5.27.2010



ایا شما هم از انانی هستید که یهودیت و یهودیان را از دریچه چشم « اندیشه گندیده گان المان هیتلری و یا پست زیسته گان شوروی استالینی و یا مخ کپک زده گان جمهوری اسلامی ایت الله هی » که به ان مینگرند میشناسید؟؟!!.




تا چه حد یهودیت را میشناسید و از نزدیک با یهودیان اشنائي دارید  البته با صرفنظر از انچه که از دشمنان قسم خورده انان مانند « اندیش گندیده گان المان نازی و پست زیسته گان روسی و مخ کپک زده گان جمهوری اسلامی  » در باره شان شنیده اید ؟؟!!.
این مقاله میتواند شما را به اشنا شدنتان با ماهیت واقعی انان کمی راهنمائی کند!



مقدمه و ترجمه بخشهائی از زندگینامه * رامبام * و سخنان اموزنده وی در حاشیه این مقاله 
 داوید فاخری


statue of Maimonides in Cordoba 
Medicine,Philosophy, Prophecy, Justice, Human Rights & ........  1135 - 1204
این مجسمه  دانشمند ، فیلسوف ، منجم ، پزشک ، فیزیکدان ،  فقیه توراة ، قاضی ای برجسته و عاقل ، حقوقدان اشنا به تمام قوانین الهی که در تورات امده ، حافظ حقوق انسانی و برابر داننده همه انسانها با هم ، مشوق همگان به کمک به مستمندان  و ندادن وامهای مالی با « سود » به افراد بی بضاعت و  ......  * مشه بن میمن * است که بطور اختصاری * رامبام * نامیده میشود . این شخصیتی است که بعد از حضرت موسی ( کلیم الله ) از شناخته ترین چهره های یهودیان در بین غیر یهودیان است! او در سال ۱۱۳۵ میلادی در اسپانیا به دنیا امد و در سال۱۲۰۴ در سن ۶۷ - ۶۸ سالگی در مصر چشم از جهان فرو بست!
 رامبام دارای متن بسیار اموزنده و شیرینی نیز است که شهرت جهانی دارد و بعنوان نصایح پدرانه برای پسر بزرگ خود « نخمان » ارسال داشته و از او خواسته است که حتمأ انرا در هفته یک بار مطالعه کند که به نام * نامه رامبام * معروف است و یهودیان انرا در روزها شنبه در * کنیساهای * خود مطالعه و قرائت میکنند !.
اجازه بدهید قسمت کوچکی از گفته های شیرین و پند اموز و جاودانه وی را نیز که در ان نامه نوشته ضمیمه مطلب اصلی کنم و امیدوار باشم که برای دسترسی و مطالعه به متن کامل این نامه  نیز به سایت زیر مراجعه و بیشتر یاد خواهید گرفت!.

پسرم بخوان حرف مرا ، هرگز دستورات پدر و نصایح مادرت را بیهوده مینگار!.
خودت را عادت بده که با همه همواره با ارامش صحبت کنی!. این کار باعث میشود که خودت را از عصبانیت دور نگه داری و از بروز ان ، که باعث جوشش شخصیتها و هیجاناتی در وجود انسان میشود که او را بسوی گناه میکشاند جلوگیری کنی!.
و بدان به همانگونه که * عقلای * ما گفته اند فردی که خشم او مانند « عود » به هوا بر میخیزد قابل مجازات شدن در « جهنم / شیطان » است! « خشم را از قلب خود بشوی و بااین کار شیطان را از جسم خود دور کن . زمانیکه توانستی از عصبانیت فاصله بگیری انگاه است که کیفیتهای انسانی نیز به قلب تو راه خواهند یافت و در پی ان * احترام به خداوند * را نیز در خود احساس خواهی نمود ..............
http://www.pirchei.co.il/specials/ramban/ramban.htm

چرا گاهی برای عده ئي این تصور پیش میاید که یهودیان با دیگران در مواردی همچون دانش و امور اقتصادی و .... فرق دارند و همواره  از دیگران یک و یا چند قدم جلو ترند؟؟!!

 فیروز فریور

درمیان پیروان ادیان ابراهیمی،آن دسته‌ای كه از همه كوچكتر و در عین حال بیش ازهمه به چشم می‌آیند، پیروان شریعت موسی کلیم الله (ع) است. در تمام دنیا  ۱۴ میلیون یهودی زندگی می‌كند؛ هفت میلیون در آمریکا، پنج میلیون در آسیا، دو میلیون در اروپا و یکصد هزار نفر در آفریقا.

