9.02.2010



Editor, Daveed Fakheri 
سردبیر داوید فاخری
English, September 4 . 2010
 Iranian, Shahrivar 13 . 1389
Hebrew / Israeli, Elul 29 . 5770



استفاده از ماده‌ای به نام ICON بجای دستگاه تراش دندان





 با تشکر از سرکار خانم سبزواری

"يكي از خاطرات مهندس ايرج حسابي از دكتر حسابي

انيشتين سر سفره هفت سين دکتر حسابي


http://www.edge.org/3rd_culture/vhd05/images/Einstein.Godel.550.jpg




در زمان تدريس در دانشگاه پرينستون دکتر حسابي تصميم مي گيرند سفره ي هفت سيني براي انيشتين و جمعي از بزرگترين دانشمندان دنيا از جمله "بور"، "فرمي"، "شوريندگرو "ديراگو ديگر استادان دانشگاه بچينند و ايشان را براي سال نو دعوت کنند.. آقاي دکتر خودشان کارتهاي دعوت را طراحي مي کنند و حاشيه ي آن را با گل هاي نيلوفر که زير ستون هاي تخت جمشيد هست تزئين مي کنند و منشا و مفهوم اين گلها را هم توضيح مي دهندچون مي دانستند وقتي ريشه مشخص شود براي طرف مقابل دلدادگي ايجاد مي کند.

دکتر مي گفت: " براي همه کارت دعوت فرستادم و چون مي دانستم انيشتين بدون ويالونش جايي نمي رود تاکيد کردم که سازش را هم با خود بياوردهمه سر وقت آمدند اما انيشتين 20دقيقه ديرتر آمد و گفت چون خواهرم را خيلي دوست دارم خواستم او هم جشن سال نو ايرانيان را ببيندمن فورا يک شمع به شمع هاي روشن اضافه کردم و براي انيشتين توضيح دادم که ما در آغاز سال نو به تعداد اعضاي خانواده شمع روشن مي کنيم و اين شمع را هم براي خواهر شما اضافه کردم.

به هر حال بعد از يک سري صحبت هاي عمومي انيشتين از من خواست که با دميدن و خاموش کردن شمع ها جشن را شروع کنممن در پاسخ او گفتم : ايراني ها در طول تمدن 10هزار ساله شان حرمت نور و روشنايي را نگه داشته اند و از آن پاسداري کرده اند.


einstein and Godel.jpg

براي ما ايراني ها شمع نماد زندگيست و ما معتقديم که زندگي در دست خداست و تنها او مي تواند اين شعله را خاموش کند يا روشن نگه دارد."

آقاي دکتر مي خواست اتصال به اين تمدن را حفظ کند و مي گفت بعدها انيشتين به من گفت:   " وقتي برمي گشتيم به خواهرم گفتم حالا مي فهمم معني يک تمدن 10هزارساله چيستما براي کريسمس به جنگل مي رويم درخت قطع مي کنيم و بعد با گلهاي مصنوعي آن را زينت مي دهيم اما وقتي از جشن سال نو ايراني ها برمي گرديم همه درختها سبزند و در کنار خيابان گل و سبزه روييده است."

بالاخره آقاي دکتر جشن نوروز را با خواندن دعاي تحويل سال آغاز مي کنند و بعد اين دعا را تحليل و تفسير مي کنند.. به گفته ي ايشان همه در آن جلسه از معاني اين دعا و معاني ارزشمندي که در تعاليم مذهبي ماست شگفت زده شده بودند.

بعد با شيريني هاي محلي از مهمانان پذيرايي مي کنند و کوک ويلون انيشتين را عوض مي کنند و يک آهنگ ايراني مي نوازندهمه از اين آوا متعجب مي شوند و از آقاي دکتر توضيح مي خواهندايشان مي گويند موسيقي ايراني يک فلسفه، يک طرز تفکر و بيان اميد و آرزوستانيشتين از آقاي دکتر مي خواهند که قطعه ي ديگري بنوازندپس از پايان اين قطعه که عمدأ بلندتر انتخاب شده بود انيشتين که چشمهايش را بسته بود چشم هايش را باز کرد و گفتدقيقا من هم همين را برداشت کردم و بعد بلند شد تا سفره هفت سين را ببيند.

