8.24.2010



 ایدان فاخری سومخ



Editor, Daveed Fakheri 
سردبیر داوید فاخری
 Saturday 8 . 28 . 2010
 شنبه ۶ شهریور ۱۳۸۹ 
 Shabbat 8 Elul 5770

laughing.gif

با تاسف باخبر شدیم که


 مست میخانه ، رسوای زمانه ، یار پیمانه ، شمع و پروانه ،
دیوانه دیوانه ، از خود بیگانه 
چون باد صبا در به در ، با عشق و جنون همسفر ،
 شمع شب بی سحر ، از خود نبودش خبر
اه شبانه * الهه * ازمیان ما رفت
 روانش شاد
مژگان هارونی
تهیه و تنظیم داوید فاخری
mail.jpgmail_1.jpg
ناصر ملک مطيعي ، امين الله رشيدي در مراسم خاکسپاري

شمع و پروانه منم مست ميخانه منم
رسوای زمانه منم ديوانه منم
رسوای زمانه منم ديوانه منم
يار پيمانه منم از خود بيگانه منم
رسوای زمانه منم دیوانه منم
چون باد صبا در به درم
با عشق و جنون همسفرم
شمع شب بی سحرم
از خود نبود خبرم
رسوای زمانه منم ديوانه منم
تو ای خدای من شنو نوای من
زمين و آسمان تو ميلرزد به زير پای من
مه و ستارگان تو ميسوزد ز ناله های من
رسوای زمانه منم ديوانه منم
رسوای زمانه منم ديوانه منم
وای از اين شيدا دل من
مست و بی و پروا دل من
مجنون هر صحرا دل من
رسوا دل من رسوا دل من
ناله تنها دل من داغ حسرت ها دل من
سرمایه سودا دل من
رسوا دل من
خاک سر پروانه منم خون دل پيمانه منم
چون شور ترانه تويي چون آه شبانه منم
رسوی زمانه منم ديوانه منم
رسوی زمانه منم ديوانه منم
بهار غلامحسینی که همگان او را با نام هنری الهه می
شناسند
 چهارشنبه ۲۴  تیرماه  ۸۹،از میان ما پر کشید.
 او بر اثر بیماری سرطان در بیمارستان پارسیان در سعادت آباد تهران بستری شده بود و در انجا نیز جان را تقدیم جانان نمود و موسیقی ایران یکی دیگر از گل های خود را از دست داد. روزگار همیشه بهترین ها را گلچین می کند
.یکی از دوستان خاطره ای تعریف می کرد، زمانی که بانو الهه به ایران می آید، به بانو می گوید که می خواهد با او گفتگویی داشته باشد. بانو می گوید اگر باشم به روی چشم.
دوست من به بانو می گوید مگر دوباره می خواهید بروید، بانو می گوید: نه نمی روم - و دوباره می گویدولی اگر باشم. بانو می گوید من آمده ام ایران که بمیرم. روانش شاد
اهنگی که شادروان * الهه * انرا به مناسبت * انقلاب سفید * در ان زمان اجرا کرده است!.






بد نیست بدانیم که :
حسین / ایران
۱رنگ قهوه ای ناراحت کننده و سفید آرامش دهنده برای زنبور ها هستند.
۲:فشار در مرکز خورشید ۷۰۰ میلیون تن بر ۵/۴ متر مربع است.

۳:در هر ثانیه ۵۰۰۰ بیلیون الکترون به تلویزیون برخورد کرده تا تصویر را نمایش دهند.
۴اولین  خط ریل امروزی در سال ۱۸۲۵ در انگلستان راه اندازی شد.

۵:کاهو از ریختن و سفید شدن مو جلوگیری میکند.۶:نمک از ۵۰۰۰ سال پیش در سفره ی انسان ها بوده است!
help.jpg
دانستنیها:۱:کوسه از طریق ضربان قلب،طعمه ی خود را پیدا میکند.منا و شقایق
۲:ملخ ها پرجمعیت ترین جانداران روی زمین هستند و در روز ۲برابر وزن خود غذا میخورند.
۳:قورباغه های نر فقط قور قور میکنند.
۴:کشور ایران ۱۷ امین کشور وسیع دنیاست
۵:مروارید در سرکه حل میشود
۶:در پنیر ماده ای به نام تیرامین وجود دارد که در مغز جمع میشود و باعث کندی ذهت میشود.اما اگر مثلا با گردو بخورید این مشکل به وجود نمی آید.