به زبانی دیگردر برابر هر یهودی در دنیا، یکصد نفر مسلمان وجود دارد.ولی با این وجود یهودیان بیشتر از یکصد برابر قدرتمندتر از تمام مسلمانان هستند.آیا تاكنون از خود این پرسش را مطرح كرده‌اید كه چرا قوم یهود، با این جمعیت اندك تا این اندازه ثروتمند وقدرتمند هستند؟

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید كه همواره در برابر این پرسش پاسخ‌هایی آماده دارند؛ اینكه یهودیان نزول خوار هستند! اینكه یهودیان خسیس هستند! اینكه یهودیان اهل توطئه برای جهانیان هستند! اما می‌خواهم بپرسم كه آیا در میان یك میلیارد و چهارصد میلیون مسلمان،  ۲۸ میلیون نفر اهل (نعوذ به الله!) ربا نیستند؟ آیا ۲۴۰ میلیون خسیس مسلمان در جهان نیست؟ و اینكه آیا اقوام و ملل دیگر اهل توطئه و مكر برای یكدیگر نیستند؟آیا همه جای جهان در آسایش است الا در شهر و محله‌ای كه یهودی باشد؟

البته كه من در این نوشتار تنها در خصوص یهودیانی كه پیرو دین موسی کلیم الله (ع) هستند می نویسم که شامل همه جنبشهای ان از جمله جنبش « صیهونیستی » نیز میباشد که با مسائل سیاسی ان کاری ندارم !.

از گفته های منسوب به انیشتین
دو چیز بی نهایت هستند : کهکشان ها و حماقت بشر.
 البته من از بی نهایت بودن کهکشان ها مطمئن نیستم”

از عیسای ناصری  كه یك "مصلح بزرگ یهودی" بود تا آلبرت اینشتین، " بانفوذترین و تأثیرگذارترین دانشمند تمام دوران" و "مرد قرن" به انتخاب مجله تایم، كه یك یهودی بود، می توان نام های بسیاری بین این دو گذاشت كه همگی در یهودی بودن مشترك هستند؛ افرادی چون :زیگموند فروید، پدر روانکاوی و کارل مارکس، پل ساموئلسون و میلتون فریدمن روشنفکران تاثیر گذار جهان،بنجامین روبین كه سرنگ واکسیناسیون را به بشر ارزانی داشت ، الکساندر فلمینگ کاشف پنیسیلین که جان بشریت را با این اکتشاف خرید ، گوستاو ایفل سازنده برج معروف « ایفل » در فرانسه ، کریستوفر کلومبوس کاشف قاره امریکا که به زور فردیناند و ایزابل پادشاه و ملکه اسپانیا مسیحی شد و خیلیهای دیگر !.
 ا



در طول ۱۰۵سال گذشته، ۱۴ میلیون یهودی، دوجین از جوایز نوبل را کسب کرده اند در حالی که تنها ۳ جایزه نوبل توسط ۱/۴ میلیارد مسلمان کسب شده‌است(غیر از جوایز صلح).

بازهم می پرسم؛ چرا یهودیان اینقدر قدرتمندند؟

سرمایه داران شهیر در دنیای تجارت و دنیای رسانه‌های جمعی اغلب یهودی هستند یا:ریچارد لوین، رئیس دانشگاه یل، یک یهودی است. همچنین هنری کیسینجر(وزیر آمریکایی)،آلن گرینسپن(رئیس مجلس در دوران ریگان،بوش،کلینتون و بوش)، جوزف لیبرمن، مادلین آلبرایت (وزیر آمریکایی)، کاسپر وینبرگر (وزیر دفاع آمریکا)، ماکسیم لیتوینوف (وزیر امور خارجه شوروی سابق)، دیوید مارشال (نخست وزیر سنگاپور)، ایساک ایساکس (فرماندار کل استرالیا)، بنجامین دیسرایلی (سیاستمدار و نویسنده بریتانیایی)، یوگنی پریماکوف (نخست وزیر روسیه)، بری گلدواتر، خورخه سامپایو (رئیس جمهور پرتغال)، جان دویچ (مدیر سیا)، هرب گری (قائم مقام نخست وزیر کانادا)، پیر مندز (نخست وزیر فرانسه)، مایکل هوارد (وزیر کشور بریتانیایی)، برونوکریسکی (صدر اعظم اتریش) و روبرت روبین (وزیر خزانه داری آمریکا) نیز یهودی هستند.



آیا می توانید نوعدوست ترین نیکوکار در طول تاریخ جهان را نام ببرید؟
نامش جورج سوروس (ایرانی‌الاصل) است، یک یهودی، که تاکنون بیش از ۴ میلیارد دلار اهداکرده که بیشتر آن برای کمک به دانشمندان و دانشگاه‌های سراسر دنیا صرف شده است.


پس از جورج سوروس، والتر آننبرگ، یک یهودی دیگر، قرار دارد که یکصد کتابخانه را با بخشش تقریباً ۲ میلیارد دلار ساخته است.


آیا می دانستید که هریسون فورد، جورج برنز، تونی کورتیس، چارلز برنسون، ساندرابولاک، بیلی کریستال، وودی آلن، پل نیومن، پیتر سلرز، داستین هافمن، کرک داگلاس، بن کینگزلی، مایکل داگلاس، گلدی هاون، کری گرانت، ویلیام شاتنر، جری لوییس و پیتر فالک همه یهودیند؟

حقیقت امر این است که خود هالیوود به دست یک یهودی بنیان نهاده شد. در بین کارگردانها و تهیه کننده ها، استیون اسپیلبرگ، مل بروکس، الیور استون، آرون اسپلینگ (بورلی هیلز ۹۰۲۱۰ )، نیل سیمون، آندرو واینا (رامبو ۱ ، ۲ و ۳ )، مایکل مان، میلوس فورمن (پرواز بر فراز آشیانه فاخته)، داگلاس فیربنکس (دزد بغداد) و ایوان ریتمن همگی یهودیند.