آقاي دکتر تمام وسايل آزمايشگاه فيزيک را که نام آنها با "سشروع مي شد توي سفره چيده بود و يک تکه چمن هم از باغبان دانشگاه پرينستون گرفته بودبعد توضيح مي دهد که اين در واقع هفت چين يعني 7 انتخاب بوده استتنها سبزه با "سشروع مي شود به نشانه ي رويش.. ماهي با "مبه نشانه ي جنبش، آينه با "آبه نشانه ي يکرنگي، شمع با "شبه نشانه ي فروغ زندگي و ...

همه متعجب مي شوند و انيشتين مي گويد آداب و سنن شما چه چيزهايي را از دوستي، احترام و حقوق بشر و حفظ محيط زيست به شما ياد مي دهدآن هم در زماني که دنيا هنوز اين حرفها را نمي زد و نخبگاني مثل انيشتين، بور، فرمي و ديراک اين مفاهيم عميق را درک مي کردند.


http://www.inroozha.com/khabar/anishtan.jpg



بعد يک کاسه آب روي ميز گذاشته بودند و يک نارنج داخل آب قرار داده بودندآقاي دکتر براي مهمانان توضيح مي دهند که اين کاسه 10هزارسال قدمت داردآب نشانه ي فضاست و نارنج نشانه ي کره ي زمين است و اين بيانگر تعليق کره زمين در فضاستانيشتين رنگش مي پرد عقب عقب مي رود و روي صندلي مي افتد و حالش بد مي شود.

از او مي پرسند که چه اتفاقي افتاده؟

مي گويد : "ما در مملکت خودمان 200 سال پيش دانشمندي داشتيم که وقتي اين حرف را زد کليسا او را به مرگ محکوم کرد اما شما از 10هزار سال پيش اين مطلب را به زيبايي به فرزندانتان آموزش مي دهيدعلم شما کجا و علم ما کجا؟!"


http://www.payvand.com/news/07/sep/Mahmud-Hesabi2.jpg



غذای رژیمی
منبع :  سایت سفره خانه 


مواد لازم برای ۴ نفر:

دو پیمانه عدس
اسفناج یک کیلو
گوشت 250 گرم
ادویه و زردچوبه و نمک و فلفل کمی
پیاز نصف یکعدد متوسط رنده شده
ماست سفت چکیده کمی

طرز تهیه :

عدس را از شب قبل خیس کنین . روز بعد با کمی آب و پیاز بپزین . از گوشت و پیاز و نمک و زرد چوبه و فلفل کوفته قلقلی های ریز درست کنین و وقتی عدس پخت بدون سرخ کردن کوفته ها اون ها رو داخلش بریزین . کمی آب مرغ یا گوشت ( بدون هیچگونه روغن و چربی ) و یا آب بهش اضافه کنین و مدت نیمساعت با شعله ملایم بپزین .

در انتها وقتی که خیلی آبدار نیست اسفناج خرد شده رو اضافه کنین و بذارین آبکش کشیده بشه و در واقع جا بیافته و مانند آش علظت پیدا کنه . نمکش رو بچشین .

حالا داخل ظرف مورد نظر کشیده و پس از اینکه کمی خنک شد با ماسنت وکوفته قلقلی تزیین کنین و کمی فلفل سیاه رو ش بپاشین . و سر میز ببرین .

نکته :
من اصولا توی هیچکدام از آشها آرد نمیریزم و غلظتش هم خیلی خوب میشه و کافیه . علتش هم اینه که حبوبات رو خیس میکنم . اینطوری لعابشون رو موقع پخت پس میدن و مایه شون غلیظ میشه . توی تصویر معلومه . اگه صبور باشین و حبوبات رو قبلا خیس کنین و بعد هم خوب با شعله کم بپزین خیلی خوب جا میافته و لعاب میندازه و اصلا به آرد نیازی نداره .

