11.27.2011



א׳ בְּכִּסְלֵו תשע״ב
1st of Kislev, 5772
Sun, 27 November 2011
ششم اذرماه ۱۳۹۰ ایران اسلامی
עורך, דויד פאחרי
לוס
אנג'לס



פרשת השבוע היא פרשה מצערת בנכלוליותה, רצף ארוך של גניבות ושקרים. בשיאה של הפרשה מבינה רבקה כי בעלה, יצחק, מתכוון להעניק את ברכת הבכורה לעשו ולא ליעקב. רבקה יוזמת סדרת שקרים שתכליתם להערים על יצחק העיוור, הזקן הנוטה למות, ולהעניק את הברכה ליעקב. היא מכינה ליעקב אוכל שמתחזה לבשר ציד, היא מלבישה את יעקב בבגדים שמתחזים לעורו השעיר של עשו, והיא מדריכה את יעקב כיצד להתנהל במסע השקר מול אביו.
בלי לעטות על עצמי את גלימת הצדקנית, אטען שאני לא אוהבת את מסע השקרים של רבקה. שקרים הם לפעמים דבר נדרש ובוודאי נסלח, אבל מסע השקרים של רבקה הוא קיצוני ופוגש את יצחק ברגע שברירי בחייו.המשך 
 פרשת השבוע 2

פרשות השבוע מלמדות אותנו 
שהאמהות לא הוחבאו והוצנעו
אז מאיפה נולדו ההחמרות החדשות
כדאי לבדוק ברחבי המרחב הישראלי:
 החל בפריצות המינית - וכלה 
בכור ההיתוך הצבאי
1. אמהות האומה נווטו את בעליהן
שרה רבקה רחל ולאה שעליהן אנו 
קוראים בפרשות השבוע שלנו
מתוארות כנשים דומיננטיות
ששולטות בבעליה

שהאמהות לא הוחבאו והוצנעו
אז מאיפה נולדו ההחמרות החדשות
כדאי לבדוק ברחבי המרחב הישראלי:
 החל בפריצות המינית - וכלה 
בכור ההיתוך הצבאין.המשך



הפגנה באום אל פאחם, 1984 
"זה היה בשנת 1984, זמן קצר אחרי שהרב מאיר כהנא נבחר לכנסת. הוא החליט לממש את חופש הביטוי, חופש המחאה ולבוא לאום אל פחם כדי לספר לתושבים (הערבים) על תוכנית הטרנספר שלו. זו האידיאולוגיה שהביאה אותו לכנסת. לקראת בואו של כהנא התאספו באום אל פחם תושבי המקום, מנהיגי הציבור הערבי וכמובן יהודים רבים, ובהם גם אנשי תקשורת וכוחות רבים של משטרה.

"אני הייתי אז צלמת של שבועון העולם הזה. הייתי שם מאותו בוקר. הרוחות היו מאוד סוערות, היה הרבה כעס, אבל האווירה הייתה שקטה במשך שעות רבות.
המשטרה לא אפשרה בסופו של דבר לכהנא להיכנס לתוך אום אל פחם עצמה, אלא עצרה אותו בצומת למטה. אבל היה יום חם, והאווירה התלהטה, ושעות ההמתנה היו רבות וכמו שקורה בדרך כלל באירועים כאלה שנמשכים זמן רב, זה נגרר לבסוף לאלימות ולגז מדמיע ולזריקות אבנים." (ענת סרגוסטי)


ענת סרגוסטי היא מנהלת אג'נדה מרכז ישראלי לאסטרטגיה תקשורתית  

תרנגול שחור, תרנגול אדום

צ'יקו סנצ'ס פרלוסיו
תרגום: מיכל שורץ והדס להב

כאשר התרנגול השחור שר

זה בגלל שהיום נגמר
אם התרנגול האדום היה שר,

תרנגול נוסף היה איתו שר,

אוי, אם אני משקר

השיר שאני שר יישא אותו הרוח 
אוי, איזו אכזבה

לו מחק הרוח את מה שאני שר


הם נפגשו בזירה
שני התרנגולים פנים אל פנים
התרנגול השחור היה מאוד גדול

אבל האדום היה אמיץ

אוי, אם אני משקר

השיר שאני שר יישא אותו הרוח
אוי, איזו אכזבה

לו מחק הרוח את מה שאני שר

הם עמדו פנים אל פנים

והשחור תקף ראשון 
התרנגול האדום הוא אמיץ

אבל השחור הוא בוגדני

אוי, אם אני משקר

השיר שאני שר יישא אותו הרוח 
אוי, איזו אכזבה

לו מחק הרוח את מה שאני שר

תרנגול שחור, תרנגול שחור

תרנגול שחור אני מזהיר אותך 
תרנגול אדום אינו נכנע אלא אם הוא מת


אוי, אם אני משקר

השיר שאני שר יישא אותו הרוח 
אוי, איזו אכזבה

לו מחק הרוח את מה שאני שר





לא יודעים איך למלא עוד סופ"ש שאין לו סוף? אפיית פיצה עם הילדים גם תעביר את הזמן וגם תנפק ארוחה צהריים שכולם אוהבים. מנה שטרום מנפק מתכון ועצות שוות במיוחד מארץ המגף









No comments:

Post a Comment

POST توراه و هفطارای

Every Post's Information