من و خواب و خدا
الیزا شادنیا

JLM-Jim Warren-39.jpg

شبی در خواب دیدم که با خدا گفتگو می کنم.خدا از من پرسید: دوست داری با من صحبت کنی؟
پاسخ دادم: اگر شما فرصت داشته باشید.
خدا لبخندی زد و گفت: زمان من ابدیت است، چه سؤالاتی در ذهن داری که می خواهی از من بپرسی؟
من سؤال کردم: چه چیزی در آدمها شما را بیشتر از هر چیزی متعجب می کند؟
خدا جواب داد
- اینکه از دوران کودکی خود خسته می شوند و عجله دارند که زودتر بزرگ شوند، و دوباره آرزوی این را دارند که روزی بچه شوند.
- اینکه سلامتی خود را به خاطر بدست آوردن پول از دست می دهند و سپس پول خود را خرج می کنند تا سلامتی از دست رفته را دوباره بازیابند.
- اینکه با نگرانی به آینده فکر می کنند و حال خود را فراموش می کنند به گونه ای که نه در حال و نه در آینده زندگی می کنند.
- اینکه به گونه ای زندگی می کنند که گویی هرگز نخواهند مرد و به گونه ای می میرند که گوئی هرگز نزیسته اند.
دست خدا مرا در بر گرفت و مدتی به سکوت گذشت
بعد از مدتی به خدا گفتم: به عنوان پروردگار دوست داری که بندگانت چه درسهایی در زندگی بیاموزند؟
خدا پاسخ داد:
- اینکه یاد بگیرند نمی توانند کسی را وادار کنند تا بدانها عشق بورزد، تنها کاری که می توانند انجام دهند این است که اجازه دهند خود مورد عشق ورزیدن واقع شوند.
- اینکه یاد بگیرند که خوب نیست که خودشان را با دیگران مقایسه کنند.
- اینکه بخشش را با تمرین بخشیدن یاد بگیرند.
- اینکه رنجش خاطر عزیزانشان تنها چند لحظه ای زمان می برد ولی ممکن است سالیان سال زمان لازم باشد تا این زخمها التیام یابد.
- یاد بگیرند که غنی کسی نیست که بیشترین ها را دارد، بلکه کسی است که نیازمند کمترین هاست.
- اینکه یاد بگیرند کسانی هستند که آنها را مشتاقانه دوست دارند اما هنوز نمی دانند که چگونه احساساتشان را بیان کنند یا نشان دهند.
- اینکه یاد بگیرند دو نفر می توانند به یک چیز نگاه کنند و آن را متفاوت ببینند.
- اینکه یاد بگیرند کافی نیست همدیگر را ببخشند، بلکه باید خود را نیز ببخشند.
با افتادگی خطاب به خدا گفتم: از وقتی که در اختیار من گذاشتید سپاسگذارم.
و افزودم: چیز دیگری هست که دوست داشته باشید آنها بدانند؟
خدا لبخندی زد و گفت:
فقط اینکه بدانند من اینجا هستم

همیشه

ازدواج به سبک ایرانیان یهودی در امریکا و در سایر نقاط متمدن!! جهان
مهری امین




















« فقط هائی » در جهان
مژگان هارونی


فقط دراندونزی

 
فقط درچین











فقط در هاوائي











فقط در پاكستان






















فقط درژاپن




















فقط در تكزاس













فقط دراستراليا












فقط در هند










فقط در تايلند











و فقط در جمهوری اسلامی ایران اشغالی



دعانویس با نوشتن دعا بر روی
 بدن لخت زنان،آنان را اغفال می کرد
پرویز ف
مردی که به بهانه دعا نویسی ، زنان جوان را اغفال می کرد و آنان را وادار می کرد که لخت شوند تا بر روی بدن آنها دعا بنویسد و آنان را مورد آزار جنسی قرار می داد، دستگیر شد .