نکته :
همیشه برای تزیین آش و برانی و این جور غذاها باید کمی صبر کنین تا خنک بشه و رویه ببنده تا کوفته ها توی غذا فرو نره و رو بمونه .

نکته :
این غذا کم کالری برای رژیمی هاست . البته خیلی خوشمزه است و نیازی به روغن نداره ولی چنانچه برای مواقع معمولی می پزین و میخواین کمی بیشتر بهش برسین و مجلسی تر بشه میتونین کوفته ها رو سرخ کنین و یه پیاز داغ حسابی هم توش بریزین .

نکته :
اگه خیلی رژیم تون سفت و سخت نیست و فقط دنبال غذاهای کم کالری هستین افزودن دو قاشق برنج به هنگام پختن عدس - باعث غنی تر و علیظ تر شدن غذا میشه. به هرحال توی اکثر رژیمها خوردن 6 قاشق برنج در روز مجازه ! ( تقلب !)

نکته :
بدون ماست هم میتونین سرو کنین . در اینصورت کمی رب گوجه میتونین توش بزنین و با آب لیموترش میل کنین .

نکته :
این خوراک برای افراد کم خون و برای کودکان و مسن ها ایده آله . هم گوشت و هم عدس و اسفناج داره که هرسه اونها منبعی غنی از آهن هستن 





نوشیدنی نعنا، کیوی و لیمو
ناناز ج / کانادا





نوشیدنی نعنا، کیوی و لیمو نه تنها شما را خنک میکند بلکه با داشتن ویتامین C فراوان، خستگی را نیز از شما دور میکند.

مواد لازم برای  ۸ نفر:

شکر:‌نصف پیمانه

آب جوش: نصف پیمانه

کیوی۸ عدد

آب لیمو: یک سوم پیمانه

برگ نعنای خرد شده:‌ نصف پیمانه

قطعات خرد شده یخ۲ پیمانه

آب گازدار: یک پیمانه

طرز تهیه:

ابتدا، در یک پارچ بزرگ، شکر را درون آب جوش حل کنید و وقتی کمی خنک شد آن را درون یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود.

کیویها را به قطعات کوچکتر تقسیم کرده و همراه با آب لیمو و نعنا و قطعات یخ درون شربت خنک شده بریزید و آنها را با همزن کاملا هم بزنید تا مخلوط نرم و روانی بدست آید.

اکنون آب گازدار را به مخلوط درون پارچ اضافه کنید و یا به مقدار مساوی روی نوشیدنی درون لیوانهای مورد نظر بریزید.

روی نوشیدنیها را با برگ نعنا تزیین کنید.








