11.03.2010






اگر معجزه را باور ندارید این خبر را بخوانید
در روز دوشنبه گذشته، کودک ۱۸ ماهه ای از طبقه هفتم ساختمانی، در محله  ۱۸ ام پاریس، که آپارتمان خانواده اش در آن قرار داشت، سقوط کرد ولی روی سایه بان یک قهوه خانه افتاد و سپس بار دیگر به هوا پرتاب شد و آقای دکتری که از آنجا می گذشت او را در هوا گرفت. .این کودک که کاملأ سالم است فقط کمی گریه کرد
والدین او، این کودک و خواهر سه ساله اش را در خانه تنها گذاشته به منظور خرید مدت دو ساعت غیبت کردند. کودک  ۱۸ ماهه از لای نرده های بالکن رد شد و به پائین سقوط کرد.
جالب این جاست که صاحب کافه میگوید معمولأ این سایه بان را جمع می کند اما آن روز چرخ آن گیر کرده بود و سایه بان باز ماند...
پدر ومادر کودک هم اکنون به دلیل سهل انگاری در بازداشت هستند.
اثرات نامطلوب لامپهای کم مصرف بر انسان/ راهکارهای کاهش مضرات لامپها
پژوهشگران کشور با تحقیقاتی اثرات نامطلوب لامپهای کم مصرف بر مغز جنین، کاهش حافظه، پوست و چشم را به اثبات رساندند و ضمن هشدار نسبت به نحوه استفاده از این لامپها خواستار ایجاد پروتکلی برای معدوم سازی یا استفاده صحیح از آن شدند.
به گزارش خبرنگار مهر، لامپهای فلورسنت فشرده (CFL) که در ایران به نام "کم مصرفعرضه می شود در اوایل دهه ۱۹۸۰ به بازار آمد و همزمان با ورود این نوع لامپها هشدارهایی در زمینه اثرات نامطلوب این نوع لامپها گزارش شد. در این راستا پروژه های تحقیقاتی در شرکتهای دانش بنیان اجرا شد که برخی از ادعاها در زمینه اثرات زیان بار لامپهای فلوروسنتی به اثبات رسید.
lamp_kam_masraf___121.jpg
مضرات لامپهای کم مصرف
محمود عابدی خرسند مدیر گروه تحقیقاتی فناوری سبز (Green Tech) در گفتگو با خبرنگار مهر، لامپهای کم مصرف را لامپهای فلوروسنتی یا مهتابی معرفی کرد و گفت: لامپهای کم مصرف همانند لامپهای فلوروسنتی لوله ای هستند که برای تولید نور سفید به میزان 5 میلیگرم "جیوه" (quicksilver) استفاده می شود. لامپهای مهتابی بر خلاف لامپهای رشته ای که 5 درصد انرژی را به نور تبدیل می کند قادرند 95 درصد انرژی را به نور تبدیل کنند.
وی با تاکید بر اینکه "جیوهماده سمی است اظهار داشتانتشار این ماده در محیط، اثرات نامطلوبی بر روی مغز جنین، عقیم شدن، سردرد و کاهش حافظه دارد. از این رو در حال حاضر در دنیا استفاده از این ماده در تولید "ترموستات" و "دماسنج" ها ممنوع اعلام شده است.
این محقق با تاکید بر اینکه مشکل اصلی این ماده سمی زمانی است که لامپهای کم مصرف شکسته می شود و جیوه آن در محیط منتشر می شود گفت: تنکستن موجود در لامپهای رشته ای به مرور مستهلک و جباب شیشه ای آن به پودر "سیلیس" تبدیل می شود ولی زمانی که لامپهای فلوروسنتی فشرده شکسته می شود پودر جیوه بر روی وسایل و اشیای موجود در محیط می نشیند که در این صورت لازم است ضمن استفاده از دستکش و دستمالهای تنظیف، سیستمهای تهویه، برودتی و جاروبرقی خاموش شود تا از انتشار آن در محیط زیست جلوگیری شود. علاوه بر این، لامپهای کم مصرف باید در مراکز بازیافت ویژه ای جمع آوری شود تا با زباله های معمول معدوم نشوند.
عابدی با اشاره به اجرای پروژه تحقیقاتی در این زمینه به مضرات لامپهای مهتابی پرداخت و یادآور شدلامپهای کم مصرف از تغییر فرکانس (شدت و ضعف نور) برخوردار هستند که این امر موجب آسیب رساندن به چشم و ایجاد بیماریهایی چون آب مروارید می شود
مدیر عامل شرکت دانش بنیان شرکت ایده سازان تدبیر یونیزاسیون (از دست دادن یا گرفتن الکترون توسط یون) را از دیگر معایب این لامپها نام برد و به مهر گفتیونیزاسیون نورهای لامپهای فلوروسنتی در دراز مدت اثرات تخریبی بر روی بافت های پوست ایجاد می کند از این رو بر اساس پروتکلهای جهانی استفاده از این لامپها در سوله های جوجه کشی، مرغداری ها، گاوداریها و صنایع تبدیل چون پوست و چرم که زمینه های فساد آنها را فراهم می کند جلوگیری می شود.
وی لامپهای کم مصرف را "بمبهای شیمیایی" معرفی کرد و یادآور شد: خطرات زیست محیطی لامپهای فلورسنتی به گونه ای است که لامپ فلورسانتی بر روی خاک شکسته شود تا چند سال هیچ گیاه و درختی در آن منطقه قادر به رشد نیست.
رویکرد جهانی در استفاده از لامپهای کم مصرف
این محقق به رویکرد جهانی در زمینه استفاده از لامپهای کم مصرف اشاره و اضافه کرد: در سایر کشورها عمر مفید لامپها از 5 تا 10 هزار ساعت عنوان شده است و مصرف کننده پس از پایان زمان عمر مفید آن را به مراکز بازیافت تحویل می دهند تا به روشهای خاصی معدوم شود ولی در ایران به دلیل نبود آیین نامه ها یا پروتکل ملی و جهانی تا زمان شکسته نشدن از آن استفاده می کنند.
فناوریهای نوین در خدمت تولید محصولات پرخطر
عابدی CFL و FL را از فناوریهای کاربردی در تولید لامپها ذکر کرد و افزوداین دو فناوری در مهندسی مدارهای الکتریکی لامپها به کار می رود.
وی اضافه کرد: در گذشته برای تولید لامپها از فناوری FL استفاده می شد ولی در حال حاضر از فناوری CFL برای تولید مدار لامپهای فلوروسنتی فشرده استفاده می شود.
لزوم تدوین پروتکلی برای کاهش مضرات لامپهای CFL
مدیرعامل شرکت دانش بنیان شرکت ایده سازان تدبیر با اشاره به طرح تحقیقاتی در این شرکت افزود: نتایج آزمایشهای استفاده همزمان از لامپهای کم مصرف فلوروسنتی فشرده با لامپهای آفتابی حاکی از کاهش اثرات لامپهای کم مصرف است ضمن آنکه این آزمایشها نشان داد که استفاده از لامپهای کم مصرف رنگی اثرات نا مطلوب کمتری نسبت به لامپهای کم مصرف نور سفید دارد.
وی استفاده از لامپهای فلوروسنتی فشرده (کم مصرف) در مراکز و محیط های عمومی و نصب آن در ارتفاع سه متر را از راهکارهای کاهش اثرات تخریبی این لامپها نام برد و اظهار داشت: نصب این لامپها در ارتفاع زیاد باعث می شود که در طول مسیر از اثرات نامطلوب آن کاسته می شود.
عابدی همچنین بر تدوین پروتکلی در زمینه استفاده صحیح و معدوم کردن لامپهای کم مصرف در کشور تاکید کرد و به مهر گفت: این پروتکل که می تواند ضامن سلامت محیط زیست باشد باید از سوی وزارت نیرو و با همکاری وزارتخانه های صنایع و بهداشت تدوین و در سطح ملی اجرایی شود.  
سرمربی تیم ملی فوتبال دختران مفقود شد
البرز : درپی شکستهای پی درپی تیم ملی فوتبال دختران زیر 19سال کشورمان در مالزی سرمربی این تیم بعد از ورود به ایران مفقود شده است.


