانی این است که باید نقش تغذیه را نیز جدی گرفت؛ گرسنگی نیز از عوامل سردرد است و با تغذیه به موقع می توان از بروز سردرد جلوگیری کرد.

این عوامل مانع کاهش وزن میشود


آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که با وجود ورزش کردن، تغذیه سالم و کنترل شدید ولع خود برای خوردن دسرهای خوشمزه، باز هم نتوانستهاید وزنتان را کاهش دهید؟ اما مشکل کجاست؟

کارشناسان بهداشت عمومی در آمریکا توصیه میکنند که محدود کردن الگوی غذایی و حتی ورزش کردن در چند سال اخیر زندگی، فاکتورهای کافی برای کاهش وزن نیستند بلکه تلاش برای لاغر شدن باید روندی مداوم باشد که تمام عادات روزانه زندگی را شامل شود.
سایت اینترنتی مدیسین نت در این مقاله به شش عامل اصلی اشاره کرده است که مانع از عملکرد و تاثیر مناسب برنامههای کاهش وزن میشوند. این عوامل عبارتند از:
۱-‌ رژیم غذایی غلط؛ شاید شما از خوردن غذاهای سرخ کرده و ادویهدار خودداری کنید اما آیا جایگزین مناسبی مانند غلات سبوسدار برای آن در نظر گرفتهاید؟ بعلاوه اگر تصور میکنید که با نخوردن یک یا دو وعده غذایی میتوانید به رژیم لاغری خود کمک کنید باید بدانید که این کار فقط منجر به پرخوری در طول روز میشود. بهترین برنامه غذایی برای هر فرد سه وعده در روز غذای اصلی همراه با میان وعدههای مغذی و مناسب بین این سه وعده است.
۲- پایین بودن فعالیت قلبی؛ اگر تصور میکنید یک زمان مشخص برای ورزش کردن در روز کافی است باید بدانید که دستیابی به نتیجه دلخواه و مناسب نیاز دارد فعالیت بدنی خود را تا حدود ۶۵ تا ۸۵ درصد افزایش دهید به طوری که ضربان قلبتان تند شده و به حداکثر برسد.
۳- مصرف زیاد کالری مایع؛ مصرف زیاد هر نوع کالری مایع مثل الکل، چای، قهوه یا آب میوههای شیرین میتواند تمام زحمات شما را برای کاهش وزن هدر بدهد. بنابراین توصیه میشود از نوشابههای سبک مثل شیر بدون چرب یا آب سبزیجات استفاده کنید.
۴- نداشتن اراده؛ در نهایت تمام این تلاشها به اراده شما برای تداوم انجام برنامههای کاهش وزن بستگی دارد. اگر به اندازه کافی برای این کار انگیزه ندارید یا یک تلاشگر منفعل هستید، توصیه ما را باور کنید که به نتیجه نخواهید رسید. با قلب و ذهن خود روی تلاشتان متمرکز شوید اما هیچگاه اراده را با زیادهروی و افراط اشتباه نگیرید گاهی اوقات کاهش اراده نشانه این است که بدنتان به استراحت و زمانی برای بهبود یافتن از فشارها و استرسها نیاز دارد.
۵- استرس بیش از حد؛ استرس در هر قالبی چه جسمی و چه روانی یک مانع اصلی برای ثمربخشیدن برنامههای کاهش وزن است. استرس موجب تولید هورمون کورتیزول در بدن میشود که حاصل آن کاهش مقاومت انسولینی و افزایش تجمع چربیها در بدن است. برای پیشگیری از استرس از تکنیکهای آرامش بخش استفاده کنید.

6- خواب نامناسب؛ بیخوابی هم مثل استرس تولید هورمون ذخیره کننده چربی را افزایش میدهد. بعلاوه هر نوع اختلال الگوی خواب میتواند موجب اضافه وزن شود.

وزوز گوش و دلایل بوجود امدن و درمان ان


وزوز گوش در اثر وقوع انواع صداهای ناگهانی شدید از جمله شلیک گلوله و ترقه وبوجود می آید. افراد مبتلا به وزوز گوش برای درمان بیماری خود در قدم اول باید به پزشک گوش و حلق و بینی مراجعه کنند.
ابراهیم رزم پا، متخصص گوش و حلق و بینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: مشاوره و روان درمانی افراد مبتلا به وزوز گوش کمک موثری در جهت آرامش آن ها می کند.
وی گفت: وزوز گوش احساس انواع صداها در گوش یا سر است که اغلب با گیجی، افت شنوایی و حساسیت زیاد به سرو صدا در فرد مبتلا همراه است.
رزم پا خاطرنشان کرد: وزوز گوش در اثر وقوع انواع صداهای ناگهانی شدید همانند شلیک گلوله و ترقه و یا قرار گرفتن فرد به مدت طولانی در معرض صداهای بلند است.
وی در ادامه اظهار کرد: افراد مبتلا به وزوز گوش برای درمان بیماری خود در قدم اول باید به پزشک گوش و حلق و بینی مراجعه کنند.
رزم پا یادآور شد:‌استفاده از دارو و سمعک و مواجهه به مشاوره و روان درمانی از جمله روش های درمانی افراد مبتلا است و روش درمانی این افراد به یک صورت نیست.
وی در پایان تصریح کرد: در صورت اثربخش نبودن یک روش از روش درمانی دیگری برای افراد مبتلا استفاده می شود.

No comments:

Post a Comment

POST توراه و هفطارای

Every Post's Information