شرط شرکت مجدد احمدینژاد ابله در جلسه شورای امنیت سال اینده در نیویورک
داوید فاخری
دبیر کل سازمان ملل متحد از خامنه ئی دجال خواسته است که اگر میخواهد احمدینژاد ابله را باز هم برای سخنرانی که تنها وقت گرانقیمت شرکت کنندگان در جلسه را به هدر میدهد به نیویورک بفرستد باید امتحان « هوشی » که ان سازمان مخصوص بوزینه هائی مانند او و قذافی و اسد و ....... طرح کرده را با موفقیت بگذراند تا اجازه یابد باز به شورای امنیت امده و هرچه میخواهد چرندیات سر هم کند و انان را به خورد نمایندگان ونزوئلا بدهد. البته  به احترام حاتم بخشیهای پشت پرده ئی که او به سازمان در قبال  بیانیه های ضد اسرائیلی که پی در پی صادر میکند به طور مرتب پرداخت میکند سهولاتی نیز بشرح زیر برای او در نظر گرفته اند :
 با انکه از نمره ۷۰ به پائین مردودی محسوب میشود اما او با اوردن نمره « ۱۰ » نیز میتواند قبول گردد !. 
امتحان در تهران خواهد بود و او میتواند با قلم و دوات لازم کلیه نمایندگان ولیه فقیه در وزارتخانه ها و مجلس و سپاه و بسیج را نیز به علاوه چند تائی هم لباس شخصی و نوحه خوان برای گرفتن کمک از انان به سفارت سوئیس در تهران که محل برگزاری امتحانات خواهد بود به همراه خود بیاورد !.
نظارت بر امتحانات به عهده « خانم سفیر سوئیس » در ایران خواهد بود که به علت نامحرم بودن با این همه « نامرد » در یک اطاق، حضور ایشان در جلسه لازم نخواهد بود و بجای ایشان « الله سوف يكون الشاهد ! » یعنی اینکه خداوند هر چه زودتر سیل نوع پاکستانی خانمان بر اندازی را که در انبار ذخیره دارد چنان به طرف جماران سرازیر سازد که دیگر اثاری از اثار نجس جلادان جمهوری اسلامی بر جای نماند! .
 حال مشاهده کنید با جوابهائی که احمدینژاد در غیاب سفیر « سویس » در تهران که ناظر بر امتحانات مذکور نبوده به سؤالت مطرح شده داده چگونه ( $$$$$$$$$$$$ ) مدرک قبولی را گرفته و دوباره به خرج ملت مظلوم « فلسطین » راهی امریکا میشود تا در مهمانی چند صد هزار دلاری « دیزی خورانی » که به افتخار او و همراهان لاشخورش توسط کاردار سفارت پاکستان ترتیب یافته که این بار نیز تصادفأ  مانند دفعه قبل  نامش « عبدالرضا مبارکه اصفهانی! » در خواهد امد شرکت نماید!. 

شباهت بلال و خيار چيست؟
بسم الله الرحمن الرحیم
هردویشان سر «فبر امام» بازي دراورده اند
.....................
چرا روي آدرس اينترنت به جاي يك دبيليو،
 سه تا دبيليو ميگذارند؟
بسم الله الرحمن الرحیم
چون اگه خلخالی « یک میلیون » 
دیگه ادم کشته بود حالا کار ما 
اینجوری بیخ پیدا نمیکرد 
....................
براي قطع جريان برق چه بايد كرد؟
بسم الله الرحمن الرحیم
بايد قبض آن را پرداخت نكرد 
و از « هاله نور » استفاده نمود
....................
آخرين دنداني كه در دهان ديده ميشود چه نام دارد؟
بسم الله الرحمن الرحیم
 دندان مصنوعي
....................
چطور ميشود چهارنفر زير يك چتر بهايستند
 و خيس نشوند؟
بسم الله الرحمن الرحیم
باید « اقام امام زمان » امده باشد
 ....................
چرا لكلك موقع خواب يك پايش را بالا ميگيرد؟
بسم الله الرحمن الرحیم
به همان دلیلی که رهبر عزیز انقلاب
هم وقتی میخواهند « ب ... ا ... ند »
 ایشان هم یک پایشان را بالا نگه میدارند
 ....................

چرا دو دوتا ميشود پنج تا؟
بسم الله الرحمن الرحیم
چون اگر امام راحل ( ره ) ۳۰ سال پیش
از سال ۵۷ قدم رنجه فرموده انقلاب کرده
بودند حالا دیگر کسی نمیدانست که ایران
چیست و ایرانی یعنی چه و ما هم راحت سر 
جایمان نشسته و داشتیم حال خودمان 
را میکردیم
...................... 

اختراعی که برای جبران اشتباهات بشر درست شده چيست؟
بسم الله الرحمن الرحیم
اول طلاق و دوم « نامسلمانی »
 .....................

چه طوري زير دريايی روسها رو غرق ميکنن؟
بسم الله الرحمن الرحیم
يه غواص ميره در می زنه میگه
احمدینژاد ( یعنی خودم ) اومده 
پول نفت رو اورده بذاره 
سر سفره هاتون
 ..................