به گزارش البرز، درحالیکه کمیته فوتبال و فوتسال بانوان کشورمان نشستی را برای بررسی علل 4شکست پی درپی تیم ملی دختران زیر 19سال کشورمان در مسابقات مالزی ترتیب داده بودند، سرمربی این تیم ازحضور دراین نشست خود داری کرده است.
وی پس از ورود به ایران از دسترس خارج شده و هیچ کس از محل حضور وی مطلع نیست. وی علاوه بر تلفن همراه شماره ثابت خود را نیز از دسترس خارج نموده است.
فریده شجاعی نایب رئیس فوتبال و فوتسال بانوان کشورمان با تائید این مطلب می گوید: ما از سرمربی تیم خواستیم برای بیان نظرات خود درباره علت این شکست ها در نشست مذکور حاضر شود اما علاوه بر مسوولین این کمیته خبرنگاران نیز تاکنون موفق نشده اند وی را پیدا کنند.
وی در واکنش به انتشار مطالبی درخصوص عدم حضور سرمربی تیم ملی فوتبال دختران زیر19سال کشورمان در بازی ها درکنار تیم گفت: پیگیریهای ما نشان می دهد سرمربی تیم ملی فوتبال مان دریکی از بازیها روی نیمکت تیم حاضر نبوده است.
وی از علت این عدم حضور اظهار بی اطلاعی کرده و گفت: درصورتی که وی در نشست مذکور شرکت کند، این مسئله را نیز پیگیری خواهیم کرد.
پسر براي پدر درخواست قصاص کرد   
پسري که تنها ولي دم مادرش بود، در جلسه دادگاه با اعلام شکايت از پدرش، براي وي درخواست قصاص کرد.
به گزارش فارس، عصر 18 اسفند سال 87، ماموران کلانتري 134 شهرک غرب از طريق مرکز فوريت هاي پليس، از کشف جسد زن جواني در خانه اش مطلع شدندماموران با حضور در محل حادثه متوجه شدند اين زن به نام زهره، در خانه اش به قتل رسيده است و اظهارات همسايه ها حاکي از درگيري مقتول با همسرش قبل از قتل بوده است
مدتي بعد از انجام تحقيقات لازم، شوهر مقتول دستگير شد و به ارتکاب قتل همسرش اعتراف کرد. متهم مدعي بود که از همسرش مقداري پول طلب کرده است که مقتول از اين کار امتناع کرده و بعد از درگيري او را به قتل رسانده است.  
قرار مجرميت متهم از سوي دادسراي جنايي تهران صادر و پرونده براي رسيدگي به شعبه 74 دادگاه کيفري استان تهران ارجاع شد که صبح ديروز به رياست قاضي حسن تردست برگزار شد
عطار، نماينده دادستان با اشاره به مدارک موجود در پرونده مانند کشف جسد در منزل متهم، اظهارات مطلعان و اقرار صريح متهم، انتسابي به وي را محرز دانست و خواستار مجازات وي شد
در ادامه جلسه،  پسر متهم که تنها ولي دم مقتول نيز بود، در جايگاه قرار گرفت و با اعلام شکايت از پدرش، خواسته خود را قصاص وي اعلام کردمتهم در جايگاه قرار گرفت و با بيان اينکه اتهام قتل را قبول دارد، گفت: چيزي از نحوه قتل به خاطرندارم و فقط مي دانم خودم و پسرم را بدبخت کردم
وي ادامه داد: به خاطر اينکه شغلم را در بازار از دست داده بودم، ضرر مالي سنگيني به من وارد شد که به دنبال آن هميشه با همسرم درگيري داشتم
بعد از اظهارات متهم در بيان آخرين دفاعيات مبني بر درخواست بخشش از اولياي دم، قاضي تردست با توجه به عدم رضايت اولياي دم، متهم را به قصاص محکوم کرد.

