9.25.2010





۲۵ سپتامبر ۱۳۸۹






این دومین سالی است که حضور احمدی نژاد رئیس حکومت اعدام و سنگسار در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با طوفانی از اعتراضات جهانی مواجه میشود. سال گذشته شبح نداها بر فراز سر احمدی نژاد به حرکت در آمده بود و امسال شبح سکینه محمدی آشتیانی و قربانیان بی صدا و خاموش سنگسارها به جان رئیس حکومت اسلامی افتاده است.
 سال قبل احمدی نژاد در زیر فشار افکار عمومی وقیحانه اعلام کرد که ندا و سایر جان باخته گان را تظاهرات کنندگان کشته اند و امسال نیز وقیحانه اعلام کرد که حکم سنگسار برای سکینه صادر نشده است و مدتهاست که در ایران سنگسار اجرا نمیشود. اظهارات اخیر احمدی نژاد در خصوص سکینه و مسئله سنگسارها در ایران  به یکی از مضحک ترین جوک های سیاسی روز دنیا بدل شده است. اما آنچه که احمدی نژاد را به چنین پرت و پلاگویی و هذیان گویی هایی واداشته است یک اعتراض و جنبش وسیع جهانی علیه سنگسار و اعدام در ایران است. امسال بغض ها و ناله های خاموش قربانیان سنگسار، با فریاد اعتراض میلیونها نفر در سراسر دنیا در هم عجین شده و اینگونه مانند بختکی به جان رئیس حکومت اسلامی افتاده است. کمیته بین المللی علیه اعدام و سنگسار در دل کمپین نجات سکینه موضوع سنگسار را زیر نورافکن افکار عمومی  دنیا قرار داد. مردم دنیا به درست نسبت به این جنایت فجیع و بربری چنان اعتراضی کرد که اکنون خود سنگسار به یکی از ننگ آورترین و شرم آورترین جنایات بشری بدل شده است. مهر داغ این ننگ بر پیشانی رئیس حکومت اسلامی شنان غیر قابل تحمل است که او را نیز مجبور به دوری گزیدن و تن ندادن و اعتراف نکردن و دروغ گویی نسبت به این نوع جنایت  انداخته است. رئیس حکومتی که قرار بود با قدرت تمام از ارزش ها و قوانین اسلامی و مشروعیت حکومت و سیساتهای جنایتکارانه خود در دنیا سخن براند به یک موضع ضعف و حقارت تمام  کشیده شده و مجبور به به هذیان گویی و دروغ پردازی آشکار میشود.

 تا همینجا این یک شکست است برای احمدی نژاد و کل حکومتی که سی سال تمام کارش سنگسار و اعدام و جنایت است. و یک پیروزی برای جنبشی که گردنبند حقارت سنگسار را بر تن رئیس حکومت اسلامی کرد و او را در مقابل افکار عمومی دنیا استریپتیز کرد و چهره واقعی او را به مردم دنیا نشان داد. اکنون که احمدی نژاد در موضع زبونانه و تحقیر آمیز قرار گرفته باید او را زیر باران افشاگری های گسترده ترسیاسی قرار داد. باید عکس تمام جنایاتش را به گردنش آویزان کرد. و باید هر چه بیشتر او را به دروغ گویی و هذیان گویی واداشت. تا شاید بدینگونه سران سازمان ها و دولتها دریابند که دیگر هیچ جای مماشات و سازشی با این نوع جانوران خونخوار وجود ندارد. باید این حکومت با تمام زواید و حواشی شان را در تمام دنیا منزوی کرد.

به این منطور یک گزارش کوتاه آماری از وضعیت سنگسارها با اتکا به لیست قربانیان سنگسار تهیه کرده و آن را بعنوان یک سند غیر قابل انکار دیگری و مهره داغ ننگی بر پیشانی احمدی نژاد رئیس و مسئول حکومت سنگسار میکوبم. آمارها این مطلب همگی برگرفته از جزوه لیست قربانیان سنگسار است که توسط من در جولای ۲۰۱۰ انتشار یافت. همینجا علاقمندان را دعوت میکنم که اطلاعات تکمیلی خود در این خصوص را نیز برای من ارسال کنند. آدرس جهت کسب یا ارسال اطلاعات بیشتر به قرار زیر است:

واقعیتی به نام سنگسار در ایران

آغاز سنگسار در ایران

جمهوری اسلامی اولین سنگسارها را در تیر ماه سال ۱۳۵۹ انجام داد. که شامل ۲ زن و سه مرد بود. روزنامه جمهوری اسلامی در ۱۴ تیر ماه ۱۳۵۹ به نقل از ستاد خبری سپاه پاسداران از اجرای سنگسار برای ۵ نفر در کرمان خبر میدهد. این جنایت به نقل از یکی از اعضای دادگاه کرمان اینگونه شرح داده شد: " قربانیا ن قبل از اجرای حکم غسل داده شدند و سپس کفن سفید پوشیدند. سرآنها با کیسه پوشانیده شد. قربانیان را تا سینه در خاک کردند. سنگهایی به اندازه های مختلف در اختیار ماموران قرار گرفت. رئیس دادگاه انقلاب اولین سنگ را خود شخصاً پرتاب کرد. مرگ تدریجی قربانیان پانزده دقیقه به طول انجامید" .

