7.31.2010


ויום מנוחה נפלאה לכולם!



עורך דויד פאחרי
כולנו נולדנו עם כלים
שהאל לנו נתן
כדרך להאיר לאהוב ולחבק את העולם
כולנו נר
כולנו שלהבת אש
כולנו באנו להאדיר
כל אחד בדרכו
כל אחד בכשרונו
וכולנו רק בדרך האהבה
כולנו השתקפות של החיים
כולנו פרחים
שמשקים ומושקים באהבה
מפיצים עם הרוח
בניחוח המור והלבונה.
שיהיה לכם סוף שבוע נעים!
שרית פנחס
פרשת השבוע


god

למה היתה צריכה התורה לציין שהקב"ה הגון ולא נכשל בשוחד? האם היה למישהו ספק ולמה זה כל כך חשוב?(פרשת עקב)
"כי ד'  אלקיכם הוא אלקי האלקים ואדני האדנים, האל הגדל הגבר והנורא אשר לא ישא פנים ולא יקח שחד" (י; יז) האמנם צריך לומר לנו שהקב"ה לא לוקח שוחד?הרי זו דרישה בסיסית מכל דיין בישראל. ומה הקשר אל החלק הראשון של הפסוק? האם כדי שלא לקחת שוחד צריך להיות "אלקי האלוקים ואדוני האדונים". גם הפסוק הסמוך מתאר תכונות אלוקיות שכמותן היינו מצפים מכל דיין בשר ודם:  (י; יח) "עשה משפט יתום ואלמנה..."



הרב רפי פוירשטין
אזורי האי ודאות בחיינו רבים: המצב הביטחוני, המצב המדיני המצב הכלכלי והחינוכי שלנו, והאדם המודרני מנסה לארגן את חייו דרך חוקים וכללים.
אי-הוודאות הינה אחד האויבים הגדולים של האדם. אנו שונאים אי ודאות, היא מאיימת על קיומנו, היא שוללת מאיתנו אפשרות לתכנן. הרגש הבסיסי הזה הוליד את המדע. העולם החשוך מואר באורה של התבונה האנושית המנסה לארגן אותו באמצעות חוקים וכללים.




רוחמה וייס
צילום: גיל יוחנן
בברכות שבפתיחת הפרשה מבטיח אלוהים לעם ישראל שאם יתנהג כיאות "יאכל" את כל אויביו. אבל האם אויבים הם טעימים בכלל? ואיזה סוג של יחסים זה יוצר?
בפרשת "עקב" עיסוק נרחב בסוגיית השכר והעונש. בפסוקים הפותחים את הפרשה אלוהים מבטיח לבני ישראל (דברים ז, יב-טז): "וְהָיָה עֵקֶב תִּשְׁמְעוּן אֵת הַמִּשְׁפָּטִים הָאֵלֶּה וּשְׁמַרְתֶּם וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם וְשָׁמַר ה' אֱלֹהֶיךָ לְךָ אֶת הַבְּרִית וְאֶת הַחֶסֶד אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַאֲבֹתֶיךָ: וַאֲהֵבְךָ וּבֵרַכְךָ וְהִרְבֶּךָ וּבֵרַךְ פְּרִי בִטְנְךָ וּפְרִי אַדְמָתֶךָ דְּגָנְךָ וְתִירֹשְׁךָ וְיִצְהָרֶךָ ... בָּרוּךְ תִּהְיֶה מִכָּל הָעַמִּים לֹא יִהְיֶה בְךָ עָקָר וַעֲקָרָה וּבִבְהֶמְתֶּךָ... וְאָכַלְתָּ אֶת כָּל הָעַמִּים אֲשֶׁר ה' אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ לֹא תָחֹס עֵינְךָ עֲלֵיהֶם וְלֹא תַעֲבֹד אֶת אֱלֹהֵיהֶם...".

ד"ר מריאנה רוח מדבר מתראיינת אצל דב אלבוים

* פרשת עקב * - חלק א'



ד"ר מריאנה רוח מדבר מתראיינת אצל אלבוים

* פרשת עקב * - חלק ב'


No comments:

Post a Comment

POST توراه و هفطارای

Every Post's Information