قتل دختر جوان در خانه مادرشوهر خیالی
ایران : زن میانسال در ادامه به آشنایی مریم و پسری به نام «هومن» و تصمیم آنها برای ازدواج سخن گفت. من هم به او تأکید کردم هر تصمیمی در اینباره باید با اطلاع و نظر خانوادهها باشد و… 
دختر جوان که برای ملاقات با مادرشوهر خیالی راهی خانه خواستگار شیطانصفت شده بود، نمیدانست چه سرنوشت شومی در انتظارش است.


اوایل اردیبهشت امسال، مأموران کلانتری ۱۷۳ امینآباد از کشف جسد دختر جوانی در زمینهای کشاورزی منطقه خبردار شدند.
با توجه به نحوه کشف جسد و آثار کبودی و جراحت روی بدن و گردن مقتول، تحقیقات جنایی در دستور بازپرس و کارآگاهان پلیس قرار گرفت.در ادامه تحقیقات و همزمان با کشف هویت مریمقربانی ۲۵ سالهمادرش به کارآگاهان گفت: «دخترم دو روز قبل از خانهمان در شهرری خارج شد و دیگر برنگشت. همان شب هم به کلانتری رفته و خبر ناپدید شدنش را اطلاع دادیم
زن میانسال در ادامه به آشنایی مریم و پسری به نام «هومن» و تصمیم آنها برای ازدواج سخن گفت. من هم به او تأکید کردم هر تصمیمی در اینباره باید با اطلاع و نظر خانوادهها باشد و
بدینترتیب کارآگاهان با ردیابیهای پلیسی خانه هومن۲۳ سالهرا در حوالی ورامین شناسایی کردند.
وی پس از انتقال به اداره آگاهی منکر آشنایی و ملاقات با مریم شد، اما وقتی با مدارک مستند روبهرو شد، ناچار لب به اعتراف گشود و راز قتل هولناک دختر جوان را فاش کرد.پسر شیطانصفت گفت: «چندی قبل بهطور اتفاقی با مریم آشنا شدم و پیشنهاد دوستی دادم، اما وقتی با برخورد تند و مخالفتش روبهرو شدم، گفتم قصد ازدواج دارم و بزودی به خواستگاریاش خواهم رفت.
بنابراین پس از جلب اعتمادش، یک روز از او خواستم به خانه ما بیاید تا با مادرم آشنا شود که مریم هم پذیرفت، اما طبق نقشه او را به خانه دوستمحمیدکشاندم. مریم با اطلاع از موضوع، سعی کرد آنجا را ترک کند که من و حمید مانع فرارش شدیم که او دائم فریاد میکشید و کمک میخواست و ما هم از ترس اینکه همسایهها متوجه شوند، سعی کردیم او را ساکت کنیم که حمید دستش را روی دهان مریم گذاشت و آنقدر فشار داد که یکدفعه بیحال شد و روی زمین افتاد.
مریم مرده بود و باید هرطور شده جنازهاش را از خانه خارج میکردیم، بنابراین حمید به سراغ همسایهشان رفت و خودروی او را به بهانهای قرض گرفت. بعد هم جسد پتوپیچ را در تاریکی هوا در زمینهای کشاورزی خارج شهر رها کردیم، البته فکر میکردیم حیوانات وحشی جنازهاش را نابود کنند، اما از بدشانسی ما همان شب جسد پیدا شد.
سرهنگ کارآگاه آریا حاجیزادهمعاون جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگبا اعلام این خبر گفت: با اعترافات متهم، حمید۱۹ سالهچند روز بعد در یک قهوهخانه سنتی در جاده ورامین دستگیر شد و به قتل مریم با همدستی هومن اعتراف کرد. هر دو متهم با قرار قانونی در بازداشت هستند و تحقیقات تخصصی در اینباره ادامه دارد