خط وسط قرص براي چيه؟
بسم الله الرحمن الرحیم
براي اينكه اگه با آب نرفت پايين 
با پيچگوشتي که از « اوین » اوردیم
 بفرستیمش تو
 .....................

اگه يه نقطه آبي روي ديوار ديديد 
كه حركت ميكند چيست؟
بسم الله الرحمن الرحیم
شمر است که به توصیه صیهونیستها
رفته پیرهن « قرمزشو» در اورده و 
یه پیرهن « ابی » پوشیده که رد گم کنه
 ...................

حالا بگو یکی مثل خودت را چگونه
 براي هميشه ميشود سر كار 
گذاشت؟
بسم الله الرحمن الرحیم
در دو روي يك كاغذ مينويسم:
 انرژی هسته ئی حق مسلم ماست
..............
پرویز ف
ازدواج


روزی از ميلتون ؛ شاعر معروف انگليسی پرسيدند :
چرا وليعهد انگلستان می تواند در چهارده سالگی
 بر تخت سلطنت بنشيند و سلطنت کند ؛ اما تا 
هيجده سال نداشته باشد نمی تواند ازدواج کند ؟؟



گفت : بخاطر اينکه اداره کردن 
يک مملکت از اداره کردن يک 
زن بمراتب آسان تر است !!!
...........................

مشروطه یعنی چه


بهاء الواعظين می نويسد : 
در ابتدای مشروطه ؛ بخانه ای رفتم ؛
پير زن و دختر جوانی آنجا بودند . 


پير زن پرسيد : منظور از مشروطه 
چيست ؟؟ 


گفتم : قوانين جديد . 


گفت : مثلا چه ؟ 


به شوخی گفتم : مثلا دختران جوان را 
به پير مردان دهند و زنان پير را به 
جوانان !


دخترش گفت : اين چه فايده دارد ؟؟ 


پير زن بلافاصله به دخترش گفت :
 ای بی حيا ! حالا کار تو به جايی
 رسيده که بر قانون مشروطه ايراد
ميگيری ؟؟!!

.............
 سقراط میگوید
براي ازدواج کردن لحظهاي درنگ نکنيد 
اگر زن خوبي نصيبتان شود،
 خوشبخت ميگرديد
و اگر زن بدي گيرتان آمد
 مثل من فيلسوف می شوید
..............

چینیها میگویند

اگر از دوران مجردیت لذت نمی بری 

ازدواج کن.
 اونوقت حتما ازفکرکردن به 
دوران مجردیت لذت  می بری


جمهوری اسلامی چه جور جایی است؟
داریوش ستاره 
جمهوری اسلامی  جائیست که

اگر روزه خودت رو بخوری اخراج میشی
ولی اگر رای مردم رو بخوری میشی رئیس جمهور
,
اگر با زنیرابطه داشتی سنگسار میشی 
ولی اگر تجاوز کنی میشی سردار
,
چک برگشتی داشته باشی میشی کلاهبردار
ولی پول نفت و ببخشی به فلسطینیها میشی رهبر
,
با بد بختی مدرک بگیری میشی راننده تاکسی 
ولی مدرک  جعل کنی میشی وزیرکشور
,
شکایت کنی کشته میشی
ولی بکشی درجه میگیری
,
مال حلال بخوری میشی گدا
 مال مردم بخوری میشی وزیر
,
تبلیغ خرافات کنی، میشیآیتالله، 
اگر بر علیه خرافات بجنگی میشیمفسد
.
بالای منبر با آاه و ناله مزخرف  بگیمیشیدلسوز نظام،
  بر علیه این مزخرفات افشاگری کنیمیشیمرتد
  • هفته خوشی را برایتان ارزو میکنیم

1 comment:

  1. چگونه می توانم با سایت در تماس باشید؟...

    ReplyDelete

POST توراه و هفطارای

Every Post's Information