جهت اطمینان، واشینگتن مهمترین پایتخت دنیاست! در واشینگتن لابی ای که از اهمیت برخوردار است، انجمن امور عمومی اسراییل آمریکایی یا AIPACاست كهمعمولا نتایج انتخابات امریكا بالاخص ریاست جمهوری در آن رقم می‌خورد. و حمایت این لابی از هر كاندیدا به معنای احتمال پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریكاست!

سئوال : حالا، چرا یهودیان اینقدر قدرتمندند؟

پاسخ در یك نكته نهفته است و آنهم  آموزش و پرورش است.


چرا مسلمانان اینقدر کم توانند؟

بطور تخمینی در حدود۱/۴۵۰/۰۰۰/۰۰۰ مسلمان برسطح سیاره زمین قرار دارند: یک میلیارد در آسیا،۴۰۰ میلیون در آفریقا، ۴۴ میلیون در اروپا و۶ میلیون در آمریکا.

یک پنجم تمام انسانها، مسلمانند ؛ به ازای هر نفر هندو، دونفر مسلمان وجود دارد، در مقابل هر نفر بودایی، دو نفر مسلمان و در برابر هر نفر یهودی، یکصد نفر مسلمان وجود دارد. هیچ فکر کرده اید که چرا مسلمانان اینقدر ضعیفند؟ دلیلش اینجاست


۵۷ کشورعضو در سازمان کنفرانس اسلامی (OIC) عضویت دارند، و تمام آنها بر روی هم در حدود ۵۰۰ دانشگاه دارند ؛ یک دانشگاه به ازای هر سه میلیون مسلمان.

ایالات متحده ۵۷۵۸ دانشگاه و هند ۸۴۰۷ دانشگاه دارند.در سال۲۰۰۴، دانشگاه شانگهایجیائو تونگ، یک « رده بندی علمی دانشگاههای جهان» را گردآوری کرد، وهیچ دانشگاهی از کشورهای با اکثریت جمعیت مسلمان، در جمع ۵۰۰ دانشگاه برتر قرار نداشت.

مطابق اطلاعاتی که توسط UNDP جمع آوری شده است، درصد باسوادی در دنیای مسیحیت م در حدود۹۰ درصد می باشد و ۱۵ کشور با اکثریت جمعیت مسیحی دارای نرخ باسوادی ۱۰۰ درصد بوده اند. یک کشور با اکثریت جمعیت مسلمان، در بالاترین حالت تمایز (کنتراست)، نرمیانگین نرخ باسوادی در حدود ۴۰ درصد داشته و هیچ کشوربا اکثریت جمعیت مسلمان، با نرخ باسوادی ۱۰۰ درصد وجود ندارد.

حدود ۹۸ درصد از باسوادان در دنیای مسیحیت، مقطع ابتدایی (دبستان) را به پایان رسانده اند در حالی که کمتر از۵۰ درصد از باسوادهای دنیای اسلام همین مقطع را به پایان برده اند. در حدود۴۰ درصد از باسوادان در دنیای مسیحیت، دانشگاه رفته اند در صورتی که کمتراز دو درصد از باسوادان در دنیای اسلام دانشگاه دیده اند.
یهودیان ملزومات دنیای جدید را به خوبی درك كرده‌اند آنان به قدرت هنر و رسانه پی‌برد‌ه اند و به خوبی می‌دانند كه اگر این دو بایكدیگر تلفیق شود می‌توانند در جهان پادشاهی كنند، همانگونه كه در مهمترین و قدرتمندترین كشور دنیا اینگونه هستند.
در كشورهای مسلمان اما هنوز دشمنی وجنگ خونینی بین هنر و رسانه در جریان است، هنوز اكثر قاطع رهبران و حاكمان مسلمانان رسانه را دشمن خود می‌پندارند و سعی درسركوب آن دارند و هنر را نیز هنوز جلوه‌ای شیطانی‌دانند، در ایران كه به نسبت اكثر كشورهای مسلمان مترقی تر است (از لحاظ دیدگاه حاكم بر اجتماع) هنوز سینما رفتن كاری ناشایست و منفی قلمداد میشود!



پس تا روزی كه در بر این پاشنه ها! می چرخد خیالتان راحت! یهودیان قدرتمند ترین قوم جهان خواهند بود! اگر با این حرف من موافق نیستید،احتمالا باید یكبار دیگر این مطلب را بخوانید.


*بخشی از این نوشته با تكیه بر مطلب یك روزنامه نگار پاكستانی تحریر شده است.

1 comment:

POST توراه و هفطارای

Every Post's Information