11.30.2010




این زن زمانی که وارد بیمارستان شد ۱۴۰ کیلوگرم وزن داشت و زمانی که از اتاق عمل خارج شد
پزشکان بیمارستانی در آرژانتین تومور بدخیمی را از رحم یک زن ۵۴ ساله خارج کردند که ۲۳ کیلوگرم وزن دارد.
این زن زمانی که وارد بیمارستان شد ۱۴۰ کیلوگرم وزن داشت و زمانی که از اتاق عمل خارج شد ۳۵ کیلوگرم از وزن وی کم شده بود.
پزشکان بیماران «گاندولفو» در لوماس د- زامورا واقع در ۴۰ کیلومتری بوئینس آیرس در ابتدای ماه آگوست با انجام این عمل جراحی رکورد بزرگترین تومور خارج شده از بدن را به نام خود به ثبت برسانند اما به دلیل اطمینان از تثبیت وضعیت سلامت بیمار، این خبر را به تازگی اعلام کرده اند.


این بیمار که دارای سه فرزند است در حال حاضر به خانه منتقل شده است و در شرایط خوبی به سر میبرد.
اسکار لوپز سرپرست تیم پزشکان در این خصوص گفت: «در ادبیات پزشکی، یک تومور زمانی به عنوان تومور غول پیکر معرفی میشود که حداقل چهار کیلوگرم وزن داشته باشد. این درحالی است که ما در مورد مواردی هم شنیده بودیم که وزن تومور به ۱۲ کیلوگرم رسیده است اما ما در طول این عمل جراحی که ۴ ساعت به طول انجامید از رحم این زن ۵۴ ساله تومور بدخیمی را خارج کردیم که وزن آن ۲۳ کیلوگرم بود
تومورهای بدخیم با خطر بالای متاستاز (گسترس تومور در سایر قسمتهای بدن) مواجهند این درحالی است که در این زن آرژانتینی تا این لحظه علائم گسترش بیماری مشاهده نشده است.
اسکار لوپز افزود: «این توده در داخل رحم شکل گرفته و ابعاد آن به اندازه یک بچه چهار ساله بود. در طول ۳۴ سابقه پزشکی خود هرگز چنین موردی را ندیده بودم
به گفته این پزشکان، از حدود یکسال و نیم قبل حفره شکمی این زن شروع به سفت شدن کرده و در ماههای اخیر مشکلات بسیار بزرگی را برای وی ایجاد کرده بود.
براساس گزارش میرور، این جراحان، تومور را از رحم این زن خارج کردند و نمونه برداریهای بعدی تائید کرد که این تومور، بدخیم بوده است. ( تنه نزن : عجب!! )

No comments:

Post a Comment

POST توراه و هفطارای

Every Post's Information