megan.jpg
هفته گذشته زنی به کلانتری ۱۸ قرچک ورامین رفت و علیه مردی دعا نویس شکایت کرد.
او گفت؛ من در زندگی ام مشکلاتی داشتم و هیچ راه حلی برای آنها پیدا نمی کردم تا اینکه از
همسایه ها شنیدم فردی در قرچک با دعا نویسی و رمالی مشکلات و گرفتاری ها را برطرف
می کند. به امید اینکه زندگی ام به روال عادی برگردد و روزهای خوشی را تجربه کنم به
محل کار مرد رمال رفتم و از او خواستم برایم دعایی بنویسد .
آن مرد با حوصله به حرف هایم گوش کرد و از مشکلاتم باخبر شد. بعد گفت علاج کار را می داند و
دعایی بلد است که به همه این بدبختی ها پایان می دهد. زن شاکی ادامه داد؛ مرد دعا نویس به
من گفت برای اینکه دعا اثر بیشتری داشته باشد باید آن را روی بدنم بنویسد.
من که از گرفتاریها به تنگ آمده بودم و دنبال راه نجاتی می گشتم واز طرفی چون آن مرد مسن بود
مخالفتی نکردم . پس از اینکه لباسم را در آوردم مرد دعا نویس همزمان با نوشتن، بدن من را لمس
می کرد و متوجه شدم که رفتار او غیر عادی است و من به رفتار او اعتراض کردم و خواستم لباسم را
بپوشم که او بدون توجه به واکنش من ، مرا مورد آزار جنسی قرار داد و به من تجاوز کرد.
پس از شکایات این زن ماموران با انجام هماهنگی های لازم به محل کار متهم که یک مغازه بود
رفتند و وی را در حالی که قصد داشت بر روی بدن زن دیگری دعا بنویسد، دستگیر کردند.
سرهنگ ایرج قاسم آبادی با معرفی متهم ۶۰ساله به نام «علی ماز افرادی که مورد سوءاستفادۀ
و قرار گرفته اند خواست برای طرح شکایت به پلیس اطلاعات و عمومی ورامین مراجعه کنند


روزیکه * امیر کبیر * گریست 



پرویز فاخری






سال 1264 قمرى، نخستين برنامهى دولت ايران براى واکسن زدن به فرمان اميرکبير آغاز شد. در آن برنامه، کودکان و نوجوانانى ايرانى را آبلهکوبى مىکردند. اما چند روز پس از آغاز آبلهکوبى به امير کبير خبردادند که مردم از روى ناآگاهى نمىخواهند واکسن بزنند. بهويژه که چند تن از فالگيرها و دعانويسها در شهر شايعه کرده بودند که واکسن زدن باعث راهيافتن جن به خون انسان مىشود
هنگامى که خبر رسيد پنج نفر به علت ابتلا به بيمارى آبله جان باختهاند، امير بىدرنگ فرمان داد هر کسى که حاضر نشود آبله بکوبد بايد پنج تومان به صندوق دولت جريمه بپردازد. او تصور مى کرد که با اين فرمان همه مردم آبله مىکوبند. اما نفوذ سخن دعانويسها و نادانى مردم بيش از آن بود که فرمان امير را بپذيرند. شمارى که پول کافى داشتند، پنج تومان را پرداختند و از آبلهکوبى سرباز زدند. شمارى ديگر هنگام مراجعه مأموران در آب انبارها پنهان مىشدند يا از شهر بيرون مىرفتند
روز بيست و هشتم ماه ربيع الاول به امير اطلاع دادند که در همهى شهر تهران و روستاهاى پيرامون آن فقط سىصد و سى نفر آبله کوبيدهاند. در همان روز، پاره دوزى را که فرزندش از بيمارى آبله مرده بود، به نزد او آوردند. امير به جسد کودک نگريست و آنگاه گفت: ما که براى نجات بچههايتان آبلهکوب فرستاديمپيرمرد با اندوه فراوان گفت: حضرت امير، به من گفته بودند که اگر بچه را آبله بکوبيم جن زده مىشود. امير فرياد کشيد: واى از جهل و نادانى، حال، گذشته از اينکه فرزندت را از دست دادهاى بايد پنج تومان هم جريمه بدهي.. پيرمرد با التماس گفت:باور کنيد که هيچ ندارم.. اميرکبير دست در جيب خود کرد و پنج تومان به او داد و سپس گفت: حکم برنمىگردد، اين پنج تومان را به صندوق دولت بپرداز
چند دقيقه ديگر، بقالى را آوردند که فرزند او نيز از آبله مرده بود. اين بار اميرکبير ديگر نتوانست تحمل کند. روى صندلى نشست و با حالى زار شروع به گريستن کرد...