بعد از سی خرداد ۶۰

در مرداد ماه یک نفر در کرمان، در تیر ماه ۲ نفر در شیراز سنگسار شدند. مجموعا از سال ۵۹ تا سال ۶۲ که قانون مجازت های اسلامی و قانون سنگسار توسط مجلس جمهوری اسلامی به تصویب رسید تنها براساس امارهای دولتی ۱۰ نفر سنگسار شده اند.

براساس گزارش امنستی تنها پس از یک دهه از حیات جمهوری اسلامی یعنی تا سال ۶۸ تعداد ۷۶ نفر در ایران سنگسار شده اند. و تنها ظرف ۴ ماه از ژانویه تا مه ۱۹۸۸ تعداد ۲۶ نفر سنگسار شده اند.

سنگسارهای دسته جمعی

بنا به گزارشات دولتی در سال ۶۸ تنها در یک روز ۱۵ نفر شمال ۱۲ زن  و ۳ مرد در ورزشگاه فوتبال بوشهر همزمان با هم سنگسار شدند.

سنگسار در دوران خمینی

در دوران خمینی (از سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۸) تعداد  ۷۶ نفر سنگسار شده اند

سنگسار در دوران خاتمی (بعنوان رئیس جمهور اصلاحات)

در طول مدت ریاست جمهوری خاتمی (۱۹۹۷ تا ۲۰۰۵) تعداد حداقل ۳۶ حکم سنگسار صادر شده و تعداد ۲۸ نفر سنگسار شدند.

سنگسار در دوران احمدی نژاد

در طول ریاست جمهوری احمدی نژاد (۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ )حداقل تعداد ۳۱ حکم سنگسار صادر شده و تعداد ۸ نفر سنگسار شده اند.

اظهارات متناقض مسئولان جمهوری اسلامی در خصوص سنگسار

در دسامبر سال ۲۰۰۲ سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی اعلام داشت که از این به بعد حکم سنگسار در ایران اجرا نمیشود. هاشمی شاهرودی، رييس قوه قضائيه جمهوری اسلامی، با صدور دستوری خطاب به قاضيان مقرر کرد که اعدام به وسيه سنگسار متوقف شود تا در مورد تغيير دائمی اين قانون تصميم گيری شود. این در حالی است که تنها در ۶ ماه سال ۲۰۰۲ تعداد ۱۰ نفر سنگسار شده بودند.  اما از سال ۲۰۰۲ تا کنون تعداد ۴۷ مورد حکم سنگسار صادر شده و ۱۹ مورد حکم سنگسار اجرا شده است.

در ژوئیه ۲۰۰۷ در حالی که مقامات قضائی ایران بیست روز قبل اعلام کرده بودند که اجرای حکم سنگسار یک زن و مرد در این کشور متوقف شده، سخنگوی قوه قضائیه ایران در روز ۱۰ ژوئیه تایید کرد که حکم سنگسار در مورد مردی که در این پرونده مجرم شناخته شده بود اجرا شده است.

در سال ۲۰۰۸ نیز رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس جمهوری اسلامی اعلام کرد که: کمیسیون قضایی مجلس، در بررسی لایحه مجازات اسلامی به این نتیجه رسیده است که برای رعایت مصلحت نظام، برخی حدود اسلامی از جمله سنگسار در قانون بیان نشود.شاهرخی افزود: اسلام در اجرای برخی حدود از جمله سنگسار، سختگیری کرده و شرایطی را تعیین کرده است که اثبات آن به ندرت اتفاق می افتد؛ از این رو اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی به این نتیجه رسیدند که ضرورتی به ذکر برخی حدود در قانون نیست.  

اما طی همین مدت ۱۵ نفر احکام سنگسار دریافت کرده و حکم سنگسار در خصوص ۵ نفر به مرحله اجرا در آمده است.

سنگسار کودکان

جوانترین دختری که به سنگسار محکوم شده است، دختری به نام ژیلا ایزدی ۱۳ ساله است که در سال ۲۰۰۴ که در شهر بوکان به دلیل رابطه جنسی با برادرش به سنگسار محکوم شد. تلاش ها و مبارزات بین المللی باعث نجات ژیلای نوجوان از کابوس سنگسار شد.

جوانترین دختری که مورد سنگسار قرار گرفته است دختری به نام سعیده که در سال ۲۰۰۸ و در سن ۱۴ سالگی توسط پدرش در زاهدان سنگسار شد.

مجازاتهای تکان دهنده دیگر

در مه ماه ۱۹۹۰  زنی به اتهام زنا در شهر نیشابور محکوم به پرتاب از بلندی شد که این حکم با پرتاب وی از طبقه دهم یک ساختمان انجام گرفته و منجر به مرگ زن شد.

زنی به نام بمانی فکری فرزند محمد عیسیدر ماه مارس ۱۹۹۱ در رشت محکوم به قصاص در آوردن چشم و پرداخت ۱۰۰ دینار طلا و سنگسار شد. این زن پس از مطلع شدن از حکم مجازاتش اقدام به خودکشی کرد و به زندگی خود خاتمه داد.

نجات از سنگسار

به دنبال فعالیتهای بین المللی علیه سنگسار از ابتدا تاکنون تعداد ۱۷ نفر شامل ۱۴ زن و ۳ مرد از خطر سنگسار حتمی نجات یافتند.



No comments:

Post a Comment

POST توراه و هفطارای

Every Post's Information