7.09.2011





ח׳ בְּתָּמוּז תשע״א
8th of Tamuz, 5771
Sun, 10 July 2011  








פרשת השבוע
 בלק
הקללה שהתקלקלה

בפרשת השבוע מנסה בלעם לקלל את עם ישראל, אבל זה לא יוצא לו טוב. הרב יונתן מילוא מלמד כיצד הופכים קללה לברכה






בפרשת "בלק" מככב דווקא בלעםהמכשף הגדול של זמנו מתבקש על ידי המלך בלק לקלל את בני ישראל שחונים ליד ארצובלעם מסכיםויוצא רכוב על אתונו לעבר מחנה ישראל.
  
הוא מתייצב מול ישראלאבל הפלא ופלאבמקום קללה יוצאת לובלי כוונהברכההרב יונתן מילוא מנסה לברר מי היה בלעם - ומדוע הסכים לקלל אחריםוגם איך לשמור שזה לא יקרה לכם. ynet ו"אורות - טלוויזיה יהודיתמזמינים אתכם ללמוד להפוך קללה לברכה







צילום: אורו





רוחמה וייס



הצל של בלק
מואב הוא הצל האולטימטיבי שלנוואנחנו הצל האולטימטיבי שלואין פלא כי פרשת השבוע מתארת פיצוץ בין העמיםורק במגילת רות מגיע השחרור האמיתי מהפחד




שירמגילה ופרשה

הפעם אני מבקשת להתבונן בקצרה על קשר אפשרי בין שלוש יצירות – שתיים מקראיותואחת בת זמננו: פרשת בלקמגילת רות ושירו של יהודה פוליקר: "הצל ואני".





הצל ואני

הצל שלי ואני יצאנו לדרך / השמש עמדה כך בערך / פעם אני מוביל / ופעם צל על השביל / עננים התכנסו בשמיים / התחילו לרדת טיפות מים / צילי התכנס בתוכי / המשכתי לבדי בדרכי

הרוח טלטל / הפחד טפטף וחלחל / צילי בתוכי מרעיד / מפחיד יותר מתמיד / הוא שואל לאן אתה לוקח / אני משיב לאן אתה בורח / למה תמיד קירות מוגנים / למה צל כשאור בפנים

בוא נעוף רחוק / אתה תהיה לי כנפיים / אל חיבור דמיוני / שהיה עד עכשיו בלתי אפשרי / בוא נקפוץנמריאנעוף / אל קשר הצל והגוף / די להמשיך לברוח / אל מה שתמיד רצינו לשכוח

לשכוח את דלתות הבלבול / את הילד שמציץ דרך חור המנעול / בוא נעבור את הגבול / אל החופש שהיה כבול / ורק מנגינות מזכירות / שבחוץ אפשר להיות / משוחרר מכל פחד / רק כשהצל ואני ביחד



בשר, זה טוב ליהודים?


לא כל אחד מקבל בהבנה אכילת בשר. מה עמדת היהדות על התפריט הבשרי ועל צמחונות?




בעשורים האחרונים התעוררו לא מעט מחלוקות סביב התפריט הבשרישפע המוצרים המוגשים לשולחן על חשבונם של בעלי החייםמעוררים לא פעם ביקורת קשה

 האנושות התחילה בלי תפריט בשריעל פי היהדותהצטרף הבשר למטבח רק לאחר שבני האדם חטאו והדרדרו - ואז הותר להם לאכול כבשים ופרות.

הרב אהרל'ה הראל בודק מה יש ליהדות לומר על הבשרומהו חזונו המיוחד של הראי"ה קוק בענין? ynet ו"אורות - טלוויזיה יהודיתמזמינים אתכם לכתבה עם בשר


  • צילום: אורות







  • No comments:

    Post a Comment

    POST توراه و هفطارای

    Every Post's Information