در آن هنگام ميرزا آقاخان وارد شد. او در کمتر زمانى اميرکبير را در حال گريستن ديده بود. علت را پرسيد و ملازمان امير گفتند که دو کودک شيرخوار پاره دوز و بقالى از بيمارى آبله مردهاند. ميرزا آقاخان با شگفتى گفت: عجب، من تصور مىکردم که ميرزا احمدخان، پسر امير، مرده است که او اين چنين هاىهاى مىگريد. سپس، به امير نزديک شد و گفتگريستن، آن هم به اين گونه، براى دو بچهى شيرخوار بقال و چقال در شأن شما نيست
امير سر برداشت و با خشم به او نگريست، آنچنان که ميرزا آقاخان از ترس بر خود لرزيد. امير اشکهايش را پاک کرد و گفت: خاموش باشتا زمانى که ما سرپرستى اين ملت را بر عهده داريم، مسئول مرگشان ما هستيم.
ميرزا آقاخان آهسته گفت: ولى اينان خود در اثر جهل آبله نکوبيدهاند
امير با صداى رسا گفت: و مسئول جهلشان نيز ما هستيم.. اگر ما در هر روستا و کوچه و خيابانى مدرسه بسازيم و کتابخانه ايجاد کنيم، دعانويسها بساطشان را جمع مىکنند. تمام ايرانىها اولاد حقيقى من هستند و من از اين مىگريم که چرا اين مردم بايد اين قدر جاهل باشند که در اثر نکوبيدن آبله بميرند
روحش شاد و یادش گرامی باد

مراسم سنتی عروسی یا سور بدخشی در بدخشان، تاجیکستان





بچهها از حدود چهارسالگی کمکم خود را میشناسند و به تواناییهای خود افتخار میکنند
بچه‌ها از حدود چهارسالگی کم‌کم خود را می‌شناسند و به توانایی‌های خود افتخار می‌کنند
مرغان منقار قاشقی در حال پرواز
فلامینگو ، مرغ آتش


تصویری که در زیرمشاهده میکنید مربوط میشود به کتابی که در مورد « بیان احساسات اندرونی » ان فتنه گر جهنمی امام خمینی نوشته شده و شامل دیوان اشعار، غزلیات، رباعیات، قصاید، مسط، ترجیع بند و قطعات و اشعار پراکنده میباشد!.
حافظ که حافظ بود برای کنترل احساسات زیبائی که سراسر وجود انسانیش را در بر میگزفت وقت کم میاورده
معلوم نیست این متحجر غار نشین با این همه وقت که خرج « احساسات اندرونیش » میکرده از کجا وقت زیادی به دست میاورده که به فکر انقلاب کردن و کشتن و ویران کردن وهم باشد و برای ان نقشه هم بریزد و ....... دیدیم که به کجا هم بکشد!.


اشعار امام خمینی در گنجور رومیزی

مهیار کاووسی خواننده جوان هموطن زرتشتی ما که مدت زیادی نیست به میدان موسیقی پا گذارده در اجرای یکی از اهنگهای زیبای خود : « مگه چی شده! »


محسن چاوشی را بشنویم و فکر کنیم که دوباره جوون شدیم


مراسم * سدره پوشی » هموطنان زرتشتی که تقریبأ مانند مراسم * بر میتسوای * ما یهودیان میباشد را در  . ویدیوی زیر تماشا کنید و لذت ببرید و در یابید که همه خبرها که از ایران میرسند تنها اسلامی نیستند که در مراسم مذهبشان زنجیر و سینه میزننذ و کل بر سر میمالند و خود را تکه و پاره  میکنند !.








با ارزوی هفته ئی خوش برای شما
تا هفته اینده




No comments:

Post a Comment

POST توراه و هفطارای

Every Post's Information