 پدر معتاد نوزادش را كشت
مرد معتادي كه نوزادش را خفه كرده بود ، توسط ماموران پليس آگاهي تهران بزرگ دستگير شد.
به گزارش ايسنا ، پروندهاي تحت عنوان قتل عمد در 16 مهرماه امسال از طريق کلانتري 130 (نازي آباد) و با دستور شاهنگيان، بازپرس شعبه دوم دادسرا جنايي تهران به منظور رسيدگي تخصصي به اداره دهم پليس آگاهي واصل شد.


محتويات پرونده حاکي از اين بود كه ماموران در ساعت 11 شانزدهم مهرماه، از طريق مرکز فوريتهاي پليسي 110 مطلع شدند زن جواني نوزادي را به بيمارستان منتقل كرده است كه علي رغم اقدامات اوليه عوامل اورژانس نتيجهاي حاصل نشد و نوزاد مورد نظر جان خود را از دست داده است.
در بررسيهاي اوليه اين پرونده، مادرنوزاد اظهار كرد: با توجه به نداشتن منزل به اتفاق همسر و فرزندش مدتي بود که در پارك سکونت داشته و صبح روز حادثه زمانيکه از خواب بيدار شدم ديدم بچهام بدون لباس بوده و درحالي كه اثرات كبودي در پشت و کمرش وجود داشت خون از بينياش جاري شده بود. به علت اختلافي که بين من و همسرم وجود داشت، چند بار از سوي او تهديد به مرگ شدم و شناسايي و دستگيري نامبرده در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي قرار داشت.
متهم اين پرونده به نام « حسين ـ ج» 25 ساله، در محدوده پارک شقايق شناسايي و در يكم آبانماه امسال دستگير شد اما در ابتدا منکر قتل فرزندش شد.
اين متهم كه به موادمخدر كراك و شيشه نيز اعتياد دارد در نهايت با ارائه دلائل و شواهد موجود لب به اعتراف گشوده و اظهاركرد: در شب حادثه مشغول بازي با دخترم بودم و دستم را زير گلويش و سپس روي دهانش گذاشته و رها ميكردم اما ناگهان احساس كردم كه وي دچار خفگي شده است در نتيجه از ترس همسرم از محل متواري شدم.
ماموران پليس در روند رسيدگي به پرونده متوجه شدند كه علاوه بر پدر نوزاد، مادرش نيز داراي اعتياد است.
در ادامه مشخص شد كه خانوادهاي آنان موافق ازدواجشان نبوده اما با اصرار «حسين» اين ازدواج صورت گرفت و بعد از ازدواج آنان در منزل پدر«حسين» زندگي ميكردند هرچند به دليل موضوع اعتياد و ايجاد اختلافات شديد بين آنان، پدر و مادر نوزاد مجبور شدند بيرون از خانه زندگي کنند.
سرهنگ عباسعلي محمديان ، رييس پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر ، اظهار كرد: برابر تحقيقات با توجه به تحت نظر بودن متهم تحقيقات تکميلي در اين رابطه همچنان ادامه دارد.


No comments:

Post a Comment

POST توراه و هفطارای

Every Post's Information